KnowN Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Greit...! Hør her boss! Du var sinna ok, du var litt ute av deg selv, men ikke kall dem utlendinger eller NOE! Det kunne like godt vært en bortskjemt jævel fra Norge.. Men når du kaller de utlendinger og slikt så blir det rasistisk, men skjønner at du ikke klarte og holde tiolbake etter en dag som du hadde! Men nå vet du det til neste gang, ingen mennesker er perfekte, er de? Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Det handler om respekt, kan ikke la folk kødde med deg og latterliggjøre deg på den måten. Om de syns det er greit i hjemlandet eller whatever, så fint for dem, men her i norge er det uakseptabelt, jeg ville ikke bare latt det gå. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Det handler om respekt, kan ikke la folk kødde med deg og latterliggjøre deg på den måten.Om de syns det er greit i hjemlandet eller whatever, så fint for dem, men her i norge er det uakseptabelt, jeg ville ikke bare latt det gå. Man kan ikke la folk gå rundt å slå til anre pga bagateller heller, det er uakseptabelt her i norge. Selvsagt er det lavmåls å le av folk om det var det som skjedde, men trådstarter klarte på kort å stupe ned på et enda lavere nivå. At folk mener de hadde gjort det samme er intet annet enn urovekkende. AtW Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Tja, hva annet skal man kunne mene enn at din oppførsel var risikabel. Liker ikke tanken på at slike "udetonerte bomber" går løs. Bare tilfeldigheter at ingen blir skadet eller noe enda verre? Den eneste rosen blir da å si at det står respekt av det faktumet at du tør fortelle dette åpent. Så kan man velge å tro om den modigheten skyldes mot eller dumskap. Bor forresten i særp sjøl ... Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Er så satans lei av sånne folk som kommer inn i tråden her å sier. ''Åh, det der var barnslig gjort ja. Nå dreit du deg ut'', ''Den som slår først har tapt'' Osv. Hva i helvete? Når en person ler deg oppi trynet uten å si hva det faen er for noe så har du rett til å spørre hva det er for noe. Og måten trådstarter fremstiller historien på, mener jeg det var helt rett av han å knuse trynene på de forbanna pakkisene. Makan til oppførsel. Kan da faen ikke oppføre seg sånn mot vanlige norske statsborgere. De fortjente faen meg å bli banka opp. Støtter deg theboss22. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Er så satans lei av sånne folk som kommer inn i tråden her å sier. ''Åh, det der var barnslig gjort ja. Nå dreit du deg ut'', ''Den som slår først har tapt'' Osv. Hva i helvete? Når en person ler deg oppi trynet uten å si hva det faen er for noe så har du rett til å spørre hva det er for noe. Og måten trådstarter fremstiller historien på, mener jeg det var helt rett av han å knuse trynene på de forbanna pakkisene. Makan til oppførsel. Kan da faen ikke oppføre seg sånn mot vanlige norske statsborgere. De fortjente faen meg å bli banka opp. Støtter deg theboss22. Hva i alle dager har det med saken å gjøre at man er "vanlige norske statsborgere"? Er det greit å gjøre det med en gang man ikke er norsk statsborger? Personlig er jeg lei av innlegg der folk forfekter å oppføre seg som huleboere uten impulskontroll, og mener det er helt greit å slå til folk for småting, gjerne ispedd dårlige skjulte negative holdninger til utlendinger. AtW Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hva i alle dager har det med saken å gjøre at man er "vanlige norske statsborgere"? Er det greit å gjøre det med en gang man ikke er norsk statsborger? Personlig er jeg lei av innlegg der folk forfekter å oppføre seg som huleboere uten impulskontroll, og mener det er helt greit å slå til folk for småting, gjerne ispedd dårlige skjulte negative holdninger til utlendinger. AtW Er det bare meg, eller bør innvandrere ha litt ekstra respekt for oss norske enn sine egne? Det var da faen ingen småsak i det hele tatt, og hvis ikke noen gjør som boss gjorde her, så komme de til å bli mer og mer distansert fra oss. Jeg mener oppførselen til mange innvandrere er til å grine av, de har NULL respekt for noen andre en ''homies'ene'' sine. Og det irriterer meg som faen. Ja, jeg har dårlige holdninger til utlendinger. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hva i alle dager har det med saken å gjøre at man er "vanlige norske statsborgere"? Er det greit å gjøre det med en gang man ikke er norsk statsborger? Personlig er jeg lei av innlegg der folk forfekter å oppføre seg som huleboere uten impulskontroll, og mener det er helt greit å slå til folk for småting, gjerne ispedd dårlige skjulte negative holdninger til utlendinger. AtW Er det bare meg, eller bør innvandrere ha litt ekstra respekt for oss norske enn sine egne? Det var da faen ingen småsak i det hele tatt, og hvis ikke noen gjør som boss gjorde her, så komme de til å bli mer og mer distansert fra oss. Jeg mener oppførselen til mange innvandrere er til å grine av, de har NULL respekt for noen andre en ''homies'ene'' sine. Og det irriterer meg som faen. Ja, jeg har dårlige holdninger til utlendinger. Innvandrere og andre bør vel ha like mye respekt for folk uavhengig av hvilket statsborgerskap de har, om man antar man starter på blanke ark her. Selvsagt kan man repsektere folk mindre om den konkreete personen har vist seg å ikke fortjene respekt, men å blande statsborgerskap inn i dette skjønner jeg ikke hvorfor man skal. Og jo, det er en småsak kontra reaksjonen, at du har noen tiltro til at innvandrere kommer "nærmere oss" av at nordmenn går rundt og slår de ned, så er det i mine øyne noe naivt. Føler du at du kommer nærmere innvandrere som gruppe når en innvandrer slår ned en nordmann? Oppførselen til mange nordmenn er til å grine av også, og holdningene forsåvidt. AtW Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Innvandrere og andre bør vel ha like mye respekt for folk uavhengig av hvilket statsborgerskap de har, om man antar man starter på blanke ark her. Selvsagt kan man repsektere folk mindre om den konkreete personen har vist seg å ikke fortjene respekt, men å blande statsborgerskap inn i dette skjønner jeg ikke hvorfor man skal. Og jo, det er en småsak kontra reaksjonen, at du har noen tiltro til at innvandrere kommer "nærmere oss" av at nordmenn går rundt og slår de ned, så er det i mine øyne noe naivt. Føler du at du kommer nærmere innvandrere som gruppe når en innvandrer slår ned en nordmann? Oppførselen til mange nordmenn er til å grine av også, og holdningene forsåvidt. AtW Når et folkeslag fra et annet land kommer til et nytt land, så mener jeg de skal være høflige og respektfulle ovenfor de ''innfødte''. Det er min mening. Derfor dro jeg inn statsborgerskap. Det er ikke det jeg mener. Jeg mener at hvis innvandrerne tror de kan gjøre hva de vil her i Norge, og være svært respektløse og hensynsløse ovenfor norske folk så bør de skjønne at det ikke vil bli akseptert. Som trådstarter sier, de snakket på si eget språk og kan såvidt norsk. Jeg mener de opprådde svært respektløst og hånet trådstarter, rett og slett. Hva du ville gjort i en slik situasjon driter jeg faktisk i, men jeg mener boss gjorde det klart at sånt ikke blir akseptert. Kanskje de ikke gjør det igjen, kanskje de gjør det. Skjønner du poenget mitt? Innvandrere er generelt respektløse og hensynsløse ovenfor nordmenn, og det plager meg. Når de får lov til å bo her i landet, får de faen meg oppføre seg som folk. De fikk som fortjent. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Innvandrere og andre bør vel ha like mye respekt for folk uavhengig av hvilket statsborgerskap de har, om man antar man starter på blanke ark her. Selvsagt kan man repsektere folk mindre om den konkreete personen har vist seg å ikke fortjene respekt, men å blande statsborgerskap inn i dette skjønner jeg ikke hvorfor man skal. Og jo, det er en småsak kontra reaksjonen, at du har noen tiltro til at innvandrere kommer "nærmere oss" av at nordmenn går rundt og slår de ned, så er det i mine øyne noe naivt. Føler du at du kommer nærmere innvandrere som gruppe når en innvandrer slår ned en nordmann? Oppførselen til mange nordmenn er til å grine av også, og holdningene forsåvidt. AtW Når et folkeslag fra et annet land kommer til et nytt land, så mener jeg de skal være høflige og respektfulle ovenfor de ''innfødte''. Det er min mening. Derfor dro jeg inn statsborgerskap. Det er ikke det jeg mener. Jeg mener at hvis innvandrerne tror de kan gjøre hva de vil her i Norge, og være svært respektløse og hensynsløse ovenfor norske folk så bør de skjønne at det ikke vil bli akseptert. Som trådstarter sier, de snakket på si eget språk og kan såvidt norsk. Jeg mener de opprådde svært respektløst og hånet trådstarter, rett og slett. Hva du ville gjort i en slik situasjon driter jeg faktisk i, men jeg mener boss gjorde det klart at sånt ikke blir akseptert. Kanskje de ikke gjør det igjen, kanskje de gjør det. Skjønner du poenget mitt? Innvandrere er generelt respektløse og hensynsløse ovenfor nordmenn, og det plager meg. Når de får lov til å bo her i landet, får de faen meg oppføre seg som folk. De fikk som fortjent. Folk bør være hflige og respektfulle. Det er de, uansett hvilket land de kommer fra, og hvilket land "motparten" kommer fra. Hvorfor vil du blande statsborgerskap inn i dette? Det er ikke min oppfatning at innvandrere genrelt er hensynsløse elelr repsektløse, og selv om mange var det, så kan man ikke projisere en slik gruppetendens over på enkeltpersoner og legge skylda på de. Hva så at de snakket sitt eget språk og kune dårlig norsk? FOrsvarer det noe av det som ble gjort? Å slå folk for en slik småting er skadlig, primitivt, og vitner om dårlig selvkontroll. AtW Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 I rest my case. Les hva du skriver da gutt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 I rest my case. Ikke så rart når du har såpass tynt med argumenter for å forsvare din uttalelser. AtW Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Du glemte å få med punchlinen! ... Les hva du skriver da gutt Deilig å få være med på en diskusjon som løser seg så elegant. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Var ikke så lurt å slå, men de to som provoserte deg bør absolutt ikke være overrasket over at noen gir de en på tygga. Selv hadde jeg aldri turt å slå, da jeg ikke liker vold og jeg hadde vært redd for å bli knivstukket eller lignende. Prøv å overse de neste gang du havner i en lignende situasjon. Lenke til kommentar
Gjest bedreviteren Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Min oppriktige mening er at du oppførte deg som et kvinnfolk. Av en eller annen merkelig grunn så er det for mange lettere å ty til vold heller enn å snu ryggen til. I det daglige liv så blir jeg slått mye av kvinnfolk. Dama skaller meg opp til flere ganger i uka. Slår og klyper gjør hun også. Hun er ikke den eneste. Kvinnfolk på byen som jeg aldri har sett før får jeg også rett som det er en dask fra. Jeg støtter til tider "øye for øye, tann for tann". Hvis noen slår deg uten videre så slår du tilbake, skjeller noen deg ut så kjefter du tilbake. Slår noen deg fordi du har sagt noe så bør du heve deg over det, apekattholdninger er avleggs. Bedre å gå sin vei. Det krever mye mer mot!!! Kvinnfolk er feige, de slår over en lav sko med en gang de får motgang, til tider så frister det å slå tilbake men det er nok bedre å gå foran som et godt eksempel og heller snu ryggen til. Når jeg føler at noen ler av meg så tar jeg det ikke så tungt. Jeg er den jeg er og er fornøyd slik. Hvorfor skal jeg da ta meg nær av folk som ler av meg? At de finner meg underholdende er jo bare positivt. Følelsen av å spre glede er jo en god følelse. De ler på min bekostning ja, men gjør det noe da? Jeg vet ikke hva det koster, men jeg føler at jeg har råd til det, så hvorfor ikke? Du må rett og slett lære å dele. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Tja... At trådstarter blir sint og forbannet er på en måte forståelig. reaksjonen også, men der han tråkker feil, er når han trekker inn rase og språk. Hele innlegget oser av forutinntatthet. Om han slo ned 2 personer, så er det forsåvidt "greit" (i den forstand man kan si det) at de tilfeldigvis var mørkhudet. Men det virker veldig som om trådstartet flyr i flint FORDI de er mørkhudet, og begrunner det hele med at de er sotskaller, mongobarn, må lære seg norsk osv. Da dreier det hele plutselig mer over fra sinne over en reaksjon, til sinne mot en minoritetsgruppe, og derfor er terskel liksom lavere for å angripe dem. Men uansett hvem det var som "mobbet" deg (du vet jo absolutt ingenting om hva de snakket om eller mente), så er det ingen grunn til å fysisk angripe de. At du har en dårlig dag, er ditt problem. Synd ja, men at andre skal få svi for å gjøre noe som normalt sett aldri ville provosert en slik reaksjon, bare fordi DU har en dårlig dag, det blir feil. Trådstarter, lær deg å beherske deg. Seriøst. Kanskje møter du en dag noen som er tøffere og sterkere enn deg, og kanskje til og med har våpen, og hvis du flyr på de for ingen grunn (som jeg mener du gjorde denne gangen), kan DU ende opp med å få svi Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Han bør kanskje holde seg i Østfold i overskuelig fremtid. Kan bli riktig så travelt for kroppen hvis han tok seg en ferie til eks. Egypt. Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Surt om de egentlig pekte på noe foran eller bak deg... Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Han bør kanskje holde seg i Østfold i overskuelig fremtid. Kan bli riktig så travelt for kroppen hvis han tok seg en ferie til eks. Egypt. Jeg har ikke NOE i mot folk som OPPFØRER seg BRA mot meg!. Har ikke noe i mot utleninger eller "fremmedspråklige" som andre vil at jeg skal kalle de her!. IKKE EN DRITT HAR JEG I MOT DE. kanskje jeg fremstiller det sånn i tråden men når får du faenma lære deg å LESE hele TRÅDEN før du kommer med komentarer. og jeg anbefaler dere å lese nøye!.. Og som jeg har skrevet før her i tråden: JEG HAR ALDRI VÆRT I SLOSSKAMP.. IKKE NÅR JEG VAR LITEN ENGANG. JEG HAR LATT ALT GÅ OVER MEG!!!. OG DETTE VAR FØRSTE GANG. SÅ LES! før du komenterer.. Skjerpings folkens!. Surt om de egentlig pekte på noe foran eller bak deg... men som sagt tidligere i tråden så var det ingen i nærheten på dette tidpunktet. en trang gang med bare meg min bror og de to folka der. LES TRÅDEN før du komenterer. Greit? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 På veien ut fra sykehuset sitter det to sotskaller/svartinger/pakkier, kall de hva du vill! Der slutta jeg og lese. Hvorfor i FAEN er det relevant å nevne hudfargen til personene?? Hva om de hadde vært hvite og snakka norsk? Hadde det vært så jævlig annerledes? Hvordan vet du engang hva de snakka om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg