iz3 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Heisann, bestilte meg ny data for et halvt år siden ca. har siden da måtte levert tilbake 5 av 7 nye deler som viste seg å være defekte som jeg har fått erstatning på. det eneste som jeg nå mangler "å få sent tilbake" er Hovedkortet mitt og prossesoren min. Problemet er slik at maskinen enten fryser seg (skjermen låser seg og alt står stille til jeg manualt rebooter) og eller at maskinen rett og slett bare booter. Dette skjer for det meste da jeg spiller eller kjører programmer med tung grafikk. Når dette skjer er helt og totalt random, noen ganger kan det gå dager andre ganger timer.. Helt forferdelig plagsomt. Maskinen er formatert utallige ganger samt alle drivere er 100% oppdatert til alt av hardware. det er også blit prøvd med eldre drivere for å være sikker. alle delene også blitt sjekket for feil fra der jeg bestilte dem og det eneste som gjenstår nå (som må være feilen) er da enten Hovedkortet eller Cpu'en. om en av dem eller begge ikke skulle være defekt på noen måte vil jo dette koste penger så det jeg lurer på er hvilken av di to delene burde jeg sende inn for sjekk? hvem er det størst sansynlighet som forårsaker denne feilen? Alle forslag blir satt stor pris på! Mvh iz3 Endret 16. april 2008 av iz3 Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Om disse restartene generer noen feil til c:\windows\minidump\ kan du feilsøke dem for å finne ut hva som er problemet. Se her for nærmere forklaring. Lenke til kommentar
iz3 Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 det kommer ingen blåskjermer / feilmeldinger.. Lenke til kommentar
MirMic Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 hei, Jeg har hadt det samme problemet som deg. * sjekk minnet med memmtest86 hvis ikke det er gjort kan være feil der.(prøv med en minne brikke for å teste hvem som er defekt) * Min feil var at skjerm kort og HK ikke likte/støttet hver andre, Så prøv med et annet skjermkort(ikke lik type) hvis du kan låne.(ps jeg fikk bluscreen men "nv4.dll" feil, Og ja jeg byttet mitt til samme type og fikk samme feil). * Du kan skru på auto reset(bluescreen) i kontroll panel(du finner poster på forumet om det). * Det kan være PSU'en som er ustabil som ikke gir de rette spenningene (prøv ny hvis du kan). Lenke til kommentar
iz3 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Har prøvd det meste som er nå av diagnoiserings programmer etc. ikke noe her som gir utslag. Har prøvd absolutt alt! : Løsninger som er prøvd siden første dags bruk av pcn: - Drivere er skiftet ut / oppdatert. Eldre / nye er blitt prøvd. feilen vedvarte. - 2 forskjellige os'er er prøvd. Feilen vedvarte. - Skjermkort byttet ut med tilsvarende skjemkort med et annet merke( fra Nvidia til ATI). Feilen vedvarte. - Byttet ut rammen med annen ram med et annet merke. Feilen vedvarte. - Ekstrem kjøling er prøvd i tilfelle overheting selvom ingen indikatorer tilsier at noe er for hett. Feilen vedvarte. - Sendte inn HK nr 1(asus) til netshop. Fikk nytt fra netshop. Feilen vedvarte. - Sendte inn hk nr 2(asus) til netshop. Fikk refundert penger. - Kjøpte nytt HK (gigabyte). Feilen vedvarte. - Sendte inn HD til komplett. Fikk ny fra komplett. Feilen vedvarte. - Sendte inn Strømforsyning til komplett. Fikk ny fra komplett. Feilen vedvarte. - Sendte inn CPU til komplett. Fikk ny fra komplett. Feilen vedvarte. ALLE deler som ble sendt inn til komplett / netshop ble PÅVIST DEFEKT av komplett / netshop. Hvilken underlige tilfeldigheter dette er da problemet fortsatt oppstår klarer jeg ikke forstå meg på.. Er bare rett og slett desperat nå.. finnes det ingen løsning på dette? finnes det noen der ute som har en mulig teori på hva som er galt her?? Alle svar vil bli satt stor pris på som alltid!! MVH iz3:( Endret 26. mai 2008 av iz3 Lenke til kommentar
Gjest bruker-37275 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det høres ut som samme feilen som jeg hadde, den ble borte helt da jeg bytta ut alle rambrikkene med et annet merke. Husker ikke hvilket merke som laget feilen, men da eksen ikke hadde råd til å kaste de defekte rambrikkene og putta de i en annen maskin så fikk han samme feilen så det var jo tydelig hva som var feil. Jeg hadde også kjørt alle mulige diagnose programmer uten resultat.... Håper det kan hjelpe....jeg har ikke greie på dette, men var i allefall det som skjedde med min maskin. Det er jo ganske enkelt å teste ved å låne (hvis man kjenner noen som har) et annet merke på ram av samme type. Lykke til i allefall Har prøvd det meste som er nå av diagnoiserings programmer etc. ikke noe her som gir utslag. Har prøvd absolutt alt! : Løsninger som er prøvd siden første dags bruk av pcn: - Drivere er skiftet ut / oppdatert. Eldre / nye er blitt prøvd. feilen vedvarte. - 2 forskjellige os'er er prøvd. Feilen vedvarte. - Skjermkort byttet ut med tilsvarende skjemkort med et annet merke( fra Nvidia til ATI). Feilen vedvarte. - Byttet ut rammen med annet merke. Feilen vedvarte. - Ekstrem kjøling er prøvd i tilfelle overheting selvom ingen indikatorer tilsier at noe er for hett. Feilen vedvarte. - Sendte inn HK nr 1(asus) til netshop. Fikk nytt fra netshop. Feilen vedvarte. - Sendte inn hk nr 2(asus) til netshop. Fikk refundert penger. - Kjøpte nytt HK (gigabyte). Feilen vedvarte. - Sendte inn HD til komplett. Fikk ny fra komplett. Feilen vedvarte. - Sendte inn Strømforsyning til komplett. Fikk ny fra komplett. Feilen vedvarte. - Sendte inn CPU til komplett. Fikk ny fra komplett. Feilen vedvarte. ALLE deler som ble sendt inn til komplett / netshop ble PÅVIST DEFEKT av komplett / netshop. Hvilken underlige tilfeldigheter dette er da problemet fortsatt oppstår klarer jeg ikke forstå meg på.. Er bare rett og slett desperat nå.. finnes det ingen løsning på dette? finnes det noen der ute som har en mulig teori på hva som er galt her?? Alle svar vil bli satt stor pris på som alltid!! MVH iz3:( Lenke til kommentar
iz3 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Som skrevet ovenfor så er rammen blitt byttet ut. jeg har prøvd samme merke og andre merker. men samme problem fortsetter å oppstå Takk for raskt svar om ikke annet Håper på flere innslag /ideer! MVH Iz3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå