YokiShoki Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Hei! Jobber i et lite firma som driver med reparasjoner av utstyr for oljebransjen. Vi har ingen nettside i dag og jeg er så heldig at jeg har fått i oppgave å få laget en nettside for firmaet. Vi har e-post og 50MB lagringsplass til webside gjennom Domeneshop. Nettsiden skal i hovedsak kun inneholde litt informasjon om bedriften, de ansatte, og litt bilder. Det er også ønskelig å kunne legge ut litt tilbud og lignende, men det skal ikke være noen webshop løsning. Det er svært viktig at nettsidene er enkle å vedlikeholde for min sjef som ikke har de store IT-kunnskapene. Derfor lurer jeg på om det enkleste og smarteste ville være å velge en "ferdig" løsning som administreres på nett og ligger lagret hos tilbyder, har feks. tittet kjapt på SwcWeb sin løsning. Kan dette være noe? Eller begrenser det utviklingsmulighetene for mye? Løsningen trenger ikke være gratis, men litt kjekt om det er et firma som er til å stole på slik at vi ikke trenger å frykte at sidene er tatt ned om en måned på grunn av konkurs Mvh Jørgen Endret 16. april 2008 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Bump. Håpte å få startet i morgen, så kjekt om noen har noe råd. Takk! Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Om det er portalløsning det skal være så er Joomla eller Drupal greie, gratis løsninger. Men det beste rådet vil være å gi ansvaret for nettsiden konstruksjon videre til en som har erfaring og kanskje også utdanning til det. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Et annet alternativ er å lage sidene i Wordpress. Det er ikke mye du trenger å endre på før du kan bruke Wordpress til vanlige hjemmesider. Og fordelen er at det blir superenkelt for den som skal redigere sidene... og du trenger ingen lokal programvare, sidene kan redigeres fra hvilken som helst pc internett tilgang... Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Hei og takk for svar! Har kikket både på Joomla og PHP fusion, så ut som svært gode løsninger, men det ble litt for mye muligheter for min del, og så er vi nødt til å oppgradere hos Domeneshop til en løsning som støtter PHP og Mysql bare for å teste det ut. Jeg har laget en side hos Swcweb ganske raskt som jeg synes var grei nok, løsningen tillater ikke for store valg, og koster penger, men var ganske så lett for min sjef å håndtere selv. Det er ikke erfaringen og evnen min det står på, jeg har da tross alt en bachelor i IT og laget flere nettsider med PHP og Mysql, men jeg synes bare ikke det er verdt den ekstra tiden det tar når jeg bare skal lage en enkel informasjonsside. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Vel de Open Source CMSene som er nevnt har alle greie publikasjonsløsninger og god evne for tilpassning, skal ikke være noe problem egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå