Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktbil: Rover 400

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rover 400 er bare en lisensproduser Honda Civic, så de fleste delene til denne bilen får du tak i hos honda (bortsett fra Rover spesifikke ting som lykter og annet smånips) påliteligheten er på nivå med Civic, så mye bil for pengene.

Det hørtes jo bra ut. Vet du noe om hvordan motoren går på den? F.eks som den som var i annonsen?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har det blitt bil på deg? Har litt lyst på en Rover 400 selv jeg.. :whistle:

Nei, ikke riktig ennå. Måtte utsette det pga noen uforutsette utgifter som kom. Blir nok annen bil først i sommer.

Den Roveren så ikke dum ut altså. Ganske fin motor på den lille bilen også.

Lenke til kommentar

Jepp, nå står den her i garasjen og koser seg! Jeg må si at man får ekstremt mye for pengene hvis du kjøper denne bilen. Det er derimot svært viktig å bite seg merke i toppakningen. Da Rover bygde bilen brukte de noen billige deler her, så ved kulde / varme vil det skje forskyvninger slik at den til slutt gir etter. Pass derfor på å kjøpe bil hvor toppakningen er byttet. Det var heldigvis min. Ellers kan jeg ikke si jeg har noen verdens ting å si på bilen, men har fremdeles ikke kjørt mer enn ca 30 mil.

Jeg falt forøvrig ned på denne Roveren. :D Den var virkelig behandlet pent!

Edit: Bilen ligger forøvrig som lim på veien. Den drar greit, best ved litt turtall. 111 hester er nok hvis du ikke skal grisekjøre, og du slipper også unna med lavere drivstoffforbruk. Alt i alt en fornuftig bil.

480 kroner / mnd betaler jeg i delkasko hos Storebrand, og jeg har ingen bonusopptjening da jeg ikke har hatt bil i mitt navn før.

Edit 2: Tro det eller ei, men det er faktisk brukbar plass i bagasjerommet også. Alle vinterdekkene skled rett inn med plass til overs. Baksetene er kanskje litt trange, men skal du ha familiebil bør du uansett kjøpe noe større.

Anbefaler også å med tiden investere i noen bredere dekk, det var rett og slett fantastisk å kjøre med. Ser også at AC-pumpen har blitt byttet på min bil, så den er jo kanskje verdt å sjekke dersom du skal kjøpe bil. Forholdsvis dyr den tror jeg..

Endret av DiskusJon
Lenke til kommentar

Må jo bare berømme DiskusJon for en meget god beskrivelse av hans bilkjøp med mer, og for dem som var usikker fra før burde nå kunne kjøpe seg en Rover 400 "i blinde". Artg når noen tar seg så pass tid og svarer ordentlig som du gjorde.

Lenke til kommentar
Takk for det! Tenkte jeg måtte skrive litt siden det generelt er vanskelig å finne erfaringer rundt denne bilen. Skal forøvrig holde dere oppdatert dersom jeg merker noe annet som er postivit eller negativt med bilen.

Flott svar du ga over her. Da blir det kanskje en slik en på meg også hvis jeg finner en jeg liker når jeg skal kjøpe bil om et par mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...