Gå til innhold

( LØST ) Ser meg ferdi med denne. Håper noen moderatorer stenger denne nå da jeg har fått inspill nok herfra!

Anbefalte innlegg

Hva var unødvendig med denne volden? Tenk på alle de mongolidene som har gått forbi dem a. så har dem sotti å ledd.. tenkt på alle de kraftige menneskene inkludert meg selv, også de gamle som er litt surette. skal man sitte å gjøre dem til LATTER på et SYKEHUS?

Nei du. de fortjente som de fikk. Man skal ikke la seg bli overhumpla av patetiske folk som bare må provoserte. vis hvor du står og vær en mann.

Hvis ikke du selv fatter hvorfor dette var unødvendig så tror jeg aldri at jeg klarer å forklare deg det. Enten så skjønner man seg på normal oppførsel eller så gjør man ikke det. Vold skal være siste alternativ. Ikke en grei løsning når man føler seg dum eller driti ut. :thumbdown:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det eneste jeg oppnådde var å få dem til å ikke gjøre narr igjen. noe jeg vet at jeg gjorde.. de ble skikkeli redde.

Også snakket jeg med poltiet foresten. oppga navnet mitt og alt.

Forklarte situvasjonen og sa: Dette kommer aldri noen vei sa de.

Åssen skulle det gått med systemet hvis alle skulle bli bura inn for en liten fight som ble kraftig provosert av de 2 personene sa han..

At de ble redde der og da betyr ingenting, det blir de fleste når de blir angrepet for så lite, vedkommende har vist seg å både være voldelig og irrasjonell, og er således en fare.

At politiet ikke tar meningsløs vold på alvor er jo forøvrig synd. Hvilket politikammer var dette?

AtW

Lenke til kommentar

Hva du sier er en sak (som jeg i liten grad har kommentert), problemet er hvordan du oppfører deg, og i denne situasjonen så har oppførselen din vært primitiv, kontraproduktiv og umoralsk. Jeg ville nok enten sagt ifra, eller ignorert situasjonen, alt etter omstedigheten. At du ikke klarer å skjønne forskjellen på respekt og frykt er også en sak, jeg kunne kanskje blitt redd for en person som går rundt og slår til folk ga bagateller, men jeg vil aldri respektere folk som oppfører seg på den måten. Om du tror folk respketer deg fordi de blir redde, så tar du skammelig feil. Om noe ser folk antaklig mer ned på deg.

AtW

Okey.. Nå tror jeg du har missforstått meg HELT feil.

men først: Problemet er hvordan JEG oppfører meg? hva er problemet. de snakka jo dritt til meg på sitt språk. og peka på meg og lo seg i hjæl.. Problemet var dem.

OG atter engang, jeg sa fra til han, hjalp det? han fortsatte og snakke dritt.. ikke på norsk men på sitt kurdiske språk?

Og hvordan jeg vet at det er dritt? Jo for man så de på ansiktet og øyenene hans.

og du sier alt etter omstendighentene.. planene var jo bare å få han ut av sykehuset og skremme han litt men det utarta seg ikke sant. har ingen intenser om å gå rundt å slå ned folk. men når de fortsetter å være frekke så er det bare en ting man må gjøre. jeg ba dem se til helvette å holde kjeft. men gjorde de det? NEI, Derfra fortsatte det med dritt fra dem og fra meg til jeg slo han ene i bakken. Jeg er ikke ute etter respekt for meg selv. men for allmenheten. de satt fortsatt og gjorde narr av mange og det er ikke rekti gjort.

Lenke til kommentar

men først: Problemet er hvordan JEG oppfører meg? hva er problemet. de snakka jo dritt til meg på sitt språk. og peka på meg og lo seg i hjæl.. Problemet var dem.

OG atter engang, jeg sa fra til han, hjalp det? han fortsatte og snakke dritt.. ikke på norsk men på sitt kurdiske språk?

Og hvordan jeg vet at det er dritt? Jo for man så de på ansiktet og øyenene hans.

og du sier alt etter omstendighentene.. planene var jo bare å få han ut av sykehuset og skremme han litt men det utarta seg ikke sant. har ingen intenser om å gå rundt å slå ned folk. men når de fortsetter å være frekke så er det bare en ting man må gjøre. jeg ba dem se til helvette å holde kjeft. men gjorde de det? NEI, Derfra fortsatte det med dritt fra dem og fra meg til jeg slo han ene i bakken. Jeg er ikke ute etter respekt for meg selv. men for allmenheten. de satt fortsatt og gjorde narr av mange og det er ikke rekti gjort.

Ja... Problemet er hvordan du oppfører deg. Normale mennesker flyr ikke rundt og slår ned folk.

Og du ANER ikke hva de snakket om. Hva er forresten galt med at de snakket kurdisk?

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Hva var unødvendig med denne volden? Tenk på alle de mongolidene som har gått forbi dem a. så har dem sotti å ledd.. tenkt på alle de kraftige menneskene inkludert meg selv, også de gamle som er litt surette. skal man sitte å gjøre dem til LATTER på et SYKEHUS?

Nei du. de fortjente som de fikk. Man skal ikke la seg bli overhumpla av patetiske folk som bare må provoserte. vis hvor du står og vær en mann.

Hvis ikke du selv fatter hvorfor dette var unødvendig så tror jeg aldri at jeg klarer å forklare deg det. Enten så skjønner man seg på normal oppførsel eller så gjør man ikke det. Vold skal være siste alternativ. Ikke en grei løsning når man føler seg dum eller driti ut. :thumbdown:

jeg skjønner meg perfekt med normalt oppførsel jeg. Har aldri vært i slosskamp jeg. er snart 19 år. aldri gjort en flue fortred jeg. men i dette tilfellet så var det nok,

Lenke til kommentar

Ja, problemet er hvordan DU oppfører deg, at de oppførte seg på den måten forsvarer ikke i det hele tatt at du slår folk ned. Hvrdan i alle dager du mener folk skal ha respekt for allmennheten av at du slår til de er meg en gåte, for å ikke snakke om at du er den som har oppført deg dårligst mot allmennheten i dette tifellet.

AtW

Lenke til kommentar
jeg skjønner meg perfekt med normalt oppførsel jeg. Har aldri vært i slosskamp jeg. er snart 19 år. aldri gjort en flue fortred jeg. men i dette tilfellet så var det nok,

Så du skjønner det ikke er god og normal ppførsel å slå til folk for noe slikt?

AtW

Lenke til kommentar

Men hvor er grensen?

Jeg mener min reaksjon var å provoser og ikke helt bra heller. (men det ble nå gjort)

Det er jo endel som dreper også av diverse årsaker, skal vi følge på dette også. Da tar vi bare fremmedkulturelle fordi vi ikke liker disse og dreper de for å lære alle fremmedkulturelle å oppføre seg?

Ja, jeg vet dette er ekstremt, men vi må tenke og da må vi sette grense en plass. Ved å slå har du etter min mening trådd over. (hvis dette ikke hadde vært i selvforsvar da)

Lenke til kommentar

Må le litt av alle dere hobbypasifister her inne. Dere sitter på deres høye hest og snakker om hvor forkastelig det er å slå... bla, bla bla. Faktum er, at noen ganger fortjener folk et slag i trynet, uansett hvor "primitivt" det er. Det er mitt prinsipp, selv om jeg ikke alltid klarer å følge det. Ja, en kan le hånlig hvis noen fornærmer deg, eller til og med vende det andre kinnet til, men da kan du banne på at aktuelle provokatør bare ler rått etterpå. "Sucker!", tenker han/hun da. Et blått øye svir nemlig mye mer enn et hånlig blikk kan gjøre.

Men om disse kurderne eller hva det var fortjente bank er en annen ting. Håper ikke du var for rask til å hoppe til konklusjoner, det kan jo være de lo av noe helt annet, eller at latteren var velment. Og at de snakker sammen på sitt språk kan jo ikke være grunnlag for nevnte slag, heller ikke at de ikke snakker norsk. Du fremstår som en rasist, Boss, sorry.

Lenke til kommentar
Har aldri sagt at jeg har rett til det pga søstra mi har jeg vell? men jeg ble nok extra påvirka av dette.

Slik jeg har forstått det så ville du aldri angrepet dem hvis det ikke var for det med søstra di og to netter uten søvn.

Er dette forumet stappa full av Dr. Phil wannabees? Det er enkelt å si "det var fryktig galt gjort av deg", "du overreagerte", "den som slår først har alltid tapt" osv. Jeg skulle likt å se alle dere i nøyaktig samme posisjon som han og så deres reaksjon. Det er lett å sitte på rævva hjemme hvor man får tenkt gjennom ekstra godt og tatt en vurdering, men når du selv står der og det koker i hodet ditt og så KLIKKER det for deg (for det kan skje alle) så blir alt som heter 'moralsk korrekt' bare smeltet bort.

Jeg er ingen Dr. Phil wannabe. Hvis mongoene hadde angrepet han først hadde det vært fullt forstålig, og jeg hadde støttet det. Problemet er at trådstarter lot agressjonen som var framstilt pga. de foreløpende dagene gå utover to random folk som var såpass uheldige å peke og le av feil person. Jeg kan forstå hvorfor trådstarter gjorde dette, men det er fortsatt feil. Selv om man er fly forbanna har man ikke rett til å slå inn nesen på alle som irriterer deg fordét.

Må le litt av alle dere hobbypasifister her inne. Dere sitter på deres høye hest og snakker om hvor forkastelig det er å slå... bla, bla bla. Faktum er, at noen ganger fortjener folk et slag i trynet, uansett hvor "primitivt" det er. Det er mitt prinsipp, selv om jeg ikke alltid klarer å følge det. Ja, en kan le hånlig hvis noen fornærmer deg, eller til og med vende det andre kinnet til, men da kan du banne på at aktuelle provokatør bare ler rått etterpå. "Sucker!", tenker han/hun da. Et blått øye svir nemlig mye mer enn et hånlig blikk kan gjøre.

Det er mange som fortjener å bli slått ja, til og med dø. Men de to mongofolka hadde ingen ting med søstra hans å gjøre. Hvis to drittunger hadde hånledd av han en annen gang hadde han sansynligvis bare driti i det og ledd av hvor tragiske de var.

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Faktum er, at noen ganger fortjener folk et slag i trynet, uansett hvor "primitivt" det er. Det er mitt prinsipp, selv om jeg ikke alltid klarer å følge det. Ja, en kan le hånlig hvis noen fornærmer deg, eller til og med vende det andre kinnet til, men da kan du banne på at aktuelle provokatør bare ler rått etterpå. "Sucker!", tenker han/hun da. Et blått øye svir nemlig mye mer enn et hånlig blikk kan gjøre.

Hvis man skulle gått rundt å dratt til alle som "fortjente det" hadde vi gjort fint lite annet. Jeg skjønner heller ikke hvorfor mange gidder å bry seg. Hvis noen oppfører seg som en idiot tenker jeg bare "Han er en tosk og det er ikke mitt problem", jeg gidder ikke å bry meg rett og slett. Og tror det å slå han virkelig vil få han til å forandre oppførselen sin? Mot deg ja, men han kommer allikevel til å fortsette å opptre som en idiot mot andre.

Lenke til kommentar

Hva visst alle skulle slått til de som gjorde deg/de irritert!? Hvordan skal man løse problemer da man "Må" sloss? Og sist av alt, hvorfor gidder du å lage tråd om noe slikt? Gjør du en handling bør du være sikker på at du kan stå for den!

Lenke til kommentar
Har aldri sagt at jeg har rett til det pga søstra mi har jeg vell? men jeg ble nok extra påvirka av dette.

Slik jeg har forstått det så ville du aldri angrepet dem hvis det ikke var for det med søstra di og to netter uten søvn.

Er dette forumet stappa full av Dr. Phil wannabees? Det er enkelt å si "det var fryktig galt gjort av deg", "du overreagerte", "den som slår først har alltid tapt" osv. Jeg skulle likt å se alle dere i nøyaktig samme posisjon som han og så deres reaksjon. Det er lett å sitte på rævva hjemme hvor man får tenkt gjennom ekstra godt og tatt en vurdering, men når du selv står der og det koker i hodet ditt og så KLIKKER det for deg (for det kan skje alle) så blir alt som heter 'moralsk korrekt' bare smeltet bort.

Jeg er ingen Dr. Phil wannabe. Hvis mongoene hadde angrepet han først hadde det vært fullt forstålig, og jeg hadde støttet det. Problemet er at trådstarter lot agressjonen som var framstilt pga. de foreløpende dagene gå utover to random folk som var såpass uheldige å peke og le av feil person. Jeg kan forstå hvorfor trådstarter gjorde dette, men det er fortsatt feil. Selv om man er fly forbanna har man ikke rett til å slå inn nesen på alle som irriterer deg fordét.

Det er mange som fortjener å bli slått ja, til og med dø. Men de to mongofolka hadde ingen ting med søstra hans å gjøre. Hvis to drittunger hadde hånledd av han en annen gang hadde han sansynligvis bare driti i det og ledd av hvor tragiske de var.

Den tror jeg du har sansynligvis har rett i.. hehe..

Lenke til kommentar

okey.. nå har det blitt lit tenking her.. hmm

Ja, greit. det var galt av meg å slå. (gjort er gjort)

jeg burde kanskje ignorert det som jeg vanligvis pleier å gjøre men det gjorde jeg vist ikke i dette tilfellet. angrer litt på det.

mn på en annen side så må jeg bare si at de fortjente det. var nedom sykehuset nå for ikke lenge siden og der møtte jeg på vakta som er en go venn av familien. Jeg fikk se fra videokamerane og der sto de og slengte dritt til mongolide som gikk forbi.

Vakta hadde vist sagt at de skulle komme seg ut og ikke drive å peke og le av folk men det gjorde de vist ikke, for dem kunne ikke gå ut. de venta på en som var på akutten.

Utroli sier jeg bare.

Men gjort er gjort. vakta syns det var rekti gjort av meg og syntes at det var rart at ingen hadde gjort det før meg. Men alt i alt må jeg si at jeg angrer.

Edit: Snakka med en iraker som er en kompis av meg. prøvde å si orda som de sa til meg. ( ikke at det er lett, men de snakka såpass lett kurdisk så jeg klarte det, og det viser seg at de sa: din stygge fete faen eller no. noe i den duren. han sa det var litt vanskelig å tyde men etter som jeg prøvde å etterligne de på språket så klarte han å forstå hva jeg sa. ernte dårlig sier jeg..

Hva visst alle skulle slått til de som gjorde deg/de irritert!? Hvordan skal man løse problemer da man "Må" sloss? Og sist av alt, hvorfor gidder du å lage tråd om noe slikt? Gjør du en handling bør du være sikker på at du kan stå for den!

Hvem har sagt at jeg ikke sto for handlingen min?

Gjorde det jeg?

Og hvorfor jeg gadd å lage en tråd om det i første omgang var for å få ut agresjon. men det hjalp lite. det som hjalp var en lang kjøretur og en liten tur innom sykehuset.

hehe..

Endret av theboss22
Lenke til kommentar

For det første Boss, så skjønner jeg deg godt.

Følelser kan hope seg opp og man kan bli ekstremt sårbar. I dette tilfellet var du tydeligvis veldig sårbar, noe som gjør at alt føles mer sårt.

Hadde nok selv blitt irritert :)

For det andre så liker jeg ikke holdningen din helt;

- Du legitimerer voldsbruken fordi

- de fornærmer deg,

- du har hatt en dårlig dag og er full av vonde følelser.

- du er lei av utlendinger som slenger dritt etter deg.

Den eneste grunnen til å reagere på disse guttas oppførsel er punkt 1.

Du kan ikke dra med inn i bildet at ANDRE utlendinger har slengt dritt til deg før. Det virker som du ser på disse utlendingene som del av en gruppe hvor du kan straffe noen av dem for det andre i gruppen har gjort.

Det er det samme som generalisering og fordomhet.

Lenke til kommentar
For det første Boss, så skjønner jeg deg godt.

Følelser kan hope seg opp og man kan bli ekstremt sårbar. I dette tilfellet var du tydeligvis veldig sårbar, noe som gjør at alt føles mer sårt.

Hadde nok selv blitt irritert :)

For det andre så liker jeg ikke holdningen din helt;

- Du legitimerer voldsbruken fordi

- de fornærmer deg,

- du har hatt en dårlig dag og er full av vonde følelser.

- du er lei av utlendinger som slenger dritt etter deg.

Den eneste grunnen til å reagere på disse guttas oppførsel er punkt 1.

Du kan ikke dra med inn i bildet at ANDRE utlendinger har slengt dritt til deg før. Det virker som du ser på disse utlendingene som del av en gruppe hvor du kan straffe noen av dem for det andre i gruppen har gjort.

Det er det samme som generalisering og fordomhet.

Jeg er veldig enig med deg i den der!. Jeg kan ikke dra inn andre ting i denne saken og det ble helt feil av meg. HELT feil. skjønner det nå. hehe.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Eg veit rett og slett ikke eg...skulle vært godt stressa. Har jo aldri slått til noen før (ofc bokse og kickboxing trening gjeld ikke).

Men eg trur eg hadde gjort det same. Sitte å le av ein person 1m unna mens du peiker han i ansiktet. Hadde i alle fall knekt fingen hans før eg gikk om eg ikke hadde slått.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...