Vikdal Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Heisann Jeg har en bærbar (MSI MegaBook 260) med Windows XP SP2. I det siste så har det oppstått et problem når jeg skal slå av maskina. Windows avslutter som normalt, men når jeg kommer til skjermen "Windows is now shutting down.." (elns) så skjer det ikke noe mer. Normalt skal jo maskina her skru seg av, men dette skjer altså ikke. Jeg har latt den stå på LENGE for å sjekke om det er en prosess eller noe som får den til å ikke skru seg av, men har latt den stå opp til 1 time uten at det skjer noe. For å skru den av er jeg nødt til å holde inne power knappen. Jeg har ikke gjort noen endringer i maskinoppsettet på lenge, problemet dukket bare plutselig opp. Jeg har også Ubuntu innstallet på maskina, og dersom jeg bruker Ubuntu og velger å slå av maskina så slår den seg helt av. Før så hendte det derfor at jeg ba Windows om å restarte for så å boote inn i Ubuntu og slå av maskina Dette er selvfølgelig veldig tungvint, men i går sluttet windows å ville restarte også. Noen som har vært borti dette problemet tidligere? Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Tenkte jeg skulle komme med en oppdatering. Blir vel til meg selv det da siden det ikke er noen som har svart her. I går så skrudde maskina seg plutselig av likevel. Det ser likevel ut som om dette var et egangstilfelle og jeg tror at det dette muligens kom av at Windows innstallerte noen oppdateringer før den slo seg av. Dersom dette er informasjon som bidrar til at noen har noen tips å komme med så er det fint Er HELT sikker på at noen har vært borti noe liknende og løst det på en eller annen måte. Reinnstallasjon vil helst unngås Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå