Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva sier Facebooksidene om folk?

Gjest Facern

Anbefalte innlegg

Noen som har synspunkter på dette? Selv så kan jeg ikke måle meg mot mange av de jeg har på vennelista. Og lurer derfor på om det er fordi jeg ikke er sosial nok? Eller ikke flink nok til å skape nettverk? Jeg har jo nok gode venner, men jeg er kanskje ikke flink nok til å holde gamle vennskap ved like.

Nå er ikke jeg på facebook, men samma det. Prinsippet gjelder uansett. Jeg synes det er viktigere å ha venner man omgås med i virkeligheten enn å ha en quazillion "venner" på et nettsted. Personlig fører jeg ikke opp tilfeldige bekjentskaper som "venner" på for eksempel nettby. Jeg antar at min tilnærming til det er noget uvanlig. De fleste andre fører folk opp som venn hvis de får så mye som en melding i gjesteboka eller så. Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre om de jeg har på vennelista har 1 eller 100 venner på sin venneliste. Jeg henger med dem uansett, og de med meg. Så etter min erfaring har det null å si. Og de som mener det har noe å si, har vel et litt anderledes verdisyn enn meg da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Facebook har fått meg til å sette spørsmålstegn ved mange av mine venners teft og smak. Glorete profiler overlesset med idiotiske applikasjoner, pretensiøse sitater, favorittlister med absolutt alle kulturprodukter i hele verden minus en eller to CD-er sånn for å være på den sikre siden av kred, grupper med "underfundige" titler som gir innblikk i gud og hvermanns lidenskapelige, mangefasetterte menneskesinn ... :sick:

Facebook-siden din sier altså sannsynligvis at du er en fjomp.

I tillegg er fjesboka den største spamfabrikken jeg har vært borti. Den kunne vært fin til å finne ut hvordan gamle venner har det, men gode profiler i så måte er det nesten ingen som har, bare omgangsvenner jeg uansett har styr på og ellers få eller ingen jeg bryr meg om. Alt dette kan jeg imidlertid tilgi den så lenge den gir muligheter til å drive konstruktiv research om enkelte individers tilgjengelighet på kjønnsmarkedet.

Med andre ord: Facebook har først og fremst en ting for seg, nemlig sosial status. Alt annet er piss, og hvis du skal vise alle hvor fascinert og engasjert du er finnes det bedre arenaer.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...