Gå til innhold

Hva er det værste du noensinne har spilt, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Her kan du lage en artikkel om den værste spilloplevelsen du noen gang har opplevd på PC. Jeg lager noen regler (ganske likt sticky-tråden "Ditt favorittspill på PC - Den offisielle tråden") for å gjøre denne tråden halveis interessant:

1. Kun ett spill per bruker. Skriv om det aller ynkligste av det ynkligste, men hvis du ikke er sikker på hva som er det værste, så velg ett av dem. Mulig denne regelen blir endret på hvis svært få poster her.

2. Ha med genrell info, dvs. aldersgrense, sjanger, utvikler og utgiver, (må ikke ha alle, men hvertfall sjanger) og forklar hvorfor det er så dårlig.

3. Ha helst med bilder av spillet, gjerne coveret og noen personlige screenshots. Hvis du forlengst har avinstallerte det og ikke har noen screenshots, finnes bilder på Google's bildesøk

4. Ikke kommenter andres innlegg. Skriv heller ikke innlegg som kun inneholder spilltitler eller noen få linjer (Det andre innlegget, til thecrow77 er et ganske godt eksempel)

En klassisk og meget god måte å lage en artikkel på er følgende måte:

Bilde.

Spilltittel: *Tekst*

Sjanger: *Tekst*

Aldersgrense: *Tekst*

Utvikler: *Teks*

Utgiver: *Tekst*

Omtale: *Tekst*

Kan lastes ned: *Tekst* (om spillet er freeware eller abandonware)

Edit: Endret helt på reglene. Forandret ganske mye på konseptet.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter over to tiår har jeg spilt mange klassikere på godt og vondt. Det er umulig for meg å velge det beste eller verste spillet jeg har spilt, men får prøve. Det gjør fysisk vondt å huske dette, så jeg nevner det kun én gang. :lol:

Pool Of Radiance 2: Ruins of Myth Drannor

http://poolofradiance.com/

Alt du trenger å vite om historien (eller mangelen på en), skjermbilder og så videre står på siden jeg linket til, så jeg hopper elegant over det og går over til gameplayet.

Som dere ser av skjermbildene minner det utseendemessig om et annet spill dere kanskje kjenner til. Baldur's Gate. Men tro meg når jeg sier det bare er grafisk!

La meg ta en enkel kamp som eksempel. Du møter en standard fiende. La oss si ork, goblin eller noe sånt. Akkurat som i Baldur's Gate angriper dere på tur. Orken angriper, dere angriper, orken angriper, dere angriper og så videre. Problemet er at ulikt Baldur's Gate foregår hver eneste kamp slik:

Missed!

Missed!

Missed!

Missed!

Missed!

Hit! Just kidding, blocked!

Missed!

Missed!

Hit! Loose 1 hitpoint

Missed!

Missed!

Osv, osv, osv... Hver. Eneste. Kamp. I tillegg kalles det "Ruins" of Myth Drannor, ikke "Glorious Fortress", "Entertaining Temple" eller "Diamond Palace". Ruins betyr ruiner, noe som fører til et utrolig kjedelig sted å utforske. Det er stygt, kjedelig, trist og ganske patetisk.

Du har fire karakterer i gruppen, så det burde jo vært litt plass for å tenke taktisk? Det er jo ganske viktig, spesielt når trollmannen din for eksempel er ganske svak fysisk? Men neida. Alle fire må gå samlet til en viss grad, så en rogue eller ranger kan ikke snike avgårde på egenhånd for å se etter fiender. Ikke kan trollmannen din kaste magi fra avstand heller med mindre du allerede er i kamp, så hva er poenget?

Dette er ikke engang det verste spillet jeg har spilt, men de andre er fortrengt fra minnet etter årevis med terapi og sterke medisiner. Jeg vil helst slippe å huske Spider-man 3 på xbox360 igjen. Nei, vent. Helvete. :lol:

Edit: Linken har en demo av spillet, så prøv det om du våger. Men du gjør det på eget ansvar. :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Endrer LITT på reglene. Tross alt, at en drøss med folk kommer inn og bare skriver titler og sier "det suger fy faan ikke prøv det" er ikke morsomt. Prøvde først å lage den ganske ulik "Ditt favorittspill på PC - Den offisielle tråden", men det sugde. Den tråden var en suksess, som var interessant å lese, og det vil jeg denne skal bli også. Først kunne dere også ta med konsoll-spill, men ettersom dette er PC-spill forumet fjernet jeg dette alternativet.

alt er fjernet. trådstarter ble plutslig kravstor :S

det finnes kun et meneske som gidder å lage detaljerte omtaler av dorlige spill. han heter angry gaming nerd.

Mjaa. Det har blitt en del karakter 1-3 omtaler her på gamer.no gjennom årene. Dessuten skal jeg sove på hvilket spill jeg skal omtale.

Lenke til kommentar

Tenkte ikke på det da. Husk, da var ikke det planen med tråden. Men det spiller vel liten rolle om jeg gjør det i dag eller i morgen ;) er hjemme fra skolen i morgen, så jeg gjør det vel mens dere andre er på skole/jobb...

Men nå ville jeg være taknemmelig om de fleste neste innlegg vil være omtaler. Takk.

Lenke til kommentar

RuneScape.jpg

Spilltittel: RuneScape

Sjanger: MMORPG

Omtale:RuneScape var et ganske lite spill for en del år siden. Helt siden første dag jeg spilte håpet jeg inderlig at det skulle forbli sånn. Jeg startet med spillet kanskje et år etter at det kom ut, og har lagt merke til et stadig økende antall brukere. Jeg skal beskrive Runescape slik som jeg opplevde det første gang jeg spilte det:

Det første som slår deg er en utrolig irriterende og dårlig trompet-melodi, som allerede gir deg lyst til å pælme PCen ut av vinduet. Jeg nøyer meg med høytalerne. Jeg logger meg inn og kommer til en slags meny hvor jeg skal velge hvordan min karakter skal se ut. Jeg kunne kun velge menneske, mann eller dame, og ingen spesifikk klasse. Jeg har svært få valgmuligheter, og ender opp med en grønnkledd gubbe med brunt hår og skjegg. Jeg trykker "Accept" og håper på det beste. Det var for mye å håpe på.

Grafikken er én ting. Både mennesker og omgivelser ser ut som om det var en 3-åring som designet det, og håret ser ut som farga plastikkposer.

Jeg starter inni et hus uten tak. Eller, det får tak med en gang jeg går ut av døra. For en verden full av magi! Jeg må snakke med en mann som skal lære meg vhordan jeg åpner døra. Dette er starten på en såkalt "Tutorial".Vidre lærer jeg meg å fiske, lage bål, lage brød, bruke våpen, lage metaller, osv. Dette foregår typisk nok på "Tutorial Island". Om jeg allerede har en bruker har jeg ingen mulighet til å hoppe over dette trinnet.

Folka under tutorialen sier ting som "When you are done, the text on the menu will turn green" eller "Check out our websites for more information" . Det er som om det vet at dette er et spill, og hvordan det fungerer, noe som gir en dårlig følelse.

Jeg beveger meg ved å bruke museklikk. Jeg kan klikke rundt på bakken, og den lille mannen min går dit. Jeg kan også trykke på minimapet, da min hjelper trofast adlyder mine ordre.

runescape.jpg

Etter tutorialen kommer jeg til et sted kalt Lumbridge. Da er jeg på egen hånd. Jeg går litt runndt i byen, mens jeg prøver å ignorere grafikken. Jeg går et stykke vidre og jeg møter en Goblin. Nå har jeg sjangsen til å få meg litt gull! Jeg løper mot han, men før jeg rekker å angripe, er han for lengst drept av en annen spiller. Hele startområdet blir grinda 24/7, virker det som.

Kampsystemet er den klassiske Hack 'n Smash, om jeg ikke husker feil. Først er det din tur, så motstanderens, annenhver gang. Kampene er kjedelig og lite engasjerende, det samme er animasjonene. En annen irriterende ting, er at om du er AFK i to minutter, logger det automatisk av. Dette er ganske nøyaktig to minutter.

"Hva med våpen-utvalget?" sier du sikkert. Vel, du sier sannsynligvis ikke det, men jeg svarer på det allikevel. Det er sinnsvakt dårlig. Det finnes omtrent bare våpen som "dagger", "shortword", "longsword", "bow" og "mace", og av disse finnes omtrent bare i bronse, iron, steel, mithril og et par andre metaller.

Verdenen er faktisk ganske stor. Men dette er ikke nødvendigvis bra. Det finnes ikke noen måter reise "fort", hvertfall ikke for folk i lavt lvl, eller folk med lite penger. Om man kan få seg hest husker jeg ikke. Uansett, om man får oppdrag i Nordøst-land, og dette skal utføres i Sørvest-land, så blir man pent nnøtt til å gå hele veien, neo som kan ta sin tid. Man kan løpe, men ikke for evig, så etter en kort stund blir du pent nødt til å gå igjen.

Så mye mer kan sies om RuneScape. Men ikke så mye mer bra. RuneScape er et spill mange spiller, og mange liker. Jeg vil sannsynligvis få drapstrusler i innboksen i løpet av en time, men denne risken tar jeg. Hvis du virklelig vil spille dette, gå inn på hjemmesiden deres, men dette fraråder jeg dere til å gjøre.

Dette systemet kan dere godt bruke når dere lager omtaler, men selve omtalen er ikke så godt skrevet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...