Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spacers: 4x100 til 4x98 felger

Anbefalte innlegg

Hei, har en kompis som har en Alfa Romeo 164 med 4x100 boltsirkel. Jeg har ett par 15" alu felger liggende som han var interessert i å kjøpe. (195/50 R15) Men det er 4x98 boltsirkel på dem.

Finnes det spacers som gjør at de kan brukes, og vil det være lovlig?

Håper noen vet dette. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har en kompis som har en Alfa Romeo 164 med 4x100 boltsirkel. Jeg har ett par 15" alu felger liggende som han var interessert i å kjøpe. (195/50 R15) Men det er 4x98 boltsirkel på dem.

Finnes det spacers som gjør at de kan brukes, og vil det være lovlig?

Håper noen vet dette. :)

etter det jeg vet så er vell egentlig ikke spacers lovlig i det hele tatt.

Men uansett hva du gjør så er jo boltsirkelen på bilen den samme og hullene i felgen sitter jo uansett på samme plass:-)

Enkelt forklart, dersom han har 4X100 i boltsirkel er han nødt til å ha felger med samme boltsirkel, det finnes ingenting annet som vill gjøre att noe annet vil passe.

Det blir nesten som å forsøke å få en 4 huls felg til å passe på en bil som har 5 hjulbolter

Eldre VW, Opwl og diverse japser med 4 huls felger har ofte 4X100 i boltsirkel.

Lenke til kommentar
Noe slikt burde kanskje funke: adapter

dette er en spacer som passer til flere enn en boltsirkel ja, men du får jo aller i livet felger med feil boltsirkel til å passe på bilen fordi om du har en slik.

Det finnes INGENTING du kan gjøre for å få de felgene dine til å passe på en bil med 4X100 i boltsirkel. :nei:

Lenke til kommentar

dette er en spacer som passer til flere enn en boltsirkel ja, men du får jo aller i livet felger med feil boltsirkel til å passe på bilen fordi om du har en slik.

Det finnes INGENTING du kan gjøre for å få de felgene dine til å passe på en bil med 4X100 i boltsirkel. :nei:

Ingenting han kan gjøre for å få de til å passe?

hvorfor komme med en slik påstand når du ikke har peiling.

disse passer jo rett på med slingrebolter....

en adapter som forandrer boltsirkelen kan også brukes visst innpresset tillater dette

Lenke til kommentar

Ville heller skaffet noen felger med 4x100 boltsirkel, da dette er MYE vanligere enn 4x98, og sånn sett også billigere og enklere å få tak i.

Kjøp av slingrebolter kan fort koste noen kroner det også, i tillegg blir det aldri helt 100, som man pleier å si.

Lenke til kommentar

slingrebolter koster ca 40kr stk

ved bruk av slike bør det brukes sentreringsring visst felgen ikke passer rett på navet.

ikke uenig i at det er best med en felg med rett boltsirkel, men det er jo helt klart en mulighet med slingrebolter visst det er akkurat disse felgene han vil ha.

Lenke til kommentar

Ingenting han kan gjøre for å få de til å passe?

hvorfor komme med en slik påstand når du ikke har peiling.

disse passer jo rett på med slingrebolter....

en adapter som forandrer boltsirkelen kan også brukes visst innpresset tillater dette

Nei men skulle du sett, tok en nermere titt på dem og må nok krype til korset og innrømme at jeg tok litt feil gitt :blush:

Disse må jeg innrømme at jeg aller har sett før, blir vist aller for gammel til å lære noe nytt :D

Så ikke skikkelig på dem den første gangen, men joda disse kan faktisk brukes

disse så jo faktisk vanvittig kjekke ut faktisk

Jo jo tak for tipset forresten :thumbs:

Lenke til kommentar

Må vel anbefale slingrebolter istedetfor den spacer/adapter tingen. Innpreset kommer til å bli ganske feil. Det vil funke bra hvis innpreset allerede er feks 20mm feil og adapteren er 20mm. I riktig rettning da vel og merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...