Gå til innhold

Feil på ene brikken i RAM par = bytte begge ?

Pillin

Anbefalte innlegg

Topic sier igrunn det meste,

Har CRUCIAL DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P (BL2KIT12864AA804) der den ene brikken har tatt helt kveld. Spørsmålet er da ganske enkelt, vil jeg få samme ytelse om jeg erstatter bare denne døde brikken, eller må jeg ha ett nytt par?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp en lik og alt blir som før. man bør unngå å kjøpe ulike minnebrikker både av størrelse og hastighet pga det skaper trøbbel... det hjelper ikke om du kjøper en brikke til no som er raskere for pc-en vil automatisk klokke den ned til den tregeste..kjøper du et annet merke kan det vær forskjell i timingsene( minnetidene) og det funker dårlig og

Lenke til kommentar

Hvis begge brikker er enkeltsidig eller begge dobbeltsidig, skal det ikke være noen problemer.

Dobbeltsidige slutter serienr. på .16xx

Enkeltsidige på .8xx

De nye enkeltsidige brikkene klokker dårligere, så det kan kanskje være en ide å sende en e-post til crucial og høre om de har noen dobbeltsidige igjen, hvis dine er av den gamle gode typen.

Eller be (nett)butikken sjekke serienr. for deg.

Si at du har problemer med å få den nye typen til å fungere med de gamle. :)

Evt. kan du bytte begge to, om ikke overklokking er så viktig.

Lenke til kommentar

De kit'ene som selges enten som 2 eller 4 brikker, har samme type og antall av chips.

De er som regel også relativt like i egenskaper.

Dvs. de trenger omtrent samme spenning for å klare samme hastighet og timings.

Overklokkingsegenskaper pleier også være omtrent like.

Ingen brikker er identiske, så noen forskjeller vil det uansett være.

Hvis du erstatter brikken med en tilsvarende (med samme antall chips etc.), kan du selvfølgelig oppleve at en brikke er mye bedre (til overklokking og krever lavere spenning for å klare oppgitt frekvens/timings) enn den andre.

Men de skal uansett fungere bra sammen.

Selv om det er samme antall chips, kan det også være at det er forskjellige chips.

Men de skal likevel fungere sammen.

Forutsetter at det er Crucial Ballistix PC6400 CL4 eller andre tilsvarende brikker.

Det enkleste er å erstatte brikkene med et nytt par.

Da er du sikker på at de fungerer godt sammen.

Men som sagt er de nye enkeltsidige brikkene ikke like gode til overklokking.

Hvis du uansett bare skal kjøre brikkene på DDR2-800 CL4, som de er spesifisert for, har det ingen reell betydning.

Lenke til kommentar
Topic sier igrunn det meste,

Har CRUCIAL DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P (BL2KIT12864AA804) der den ene brikken har tatt helt kveld. Spørsmålet er da ganske enkelt, vil jeg få samme ytelse om jeg erstatter bare denne døde brikken, eller må jeg ha ett nytt par?

Har hatt brikker av denne typen selv, først tok den ene brikken kvelden så etter ett halvt år ca tok den andre brikken kvelden, det er en batch av de brikkene som er dårlige, det står mye om det rundt i diverse fora, jeg fikk byttet mine greitt hos Komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...