haagen Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Tengte jeg skulle lage meg et nytt treningsprogram uten for mye isolasjons øvelser. Trener 3ganger i uka,(blir 2av og til) Mit mål er og bli større 64kg(sistgang jeg veide meg, par måner siden, dette var også før jeg begynte og trene) 1,66m "høy" 20år. Trent i ca. 4måner nå, med litt pause innimellom, men skal prøve og bli litt mere seriøs nå. Mandag-Onsdag(utenbenk)-Fredag/lørdag 8-10min på mølla, starter sakte temop og øker regelmessigt. Chins: 5x5 (Burde jeg ta flere repitisjoner her?) Roing: 45kgx10x5 | eller skal jeg prøve 50x3x3? Øvelse på tegning: 40kgx10x5 | 45kgx8x4 heller? (En øvelse jeg ikke vet hva heter, sitter på knæra mine og dreger en stang bak hode ned til skuldrene.Hva heter øvelsen?) Back Extension: mens jeg holder en 10kg plate på brøstet 10x3 situps 30x2 Beinpress 50kgx20x3 Benkpress: 5x70kgx5 (Lest jeg bare skal ta benkpress 2ganger i uken) Arnold press: 15kgx10x5 (for mange reps?) ManualCurl: 15kgx10x5 (for mange reps?) Machine Wide Grip Seated Row(lufttrykkmaskin) 70kgluftx10x5 Militærpress: XxX? (vet ikke hvor mye jeg tar, hvor mange reps bør jeg ta?) Knebøy: XxX? (vet ikke hvor mye jeg tar, hvor mange reps bør jeg ta?) Onsdag + det over. - benk. Dagene uten benpress blir 1dag i uka: Så triceps og kassa får litt da også. Triceps med tau, 8kgx10x5 Cross Over Front Raise: 6kgx10x5 http://www.coopersguns.com/videos/exercise...er-front-raise/ Med tau, menes i en sånn "maskin" Ja, Er det noe "trøkk" i dette programmet? Ja jeg vet bein mangler men jeg gidder ikke prioritere dem så mye enda har spilt fotball i 10år, og de er ikke fyrstikk bein, men heller ikke så store, blir litt tunge beinpress og løping på mølla. Har også begynt og gå hjem fra skolen par dager, tar ca 30min det, så det får hvertfall litt trening. Ellers, hva bør jeg endre på/sette inn/fjærne? Endret 16. april 2008 av haagen Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Mølla trener ikke bein. Den øvelsen du har tegnet kalles vel "nedtrekk bak hodet". Ville egentlig styrt unna den, hvis du ikke har tenkt spesielt på hvorfor du vil ha den? Løftebanen er ikke "naturlig", og det er lettere å skade seg enn om du trekker ned mot brystet. Lenke til kommentar
haagen Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Mølla trener ikke bein. Den øvelsen du har tegnet kalles vel "nedtrekk bak hodet". Ville egentlig styrt unna den, hvis du ikke har tenkt spesielt på hvorfor du vil ha den? Løftebanen er ikke "naturlig", og det er lettere å skade seg enn om du trekker ned mot brystet. Ah, ok har fått litt vont i ett ledd i skuldra av denne øvelsen av og til. Så ja, denne øvelsen skal jeg kutte ut og heller dra den mot bryste. Er ingen spesiell grunn får at jeg tar den, har bare sett folk på studioe ta den, og tengte "hm, den øvelsen så fin ut." Også klare jeg flere kilo når jeg tok den bakhode, jaja så ble nu bare den øvelsen. Takk for svar Hva er forskjell på musklene jeg bruker når jeg drar den fremfor hode eller bak hode, bare lurer. Endret 16. april 2008 av haagen Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Sa du ikke at du skulle ha et treningsprogram "uten for mye isolasjonsøvelser"? Jeg teller veldig mange isolasjonsøvelser, og veldig mange repetisjoner til sammen. Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Mølla trener ikke bein. Den øvelsen du har tegnet kalles vel "nedtrekk bak hodet". Ville egentlig styrt unna den, hvis du ikke har tenkt spesielt på hvorfor du vil ha den? Løftebanen er ikke "naturlig", og det er lettere å skade seg enn om du trekker ned mot brystet. Ah, ok har fått litt vont i ett ledd i skuldra av denne øvelsen av og til. Så ja, denne øvelsen skal jeg kutte ut og heller dra den mot bryste. Er ingen spesiell grunn får at jeg tar den, har bare sett folk på studioe ta den, og tengte "hm, den øvelsen så fin ut." Også klare jeg flere kilo når jeg tok den bakhode, jaja så ble nu bare den øvelsen. Takk for svar Hva er forskjell på musklene jeg bruker når jeg drar den fremfor hode eller bak hode, bare lurer. Det er ikke så veldig stor forskjell og hovedmuskelene som brukes vil jo uansett være latsen, teres major og biceps. Men jo mer bakoverlent du er og tar stangen mot bryset, i større grad vil du aktivere bakre delen av delta, trapezius og rhomboideus. Altså vil du bruke bakre delen av skulderen og muskulaturen mellom skulderbladene i litt større grad når du tar nedtrekken foran kontra bak. I hvertfall slik jeg ser det. Lenke til kommentar
haagen Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Sa du ikke at du skulle ha et treningsprogram "uten for mye isolasjonsøvelser"? Jeg teller veldig mange isolasjonsøvelser, og veldig mange repetisjoner til sammen. Vist du hadde sett mitt gamle treningsprogram, så er ikke dette mye isolasjonøvelser, hadde tilogmed øvelse med curl for underarm Ja, er en del isolasjonsøvelser, og hva bør endres på? Var også sikkert på at jeg hadde setti på for mange repitisjoner, hvor bør jeg kutte? Er jo endel øvelser som tar samme muskelgruppe, og med at jeg har setti så mye repitisjoner på mine sett så blir dette for mye? Hva bør fjærnes? Lenke til kommentar
haagen Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Mølla trener ikke bein. Den øvelsen du har tegnet kalles vel "nedtrekk bak hodet". Ville egentlig styrt unna den, hvis du ikke har tenkt spesielt på hvorfor du vil ha den? Løftebanen er ikke "naturlig", og det er lettere å skade seg enn om du trekker ned mot brystet. Ah, ok har fått litt vont i ett ledd i skuldra av denne øvelsen av og til. Så ja, denne øvelsen skal jeg kutte ut og heller dra den mot bryste. Er ingen spesiell grunn får at jeg tar den, har bare sett folk på studioe ta den, og tengte "hm, den øvelsen så fin ut." Også klare jeg flere kilo når jeg tok den bakhode, jaja så ble nu bare den øvelsen. Takk for svar Hva er forskjell på musklene jeg bruker når jeg drar den fremfor hode eller bak hode, bare lurer. Det er ikke så veldig stor forskjell og hovedmuskelene som brukes vil jo uansett være latsen, teres major og biceps. Men jo mer bakoverlent du er og tar stangen mot bryset, i større grad vil du aktivere bakre delen av delta, trapezius og rhomboideus. Altså vil du bruke bakre delen av skulderen og muskulaturen mellom skulderbladene i litt større grad når du tar nedtrekken foran kontra bak. I hvertfall slik jeg ser det. Takk for svar Synes jeg har fått mye "breiere" skuldre etter den øvelsen bakhode, men er ikke sikkert det er den, kan jo også være roinga eller chinsa Men om det kan være skadeligt å ta den bakhode, det er ikke så mye forskjell i muskla så bytter jeg side og gjøre det på fra og med nå av. Jeg trenger også et tips på kreatine fra proteinfabrikken, monyhyrat, kre-alkyne osv? hva er best? vil ha pulver siden det er billigst. Skal bygge muskler Endret 17. april 2008 av haagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå