Gå til innhold

Studere finans ved BI


vegvalg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så lavt? Da er det jo bare å chille resten av videregående :p Noen som vet hvor hardt studiet er?

 

Til tross for at det er såpass lave inntaksrav går det såvidt jeg vet for å være et av de hardeste studiene på BI sammen med siv.øk. Hvertfall er det nok det mest kvantitative studiet.

Lenke til kommentar
Går ut fra at det spenner fra basic finansregnskap til Black&scholes og CAPM. 3mx inneholder vel en del "ingeniørmatte", så vidt meg bekjent.

 

Du må være glad i matte for å trives med finans.

 

Er det slik at det er mer matematikk på UiA i forhold til BI, virker sånn ut i fra studielistene over fag. Liker økonomisk matte svært godt, men har begynt å falle av litt i MX-fagene. Både pga. skolelei og fordi jeg føler at den matten er kjedelig. Så jeg er litt usikker på om jeg egner meg til dette.

Endret av vegvalg
Lenke til kommentar

Den praktiske bruken av B&S er ikke vanskelig, og den teoretiske utledningen er for spesielt interesserte. Jeg husker ikke så mye av det, men så veldig vanskelig var det vel ikke (vi kverna vel heller ikke gjennom hele smørja fra A til Å). Det er vanskelig å se at noe skiller seg ut som vesentlig vanskeligere enn resten, det er vel heller slik at vanskelighetsgraden i forhold til tidligere kunnskap hele tiden er ganske høy. Det er dermed hele tiden mye nytt og relativt krevende stoff å sette seg inn i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...