Ramah Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hei, ser at E-420 er ute på markedet, og med den prisen og sensor fra E-3 bør dette være en rimelig bra deal! Men så er det dette med live view som jeg har hengt meg opp i. Er det samme live view som på E-510, eller har de laget noe som kan konkurrere (i hastighet) med Sonys a350? Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Det er ikke samme live view på E-420 som på E-510. De har lagt til autofokus i selve live-view-modus, på samme måte som han har det i kompaktkameraer. Men om det fungerer bedre eller dårligere enn i en Alpha350, det vet jeg rett og slett ikke. Lenke til kommentar
Ramah Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Sony har jo kommet rundt hele speil-vippe-problemet, slik at det ikke er noen forsinkelse når du knipser. Spørsmålet er altså om Olympus har forsinkelse pga speil-vipping eller andre tekniske finurligheter, som gjør det praktisk umulig å ta bilder med live view av uforutsigbare objekter (som tre barn under fire år) Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg har nettopp skaffet meg et Sony A-350, liveview fungerer nokså likt som for et komptaktkamera. Jeg kan ikke sammenligne med LVfor andre DSLR, men oppdateringshastigheten for LV var ikke bedre enn mitt gamle Casio Exilim 3mp. Jeg opplever imidlertid LV som utrolig nyttig når man skal ta bilder f.eks. på gata i en by. Det er bl.a. lettere å ta hensyn til mennesker som kommer bak deg og fra siden fordi man ikke kun ser inn i søkervinduet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå