vegvalg Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Er finansstudiet (bachelor) på BI et godt studium? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Ja, det er det. Har BI samme opptaksfrist som SO? Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Ja, det er det. Har BI samme opptaksfrist som SO? Tror det. Men vet ikke når fristen får omprioritering er... Selv har jeg søkt siv-øk. og finans, men vet ikke helt hvem jeg skal ha først, hvis valget i det hele tatt faller på BI.. Lenke til kommentar
vegvalg Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Takk for svar. Noen som vet hva opptakskravene var ved siste inntak? (mener da poengkrav) Endret 16. april 2008 av vegvalg Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Om ikke jeg tar feil, kan du etter å ha fullført bachelor i finans på BI, hoppe rett opp på master i sivøk uten at det er mye stress. Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Takk for svar. Noen som vet hva opptakskravene var ved siste inntak? (mener da poengkrav) Jeg fikk oppgitt at kravet i fjor var 35 poeng. Det er heller ikke noe krav til forkunnskaper i matte utover det obligatoriske. Lenke til kommentar
vegvalg Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Så lavt? Da er det jo bare å chille resten av videregående Noen som vet hvor hardt studiet er? Endret 16. april 2008 av vegvalg Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Så lavt? Da er det jo bare å chille resten av videregående Noen som vet hvor hardt studiet er? Til tross for at det er såpass lave inntaksrav går det såvidt jeg vet for å være et av de hardeste studiene på BI sammen med siv.øk. Hvertfall er det nok det mest kvantitative studiet. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Sikkert perfekt om du er glad i matte. Lenke til kommentar
vegvalg Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Ok, finnes det noen andre finansutdanninger ved andre skoler i Norge? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Ja, Agder har en bachelor i matematisk finans elns. Lenke til kommentar
vegvalg Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Ja, Agder har en bachelor i matematisk finans elns. Takk for svar, er dette et kvalitetsstudie eller ikke? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Tror ikke den skal kimses med. I bunn og grunn er det aller meste av norske statlige høgskoler av god kvalitet. Nå er vel til og med Agder blitt Universitet. Vil tro at den retningen der er et veldig godt grunnlag, vel og merke om du er glad i matematikk. Lenke til kommentar
vegvalg Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Vil tro at den retningen der er et veldig godt grunnlag, vel og merke om du er glad i matematikk. Hva slags matte er det snakk om? Mye økonomisk matematikk eller sånn matte som i 3MX? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Går ut fra at det spenner fra basic finansregnskap til Black&scholes og CAPM. 3mx inneholder vel en del "ingeniørmatte", så vidt meg bekjent. Du må være glad i matte for å trives med finans. Lenke til kommentar
vegvalg Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Går ut fra at det spenner fra basic finansregnskap til Black&scholes og CAPM. 3mx inneholder vel en del "ingeniørmatte", så vidt meg bekjent. Du må være glad i matte for å trives med finans. Er det slik at det er mer matematikk på UiA i forhold til BI, virker sånn ut i fra studielistene over fag. Liker økonomisk matte svært godt, men har begynt å falle av litt i MX-fagene. Både pga. skolelei og fordi jeg føler at den matten er kjedelig. Så jeg er litt usikker på om jeg egner meg til dette. Endret 17. april 2008 av vegvalg Lenke til kommentar
Black_and_Scholes Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Går ut fra at det spenner fra basic finansregnskap til Black&scholes og CAPM. 3mx inneholder vel en del "ingeniørmatte", så vidt meg bekjent. Du må være glad i matte for å trives med finans. CAPM er jo ikke vanskelig, og kan ikke sammenlignes med Black & Scholes. Så vet du det! Lenke til kommentar
gorber Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Har da ikke sagt at CAPM er vanskelig, det var bare et eksempel på hva et finansfag kan inneholde. Endret 23. april 2008 av gorber Lenke til kommentar
vegvalg Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Hvor vanskelig vil dere si at Black & Scholes er? Er det det vanskeligste på studiet? Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Den praktiske bruken av B&S er ikke vanskelig, og den teoretiske utledningen er for spesielt interesserte. Jeg husker ikke så mye av det, men så veldig vanskelig var det vel ikke (vi kverna vel heller ikke gjennom hele smørja fra A til Å). Det er vanskelig å se at noe skiller seg ut som vesentlig vanskeligere enn resten, det er vel heller slik at vanskelighetsgraden i forhold til tidligere kunnskap hele tiden er ganske høy. Det er dermed hele tiden mye nytt og relativt krevende stoff å sette seg inn i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå