Gå til innhold

Bra headset, tett rundt ørene, kr 1000-1500

Anbefalte innlegg

Noen som har noen å anbefale i denne prisklassen? Vil altså ha et som sitter tett rundt ørene, sånn at lyden utenfra blir stengt ute.

Jeg vet at det er en del "hvilket headset"-tråder fra før, men jeg fant ikke noen som passet meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal på TG?? hehe! Sitter å ser etter samme sak!

Tror du må opp i litt pris om du vil ha bra lyd! De fleste headset av bedre kvalitet er ikke lukket! Grado er bra, billigeste koster vel rundt de du satt som beløp, grado er vel lukket mener jeg! Denon har litt tamm lyd i toppskiktet, men er lukket, koster 700-1000. Phillips har en ny serie som skal være bra, sikkert noe som er lukket av de også! Koss har ikke noe som er lukket, UR 40 er openair, og spiller som Portapro, koster 700-800. Bosé har et som er lukket, koster 1700, bra lyd, litt innelukket etter min smak, men mangen finner den lyden ganske fin!

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha noe som virkelig er kvalitet så anbefaler jeg deg å ta en tur innom f.eks. www.hsrecords.no... Når du har kommet inn på siden så velger du "Technical Equipment" -> "Headphones".

Dette er DJ-utstyr, men det er ikke noe i veien for å bruke det privat.

Selv vil jeg (og en venn av meg som er DJ) anbefale et headset fra Technics, de er meget bra, og de har et trøkk og en frekvens respons som ikke ligner noe annet jeg har hørt fra et headset.

Prisen på f.eks. Technics RPDJ1200 er 1595 kr på HS Records.

Lenke til kommentar
Prisen på f.eks. Technics RPDJ1200 er 1595 kr på HS Records.

Fant ikke 1200, men 1210: "Same as the RPDJ1200 but in silver colour. and a spiral cord.". De kostet 1495. Så disse er altså bra?

rpdj1210.jpg

Chief: Nei, skal ikke på TG, men noen små-LAN innimellom blir det jo. Akkurat nå har jeg noen billigmøkkahodetelefoner som jeg har mest lyst til å sette fyr på når jeg bruker dem. :-?

Vil GJERNE ha noen nye, og de BØR være en tanke bedre :wink:

Takk for svar folkens, keem 'em coming! thumbsup2.gif

Lenke til kommentar

Vil bare skrive et innlegg til forsvar for åpne varianter også.

Problemet med lukkede synes jeg er at man opplever lyttetretthet alt for raskt! I tillegg blir man ofte bokstavlig talt svett på øra, særlig hvis skinnet ligger inntil selve øret.

Selv har jeg et par av disse eksotiske Ergo settene (Ergo model 2) som er spesielt designet for bærekomfort. sjekk link : http://www.audiosynergy.co.uk/headphones.htm

Eller vet jeg at sennelheiser har endel gode modeller i dette prissjiktet og de har modeller som er gode å ha på over lengre tid

Og nevnte grado har også en modell som burde passe når det gjelder pris/ytelsehttp://www.hi-fi-center.no/linkman.cfm/256...34_1_2e4e4.html Vet ikke åssen disse er med tanke på komfort.

Du vil uansett bli overrasket over nivået på lydkvaliteten du får på hodetelefoner i denne prisklassen kontra et vanlig stereo anlegg. Headset er snarveien til gromlyd!

Edit: fjernet digert bilde

Lenke til kommentar

Gidder du senke størrelsen på det bildet _litt_?!

Jeg er også på utkikk etter lukket headset, og eneste grunnen til at de skal være lukket er at de skal fungere i støyfylte miljø (som TG). Har prøvd med åpne løsninger der før, og det funket rett og slett ikke. Men skulle det vert til hjemmebruk hadde jeg nok kjøpt åpne jeg og.

Lenke til kommentar

Hmm. Grunnen til at jeg ville ha lukkede var som sagt for å stenge annen lyd ute. Men det kan godt hende du har rett i at de ikke er så bra å ha på seg over lengre tid. Ikke vet jeg, har liten erfaring med hodetelefoner :shrug:

Vet ikke om jeg har blitt noe klokere, men takk likevel :D

Lenke til kommentar
Koss har ikke noe som er lukket, UR 40 er openair, og spiller som Portapro, koster 700-800.

-Chief- :woot:

Uhm... Koss UR-40 er lukket... Jeg kjøpte et par for noen uker siden, og betalte 650,- for de... Meget fornøyd med lyden i de, og veldig behagelige å ha på... 10 timer i strekk uten problemer :D

Kona er ikke like fornøyd, for nå hører jeg ingenting av det som skjer rundt meg.... :lol:

Lenke til kommentar
Uhm... Koss UR-40 er lukket...

De er heldekkende på ørene, men selve klokka er ikke lukket. Så de er teknisk sett ikke lukkede hodetelefoner.

Javel? Kan du forklare dette litt nærmere? Evt gi noen linker til hvor jeg kan lese mer om dette? for jeg skjønte ikke hva du mente der.....

Lenke til kommentar
Selve klokkene er ikke tette, de har små hull innenfra og ut. Dette for å gi bedre dynamikk, og slippe denne "innestengte" lyden.

Ahh... da skjønte jeg mer... :-)

Jeg synes lyden i de er meget bra i allefall, og stenger ute andre lyder veldig bra... I tillegg til veldig behagelig å ha på seg over lang tid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...