Gå til innhold

Beste "gaming" laptop - 8000 k

Anbefalte innlegg

Den Dell XPSen er både dårligere of dyrere enn KHLB2 fra Multicom. (Hvis du ikke trenger operativsystem) Sjekk testen på framsia av www.hw.no

Edit: Etter å ha kikka litt mer grundig på XPSen, så vil jeg fraråde deg på det sterkeste å kjøpe denne Pcn om du skal bruke den til spilling. Pcen har en Intel® Core™ 2 Duo T6400, og T-serien ble lansert i 2007 så vidt jeg vet. Har en laptop med Intel® Core™ 2 Duo T7500 og akkurat samme skjermkortet som er i XPSen, (Men med dobbelt så mye dedikert minne) og den ble kjøpt for snart 2 år siden...(Kosta meg 10k) Altså en raskere PC enn denne driten fra Dell. 8600M GT holder rett og slett ikke til nyere spill. Klarer ikke å kjøre hverken Age of Conan, Warhammer Online, Fallout 3, GTA4 eller noe som helst spill av nyere dato som krever litt av grafikkortet. Pcen slet faktisk med den siste episoden av Half-Life 2. (Riktignok på max) Crysis ol. kan du bare glemme. Tviler Pcen i det hele tatt klarer å starte dette spillet før du har flytta inn på gamlehjemmet... :p

Endret av Newman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den PCen fra ACER har også en T6400 CPU. Rammen er også tregere enn den som sitter i KHLB2.(667 vs 1066mhz)

CPU Acer: Intel® Core™2 Duo Processor T6400 (2M Cache, 2.00 GHz, 800 MHz FSB)

CPU KHLB2: Intel® Core™2 Duo Processor P8600 (3M Cache, 2.40 GHz, 1066 MHz FSB)

Prisen er også omtrent det samme, så da burde ikke valget være så vanskelig...

Endret av Newman
Lenke til kommentar
Den Dell XPSen er både dårligere of dyrere enn KHLB2 fra Multicom. (Hvis du ikke trenger operativsystem) Sjekk testen på framsia av www.hw.no

Edit: Etter å ha kikka litt mer grundig på XPSen, så vil jeg fraråde deg på det sterkeste å kjøpe denne Pcn om du skal bruke den til spilling. Pcen har en Intel® Core™ 2 Duo T6400, og T-serien ble lansert i 2007 så vidt jeg vet. Har en laptop med Intel® Core™ 2 Duo T7500 og akkurat samme skjermkortet som er i XPSen, (Men med dobbelt så mye dedikert minne) og den ble kjøpt for snart 2 år siden...(Kosta meg 10k) Altså en raskere PC enn denne driten fra Dell. 8600M GT holder rett og slett ikke til nyere spill. Klarer ikke å kjøre hverken Age of Conan, Warhammer Online, Fallout 3, GTA4 eller noe som helst spill av nyere dato som krever litt av grafikkortet. Pcen slet faktisk med den siste episoden av Half-Life 2. (Riktignok på max) Crysis ol. kan du bare glemme. Tviler Pcen i det hele tatt klarer å starte dette spillet før du har flytta inn på gamlehjemmet... :p

siste innlegg før i natt var 24.04.2008.....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Oi, så ikke det. Ser ut som Jakindra har bumpet en gammel post...

sjekker selv etter en heftig, billig laptop til allround bruk.Har surfet endeløst, ventet på GTS160M (eller Nvidia GT120M), men det ble altfor dyrt.

..litt gammel post jaa..hehehe

- Noen tips!?!? - vurderer jo Dell XPS med ATI3670, det sier jo litt...

Den Aceren så jo bra ut, forskjell til mengder annet møl der ude....Uansett, er 4650m 1GB noe tess da? Men den KHLB2 er jo ikke 4GB(MEN DDR3) osv............

Den PCen fra ACER har også en T6400 CPU. Rammen er også tregere enn den som sitter i KHLB2.(667 vs 1066mhz)

den Aspiren frister vilt med 1GB Vram! *råd?*

Endret av Stig'n
Lenke til kommentar

det har også kun 512mb ram...

Lenke til kommentar

Da ble det pokker meg en Multicom lappis på meg...8k for en lappis med 4650gddr3, ddr3 ram, 250gb hd og grei C2D P8600...

Minuset med denne KHLB2 lappisen er jo at det er 1366x786 oppløsning

:( - Uansett et kraftig valg for mine bruksområder - Med tanke på jeg hadde et budsjett på 4k :p

Takker Newman for de små inputs'a - Det avgjorde det klare valget.! Hvem velger gamle cpuer lism...... :p

Endret av Stig'n
Lenke til kommentar
Da ble det pokker meg en Multicom lappis på meg...8k for en lappis med 4650gddr3, ddr3 ram, 250gb hd og grei C2D P8600...

Minuset med denne KHLB2 lappisen er jo at det er 1366x786 oppløsning

:( - Uansett et kraftig valg for mine bruksområder - Med tanke på jeg hadde et budsjett på 4k, nå er jeg oppi 8000,-

Takker Newman for de små inputs'a - Det avgjorde det klare valget.! Hvem velger gamle cpuer lism...... :p

but i digress----

Newman, noen mer overbevisende ord ?? Klarer virkelig ikke å bestemme meg for den ene eller den andre ... skjermen er kansje bedre på Acer sin, men oppl. den samme, ddr3 minne på multien sin, som du sier, det burde ikke være så vanskelig valg...men det er det :p

Når ble P serien lansert?

Endret av Stig'n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...