Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

ballesten presset opp

Gjest Lifepain

Anbefalte innlegg

Gjest gejst_gjest

skjedde noe skikkelig merkelig og ekkelt for et par dager siden. jeg hadde akruratt dusjet og hadde tatt på meg boxeren og hold på å dra på meg buska. da følte jeg at den ene ballestenen min ble presset opp og ble liggene rett til høyere ved penisroten. (der det vokser mye hår etc.) det var ikke noe særlig vondt, men bare ekkelt. jeg fikk litt "panikk" og dro av meg buksa og "dytta ned ballestenen" det hele tok ikke amnge sekundene og den var nok ikke oppe mer enn 2-3 sekunder (kanskje litt mer.) men det var en skikkelig absurd situvasjon.

er dette normalt? noen som har opplevd noe lignene? kan det være farlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At testikkelen går opp i inguinal canal igjen er kanskje ikke så rart med tanke på at det er herfra den kommer ;) Testiklene starter jo i pelvisområdet prenatalt, og "reiser" nedover i retning skrotum. postnatalt skal disse være i skrotum. Etterhvert pleier inguinalkanalen å bli mindre (+ at testikkelen vokser litt i puberteten ol), derfor er det vanligvis vanskelig for at testiklen skal klare å presse seg vei opp igjen. Dette er vel ikke direkte farlig, men testikular torsjon kan oppstå (uavhengig om testikkelen forsvinner opp i inguinal canal). Testicular torsjon vil si at testikkelen for en snurr på seg, slik at arteriene blir stengt igjen. Det fører til at testikkelen ikke får blod, og dette er ikke bra.

Søk litt på inguinal canal, testicular torsjon ol. hvis du vil lese mer om det =)

Lenke til kommentar

Du kan jo se litt her: Link

Ved en tilstand som kalles jo-jo testikkel, kan testiklene finnes i lyskeområdet. Ved undersøkelse finner man at testiklene kan trekkes ned i pungen, men de spretter opp til lysken av seg selv (jo-jo). Tilstanden skyldes en overaktiv testikkelmuskel. Dette er ikke en sykdomstilstand, men en normalvariant som ikke trenger behandling.
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Per_*

Ikke noe farlig.

Har hørt fra flere leger og sexeksperter at hvis det er kaldt nedi der så går ballestenen opp for å få nok varme, slik at spermen ikke dauer. Har skjedd meg og har ikke brydd meg så mye om det, men er ikke akkurat stilig og det har også vært under kalde forhold ...

Lenke til kommentar
Ikke noe farlig.

Har hørt fra flere leger og sexeksperter at hvis det er kaldt nedi der så går ballestenen opp for å få nok varme, slik at spermen ikke dauer. Har skjedd meg og har ikke brydd meg så mye om det, men er ikke akkurat stilig og det har også vært under kalde forhold ...

Muskelen dere er ute etter heter cremaster (om jeg ikke husker helt feil). Det stemmer at denne trekker seg sammen når det er kaldt (og forøvrig om du kiler deg på innsiden av låret, ved lysken. Refleks =)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...