RMBB Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Noen som kan dele litt erfaringer? Lurer på hvor mye/mange røyk som skal til for og "lære" og røyke? Hvor mye må til får man blir avhengig? Hvordan kan man vite når man er på grensen til og bli avhengig. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Dette er forskjellig fra person til person, men for din egen del, aldri begynn! Mange sier at det er usunt, og at man kan få kreft. Dette er selvfølgelig sant, men det er det ingen som bryr seg om. Derimot har jeg en veldig god grunn til å la røyken være. Det er dyrt. Kanskje ikke i starten, når du får bomme (låne/trekke) andres sigaretter, men etterhvert begynner du å røyke mer, og du vil også bli nødt til å betale alt selv. En annen ting er at det slettes ikke er lett å slutte. Jeg husker tre jenter som gikk i klassen min på ungdomsskolen som brukte å feste, drikke og etterhvert røyke. I starten røykte de bare litt, og var skråsikre på at de kunne slutte når som helst. I tiendeklassen var de allerede klar over at de ikke hadde sjangse til å slutte, samtidig som de ikke hadde råd til forbruket de hadde opparbeidet seg. Den fatale konsekvensen ble at de ofte kom på skolen med abstinenser, og karakterene dalte fra ett akseptabelt snitt på 3,8, til 3 blank. Det finnes lurere måter å være rebelsk på enn å begynne å røyke. Begynn et band eller noe lignende Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Er klar over farene og hele greiene, men er i en situasjon som krever at jeg må kunne ta en røyk og ikke hoste.. Trenger og kunne det innen 23 mai så lurer defor på hvor lang tid det tar og hvor mye.. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 lol jeg har aldri hosta, selv ikke første gang. Så er nok fra person til person. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Av en eller annen grunn tror jeg ikke på deg:P Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Det er en grunn til at man hoster når man røyker. Hosting er kroppens måte å si "Hva faen driver du med, hjerne? Jeg vil ikke ha denna driten!" Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Trenger og kunne det innen 23 mai så lurer defor på hvor lang tid det tar og hvor mye.. Hvor gammel er du, og hvorfor er det så nødvendig å kunne røyke? Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Edit: Hmmm Det ble en dobbeltpost. Endret 16. april 2008 av Zelziuz Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Hadde jeg villet fortelle hvorfor så hadde jeg gjort det i 1. post. men du kan jo få vite at jeg er 21 år. Jeg er fullstendig klar over alt røyking fører med seg og kommer ikke til å byne og røyke etter dette, synes det er drit kvalmt med folk som røyker og skyr det som pesten. Trodde kanskje det var mulig og få et svar her på spørsmålene mine. Men det kan se ut til og bli et problem. Lenke til kommentar
Noel Leon Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Det er vanskelig å svare på det fordi det ikke finnes noe fasitsvar for hver enkelt. Må du ha svar så skal du få svar. Det tar vel ca 60-220 røyk før du ikke hoster noe spesielt mye. Du merker ikke når du blir avhengig, det er ingen tidsperspektiv eller mengde som er noe fasitsvar på når du vil bli eller er blitt avhengig. Du vet du er på grensen til å bli avhengig når du sier til deg selv at det ikke er så farlig å røyke. Ta utgangspunkt i at du kan bli avhengig etter en pakke røyk, du. Endret 16. april 2008 av Noel Leon Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Ok, takker for svar. Det var uhyggelig mange da. Blir vrient detta. Lenke til kommentar
Noel Leon Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Jeg overdrev Du kan nok tvinge ned røyken uten noe spesielt problem etter 20 røyk tipper jeg. Edit: Om du må røyke så anbefaler jeg menthol eller extra mild sigaretter Endret 16. april 2008 av Noel Leon Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hold deg heller unna røyk du, kommer ikke til å angre et sekund! Lenke til kommentar
hiki Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Menthol er vel "lettest". De er friske i smaken samtidig. Eller la lungene dine lære seg det kjapt og brutalt. Begynn med skikkelige dype magedrag fra røyk én. Host og hark i en uke, og lungene er da allerede svidd og takler inhalasjon godt. Den lille ironien er gjerne at man hoster når man røyker, sånn generelt, men hostingen stopper akkurat i det man trekker inn røyk. Sikker fordi det er noe som dreper alt av slim og liknende nedover i hals og bronkier... Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Om du er veldig full går det fint å røyke uten å hoste i det hele tatt. :-) Uansett: Pass deg. Du mister utrolig mye hvis du blir avhengig. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Ok, takker for svar:) Jeg trenger bare å kunne ta en uten at det ser ut som jeg ikke røyker. Og jeg skal lett slutte rett etter det, gjør det ikke for morro skyld. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Håper du skal være med i et skuespill eller noe som virkelig krever at du må kunne røyke. Håper du klarer å unngå å bli avhengig^^ Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Morsom tråd^^ Kan ikke huske å ha hosta av vanlige trekk før. Men når jeg tar store trekk og trekker helt ned i lungene og puster det så sakte ut igjen at kroppen føler at den ikke får ut alt, da kommer hosten Lenke til kommentar
ecko Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 hos meg tok det ikke mange røykene. kanskje 5 røyk på 3 dager. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Litt merkelig spørsmål, men istedetfor å være moralens vokter kan jeg komme med mitt innspill: Kjøp dem mildeste sigarettene du kommer over, ta små trekk og ikke dype magadrag. Du vil nok få 'teken' på det etter noen få sigaretter (ikke røyk dem alle på strak arm, vent litt mellom hver). Alt hva røyk medfører seg og det ene med det andre regner jeg med at trådstarter allerede er klar over og ser ingen grunn til å komme med en preken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå