Gå til innhold

Studere finans ved BI


vegvalg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for svar. Noen som vet hva opptakskravene var ved siste inntak? (mener da poengkrav)

 

Jeg fikk oppgitt at kravet i fjor var 35 poeng. Det er heller ikke noe krav til forkunnskaper i matte utover det obligatoriske.

 

Det betyr 3.5 i snitt, gjør det ikke ?

 

Jeg fikk oppgitt at det var 45 poeng på Eiendomsmeglerstudiet i fjor, høres kanskje litt rart ut at det er så stor forskjell? Men hva vet jeg.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei,

 

Generell studiekompetanse er det du får ved å gå vanlig allmenn videregående skole, så lenge du tar minimumskravene av fag der. 2 P matte skal da være tilfredstillende, men det kan studieveileder på videregående svare på også. Det er bare siviløkonomlinjen som har mattekrav utover generell studiekompetanse.

 

Ha en fortsatt fin dag.

 

Med vennlig hilsen

Handelshøyskolen BI

 

Kjetil Holden Svensson

 

Studentassistent

 

 

Fikk jeg som svar. Fibber sikker på at du har faktaen riktig?

Lenke til kommentar
Takk for svar. Noen som vet hva opptakskravene var ved siste inntak? (mener da poengkrav)

 

Jeg fikk oppgitt at kravet i fjor var 35 poeng. Det er heller ikke noe krav til forkunnskaper i matte utover det obligatoriske.

 

Det betyr 3.5 i snitt, gjør det ikke ?

 

Jeg fikk oppgitt at det var 45 poeng på Eiendomsmeglerstudiet i fjor, høres kanskje litt rart ut at det er så stor forskjell? Men hva vet jeg.

Poengsummen din er snittet ditt ganger 10 pluss eventuelle tilleggspoeng. F.eks. realfagspoeng, alderspoeng og for førstegangstjeneste. Så du må maksimalt ha 3,5 i snitt for 35 poeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...