Bardis Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Hei Planlegger muligens å kjøpe meg en ny prosessor, og da socket 775 Har en P4 3,2 Ghz fra før av, og vil ikke gå noe særlig ned på farten der. Hva tilsvarer min gamle prosessor i ny prosessor som intel core 2 duo, eller intel pentium dual core ? Hvordan er feks denne i forhold til min gamle? Takker for alle innspill Endret 16. april 2008 av Bardis Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Uansett hva du kjøper av core 2, så er de bedre enn p4 3.2 Lykke til med valget ditt, måtte lommeboka være med deg Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 T.o.m en av de nye (fortsatt enkeltkjerne) Celeron 4x0-prosessorene er kjappere. Jeg klokket en av dem til 3 GHz og den banket t.o.m den gamle P4 2.8 @ 3.5 GHz som står borti kroken her og kukkelurer. Det sier litt. Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Hei! Før jul oppgraderte jeg fra P4 3,2Ghz til Q6600 på 2,4GHz. Q6600 er mye, mye, mye raskere (selv i spill og program som støtter kun 1 kjerne). Etter litt sammenligning med Madammens laptop med 1.83GHz Core 2 Duo prosessor, så yter en den laptopen omtrent likt med P4 3,2GHz på bare 1 kjerne. Av og til var P4 bedre og omvendt. Konklusjon: Egentlig finner du nesten ikke nye prosessorer idag som er dårligere Laptop Core2Duo CPU på 1,83GHz yter tilsvarende. Var vel det du var ute etter å vite:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå