Gå til innhold

Asus A7N8X + Matrox Millennium G550 ..er det bra? [HASTER]

Anbefalte innlegg

Lurer på om dette er en bra kombinasjon:

Asus A7N8X Delux/GD Socket A AMD

nForce2,SATA/133,ATX,DDR,Audio,FW,2xLAN

G55+MDHA32DR

Matrox Millennium G550 skjermkort

4X AGP, 32MB DDR minne, DualHead

20+

RAM: 2x256 mb TwinMos 3200 DDR

AMD Athlon+XP+2500++(Barton).

Vil ha muligheten til å dele skjermbildet over to skjermer, derfor matrox-kortet. Men det er jo litt gammelt, og jeg lurer på om jeg mister mye hastighet pga dette, da nyere grafikkort kanskje er bedre optimalisert for 8x AGP o.l...

Vil også at den skal gå stillest mulig, så er

GLACIAL Cooling Fan Socket-A 19dB For All AMD CPU (Up To XP2700/MP2100) Copper 24K, IGLO SILENT BREEZE 462 en godbit, eller finnes det enda bedre/stillere?

hva tror dere?

-daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere av Geforce 4 Ti korta og Radeon 9x00 korta har støtte for Dual skjerm. Bare sjekk på Komplett, det vil stå om det støtter eller ikke. Står det ikke noe som Komplett har skrevet så har de alltids en link til produktet på produsentens hjemmeside.

Lenke til kommentar

det skjermkortet takler ikke spill og med tanke på at nyere geforce kort har to skjermutganger er det bedre til spill og to skjermer selv om matrox gir konge grafikk på standard office og tvuten dems er en million ganger bedre en den på geforce kortet...

det er noe du velger, litt spill ikke de nyeste (fikser ikke bf1942 på g400 (samme chip)) og mye arbeid på hvit skjerm så velger du matrox

ellers velger du ati eller nvidia

her kan du se hvordan de yter

http://www.tomshardware.com/graphic/200301...acharts-02.html

Lenke til kommentar

Jeg trodde ikke de nye graffikkorta støtta å dele skjermbildet over to skjermer, men at de kloner skjermbildet.

Jeg brente meg på dette da jeg kjøpte et geforce3- grafikkort, som hadde to skjermutganger, men den klona bare bildet til den første skjermen. STOR skuffelse.

Lenke til kommentar

Hm, snakka akkurat med en fyr på MPX som mente at det ligger innebygd i XP, og det spiller ingen rolle hvilket skjermkort du har.

Det tror jeg ingenting på, men han sa at kollegaen kjørte en bærbar med et radeon - kort, og da gikk det.

Så det høres jo mer forlokkende ut. Hva er best av Radeon og GeForce TI-kortet, da?

Lenke til kommentar

Det er ikke innebygd i Windows XP!!! Det har med driverne til skjermkortet! Hva som er best av GFti og Radeon er ikke lett og si, men GFti har i allefall Nvidias andre og bedre utgave av 2 skjermsoppsett, med andre ord, de har forbedret seg siden sist. (1. twinview 2. Nview (GFti))

Er ikke sikker på hva Radeon kortene sin utgave av 2 skjermoppsett (Hydravision) kan gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...