Urgpurg Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hei, skal si det er lett å bestemme seg for innkjøp av deler, men har mer eller mindre funnet en løsning som jeg tror vil passe til min bruk. Her har dere min "slagplan", kunne trengt litt feedback på valga mine før jeg trykker på kjøp knappen:) - Intel Pentium 4 2.66 GHz Boxed PC533 - 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond - MSI 655 MAX-FISR Hovedkort S478 DDR400 - Hercules 3D Prophet 9700PRO 128MB DDR (Skal senere softmoddes til Firegl kortet, kjekt i 3dsmax ) Thermaltake CPU-kjøler, "Spark 7" Lian Li 6083 Som dere sikkert ser på delene så skal pcen overklokkes litt, gikk for twinmos istedenfor corsair siden jeg skal ha et digital kamera og, og vil gjerne redusere prisen litt:) Burde vel ikke ha no problem med å kjøre rundt 3ghz++ med denna configen, men er fortsatt på jakt etter litt feedback og forslag:) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Skal du redusere prisen enda mer, så kjøp et Sapphire-kort i steden for Hercules. De er billigere pga mindre bundle (ikke noe du trenger i hercules sin bundle uansett), har en stille vifte og kan overklokkes svært høyt - jeg har klokket mitt til 380/710. Ellers så ser da dette oppsettet svært fint ut, er du heldig kan du få det opp i 3.2Ghz+ Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Nice pc, alt ser meget bra ut, vet ikke så mye om hk men på papiret er det sinnsykt bra! Du får det nok opp i 3.2 hvis hk er bra Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 eneste er at Sis kortene ikke er bra til klokking, ville satsa på ett 845PE chipset kort istede Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Skal du overklokke, kjøp dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl Behold Hercules-kortet. Det er en av de mest klokkbare utgavne av 9700 PRO. Hovedkortet er rimelig billig, så det skal ikke sette noen stopper på gleden. Prosessoren skal det være mulig å klokke nokså høyt. Det er en her på forumet som har en P4 1.8 som kjører på 3.2, tror jeg. Han brukte et Abit-kort, så de er garantert best på overklokking. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Bilr fart på sakene med den ja. Cpuen kan klokkes til ca 3.2-3.3Ghz med bra luftkjøling og ca 3 med boxed. Har testet min på 2.9 med stock volt, helt stabil og tempen syeg ikke noe volsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå