theboss22 Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Det skremmer meg at folk reagerer så sterkt på at noen peker og ler at de mener det er OK å reagere med vold. Å slå andre mennesker, uansett årsak og omstendigheter er ALDRI akseptabelt. Og den som slår først, har ALLTID tapt. Den som tar det godt humør og ikke lar seg bry av at andre peker og ler, er en vinner. Fått det fra da må jeg spørre.. foreldra dine og dr.phil? Nei du.. den som slår først har ikke alltid tapt. I dette tilfellet vant jeg for der viste jeg dem hvordan det går når man sitter offentlig og gjør narr av folk. Men du mener at det er greit å gjøre narr av folk du da? Eller DERE mener det?? Og at det ikke skal få noen følger? Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Jeg synes at måten trådstarter reagerer på er helt forståelig. Han sier at for litt siden hadde livet til søsteren stått på spill, og han hadde heller ikke sovet på to døgn, som mest sannsynligvis var fyllt med alle slags følelser. Det var og veldig dårlig gjort at de to utlendingene å bare plutselig peke og le av han. Og det var i tillegg på et sykehus. Det er en plass man bør passe på hva man sier og hvordan man oppfører seg. Det er veldig respektløst og hånende uansett hvor man er uansett. Anyway, det du gjorde er forståelig men ikke rett. Det var stygt gjort av de to, men det er uansett du (og broren din) som er lengst ute i vannet. Det med at trådstarter rehabilitering og behandling på psykiatrisk institutt er bare bullshit. Jeg er veldig enig med deg til du kommer til at det var galt. Tenk på alle de hadde sotte å gjort narr av før meg a? mange raringer å se på sykehus? De sitter der og tror de er noe og bare kan gjøre hva de vill da eller? Nei, sånt vil vi ikke ha her i samfunet. De er de eneste jeg har klinka til med grunn og de fortjente det faenma!... Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Dere snakker om at dette tok sted på et sykehus der folk bør ha respekt og ikke le??!?! Men allikevel sier dere at det er forståelig at en person tyr til vold på nettopp samme sykehus!? Og Øresus; Jeg kan love deg at jeg aldri ville reagert med vold uansett om så halve slekta mi lå på det sykehuset! Jeg håper hvertfall jeg aldri møter på trådstarter. Har vært borti nok av den typen. Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Dere snakker om at dette tok sted på et sykehus der folk bør ha respekt og ikke le??!?! Men allikevel sier dere at det er forståelig at en person tyr til vold på nettopp samme sykehus!? Og Øresus; Jeg kan love deg at jeg aldri ville reagert med vold uansett om så halve slekta mi lå på det sykehuset! Jeg håper hvertfall jeg aldri møter på trådstarter. Har vært borti nok av den typen. Som sagt i den første tråden angående denne saken ble disse fyrene bedt med utenfor. for jeg sloss ikke inne i sjukehus.. jeg har respekt. vi gikk utefor sykehuset og ned på parkerikngsplassen. Så følg med du!. (det står ikke parkeringsplassen der) EDIT: Hvorfor håper du at du aldri møter meg? Første gang jeg tyder til vold. vært en stille og rolig gutt hele livet jeg. Og har du noengang vært med på total skriking i 2 døgn. skriking så du får vondt inni deg av smerten? Masse blod og klin? Det har jeg nå? + at telefonen ringte i ett, et helvettes mas. har fortsatt ikke sovet for jeg måtte ned igjen senere på nattan. skal ned igjen nå snart. Skal si deg du hadde reagert helvettes anderledes jeg!!!.. Endret 16. april 2008 av theboss22 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 theboss22: Konkluderte dermed advokaten din med at det etter norsk lov er lovleg å gå bort til ein person og slå han ned viss han peiker på deg og ler? Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 (endret) theboss22: Konkluderte dermed advokaten din med at det etter norsk lov er lovleg å gå bort til ein person og slå han ned viss han peiker på deg og ler? Nei det gjorde han ikke. men han konkluderte med at HVIS du blir provosert som du tydligvis ser at jeg blir på tapen så har de ingen ting på meg. men skal ringe politiet som anonym og høre nå snart. Tvilet på at det blir noe ut av dette men bør være på den sikre siden. Endret 16. april 2008 av theboss22 Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Så du har fått uthentet videoovervåkningsmateriell (med lyd) fra sykehuset uten å gå gjennom politiet? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Så hvis man blir provosert så kan man bruke vold og slippe unna med det? Kult. Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Så du har fått uthentet videoovervåkningsmateriell (med lyd) fra sykehuset uten å gå gjennom politiet? kjente vakta som tok en titt på den Han sa at det så ut som jeg ble provosert. og de andre vaktene var enig i dette!. EDIT: Tviler på at det var lyd der. for det gårnte ann vell. men man SER. ser at han står med fingern så å si oppi nesa på meg og at han holder på å le seg i hjæl, så ser du munnen leèr på seg og han sier noe på kurdisk til meg. (altså sikkert no dritt). Kjenner noen som snakker kurdisk og husker delvis noen av ordene så skal spørre. Så hvis man blir provosert så kan man bruke vold og slippe unna med det? Kult. Haha.. Er jo ikke direkte sånn da. men tross i situvasjonen som opptrådte så skjedde det soms skjedde. Blir man provosert så blir man provosert. men spørs jo til hvilken grad. Endret 16. april 2008 av theboss22 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg vil anbefale deg å melde deg for politiet etter dette da kan du kanskje få den straffen du fortjener. Du hadde ingen grunn til å slå de ned , du sier jo selv at du ikke aner hva de snakket om eller hva de ledde av. Slike som deg bør få behandling/rehabilitering på en psykiatrisk klinikk. hahaha.. Dummeste jeg har hørts hitils. Hvorfor bør jeg få rehablitering? Fordi jeg slo ned noen som gjorde syykt narr av meg? OG PÅ ET SYKEHUS I tillegg.. ER DET IKKE DER MAN MINST BØR HA RESPEKT? Så tror det er deg som trenger en liten oppkviker og litt vett i hue.. så DU hadde latt deg bare bli "mobba, trakasert" du da? Sånn som deg tenkte jeg faktisk før. men nå: NEI. jeg er drittlei av å bli tråkka på av hvite,svarte,gule osv... Hvorfor skal vi tåle sånt no her i verden? Man bør ha såpass respekt her i verden så man ikke går rundt og ler av folk!.. i hvertfall ikke opp i trynet når jeg sto 20 cm fra han etterpå.. Om det er respekt du vil h, så bør du oppføre deg på en måte som gjør det fortjent til respekt, og ikke reagere som en huleboer. Selv om det ikke er riktig av folk å le av andre (om man antar det var det de gjorde, du vet jo ikke engang hva de snakket om). Så står ikke handlingen overhodet i stil til hva som ble gjort i mot deg. Du unngår ikke å bli tråkket på eller sett ned på av å oppføre deg som en neadertaler. Og alle som sier de ville gjot det samme, forslår jeg går på et kurs eller liknende for å lre seg å kontrollere sinne og reagere på en rasjonell måte. Det er kontraproduktiv, og umoralsk og går utover andre å gå rundt å tro at å slå til folk løser problemer. AtW Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 åja. hva skal du gjøre? denge meg? Det heter ikke politisk korrekt. Det heter god oppdragelse. Jeg kunne fint ha gjort det, men jeg er imot unødvendig vold. Jeg å er i mot unødvendig vold men i dette tilfellet så var det ikke unødvendig!. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg å er i mot unødvendig vold men i dette tilfellet så var det ikke unødvendig!.Fail. Det var høyst unødvendig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 åja. hva skal du gjøre? denge meg? Det heter ikke politisk korrekt. Det heter god oppdragelse. Jeg kunne fint ha gjort det, men jeg er imot unødvendig vold. Jeg å er i mot unødvendig vold men i dette tilfellet så var det ikke unødvendig!. Selvsagt var det unødvendig, det eneste du har oppnåd er å skade folk du ikke kjenner, og potensielt skaffe deg selv trøbbel med politiet (noe jeg håper du får, for slik forkastlig oppførsel). Man prøver jo gjerne å rasjonalisere slike hadlinger ovenfor en selv, så det er kanskje ikke så rart du mener det ikke er unødvendig, men det er det, ethvert oppegående menneske kunne løst situasjonen bedre og uten bruk av vold. AtW Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Jeg vil anbefale deg å melde deg for politiet etter dette da kan du kanskje få den straffen du fortjener. Du hadde ingen grunn til å slå de ned , du sier jo selv at du ikke aner hva de snakket om eller hva de ledde av. Slike som deg bør få behandling/rehabilitering på en psykiatrisk klinikk. hahaha.. Dummeste jeg har hørts hitils. Hvorfor bør jeg få rehablitering? Fordi jeg slo ned noen som gjorde syykt narr av meg? OG PÅ ET SYKEHUS I tillegg.. ER DET IKKE DER MAN MINST BØR HA RESPEKT? Så tror det er deg som trenger en liten oppkviker og litt vett i hue.. så DU hadde latt deg bare bli "mobba, trakasert" du da? Sånn som deg tenkte jeg faktisk før. men nå: NEI. jeg er drittlei av å bli tråkka på av hvite,svarte,gule osv... Hvorfor skal vi tåle sånt no her i verden? Man bør ha såpass respekt her i verden så man ikke går rundt og ler av folk!.. i hvertfall ikke opp i trynet når jeg sto 20 cm fra han etterpå.. Om det er respekt du vil h, så bør du oppføre deg på en måte som gjør det fortjent til respekt, og ikke reagere som en huleboer. Selv om det ikke er riktig av folk å le av andre (om man antar det var det de gjorde, du vet jo ikke engang hva de snakket om). Så står ikke handlingen overhodet i stil til hva som ble gjort i mot deg. Du unngår ikke å bli tråkket på eller sett ned på av å oppføre deg som en neadertaler. Og alle som sier de ville gjot det samme, forslår jeg går på et kurs eller liknende for å lre seg å kontrollere sinne og reagere på en rasjonell måte. Det er kontraproduktiv, og umoralsk og går utover andre å gå rundt å tro at å slå til folk løser problemer. AtW Svare som en huleboer? Jeg har vell aldri sagt at man skal bare gå rundt å slå til folk.. men de satt der og var frekke. og sikkert ikke bare i mot meg. alle ser jo ikke helt rektige ut på et sykehus. Jeg så helt klin kokkos ut jeg. klær som var skrukkette og hatt på meg i 2 dager osv. håret var et mess. alt var rot. Men er det noen grunn til at man skal sitte å gjøre narr? Hvordan ville du håndtert situvasjonen. Gått bort å sagt ifra? JA DET GJORDE JEG. sagt til vakta på sykehuset? Nei, men hva hadde det hjulpet? hadde blitt bortvist fra sykehuset kanskje? Ringt politiet og anglagd dem for æreskrenkelse av mange personer rundt om å? : BARE EN LITEN BOT? jeg vil ikke ta fra dem penger. ville lære de repekt jeg!. Så si meg ATW. Hva ville DU gjort? Og ikke kall meg en huleboer. kanskje jeg ikke snakker/skriver like pripent som deg men dette er MIN måte og skrive og utrykke meg på!. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Theboss22: Om du bare bestemmer deg for at du ikke gidder å la deg provosere av slik oppførsel så er det bare å overse dem. Det er en mye bedre løsning. Alt dette snakket om sette seg i resepekt og piss minner meg om noe en speedfreak i et narkomiljø snakker om. Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 åja. hva skal du gjøre? denge meg? Det heter ikke politisk korrekt. Det heter god oppdragelse. Jeg kunne fint ha gjort det, men jeg er imot unødvendig vold. Jeg å er i mot unødvendig vold men i dette tilfellet så var det ikke unødvendig!. Selvsagt var det unødvendig, det eneste du har oppnåd er å skade folk du ikke kjenner, og potensielt skaffe deg selv trøbbel med politiet (noe jeg håper du får, for slik forkastlig oppførsel). Man prøver jo gjerne å rasjonalisere slike hadlinger ovenfor en selv, så det er kanskje ikke så rart du mener det ikke er unødvendig, men det er det, ethvert oppegående menneske kunne løst situasjonen bedre og uten bruk av vold. AtW det eneste jeg oppnådde var å få dem til å ikke gjøre narr igjen. noe jeg vet at jeg gjorde.. de ble skikkeli redde. Også snakket jeg med poltiet foresten. oppga navnet mitt og alt. Forklarte situvasjonen og sa: Dette kommer aldri noen vei sa de. Åssen skulle det gått med systemet hvis alle skulle bli bura inn for en liten fight som ble kraftig provosert av de 2 personene sa han.. Ja, dette er sant. han sa faktisk det. Nå ble jeg utroli gla.. hehe :!: Theboss22: Om du bare bestemmer deg for at du ikke gidder å la deg provosere av slik oppførsel så er det bare å overse dem. Det er en mye bedre løsning. Alt dette snakket om sette seg i resepekt og piss minner meg om noe en speedfreak i et narkomiljø snakker om. Ikke sånn respekt som det da vettu.. snakker om respekt for personer, sykehus. overvektige folk. ikke for noen jævla narko høl.. hehe.. Så den tror jeg du missfortsto litt.. men rett på meg om jeg tok feil Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Jeg skulle likt å se alle dere i nøyaktig samme posisjon som han og så deres reaksjon. Jeg har vært i samme situasjon. Jeg gikk bort og spurte hva som var problemet. De pratet på sitt språk og lo. Jeg spytta'n i trynet og fucka finger'n til'n og venta på reaksjon. De tidde. Jeg lo og gikk. Vanligvis overser jeg slike folk, bruker ikke min dyrebare tid på slikt. De er ikke verdt det. Nå skal det sies at jeg ikke liker fremmedkulturelle generelt, da kulturforskjellene er et stort samfunnsproblem. Men jeg liker heller ikke hvordan samfunnet har blitt generelt. Respekt og skikkelig oppdragelse er forsvunnet. Så; har ingenting imot norske eller utlendinger på person, men på oppførsel kan jeg styre meg for mange ja. Endret 16. april 2008 av kandasa Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Jeg å er i mot unødvendig vold men i dette tilfellet så var det ikke unødvendig!.Fail. Det var høyst unødvendig. Hva var unødvendig med denne volden? Tenk på alle de mongolidene som har gått forbi dem a. så har dem sotti å ledd.. tenkt på alle de kraftige menneskene inkludert meg selv, også de gamle som er litt surette. skal man sitte å gjøre dem til LATTER på et SYKEHUS? Nei du. de fortjente som de fikk. Man skal ikke la seg bli overhumpla av patetiske folk som bare må provoserte. vis hvor du står og vær en mann. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Svare som en huleboer? Jeg har vell aldri sagt at man skal bare gå rundt å slå til folk.. men de satt der og var frekke. og sikkert ikke bare i mot meg. alle ser jo ikke helt rektige ut på et sykehus. Jeg så helt klin kokkos ut jeg. klær som var skrukkette og hatt på meg i 2 dager osv. håret var et mess. alt var rot. Men er det noen grunn til at man skal sitte å gjøre narr? Hvordan ville du håndtert situvasjonen. Gått bort å sagt ifra? JA DET GJORDE JEG. sagt til vakta på sykehuset? Nei, men hva hadde det hjulpet? hadde blitt bortvist fra sykehuset kanskje? Ringt politiet og anglagd dem for æreskrenkelse av mange personer rundt om å? : BARE EN LITEN BOT? jeg vil ikke ta fra dem penger. ville lære de repekt jeg!. Så si meg ATW. Hva ville DU gjort? Og ikke kall meg en huleboer. kanskje jeg ikke snakker/skriver like pripent som deg men dette er MIN måte og skrive og utrykke meg på!. Hva du sier er en sak (som jeg i liten grad har kommentert), problemet er hvordan du oppfører deg, og i denne situasjonen så har oppførselen din vært primitiv, kontraproduktiv og umoralsk. Jeg ville nok enten sagt ifra, eller ignorert situasjonen, alt etter omstedigheten. At du ikke klarer å skjønne forskjellen på respekt og frykt er også en sak, jeg kunne kanskje blitt redd for en person som går rundt og slår til folk ga bagateller, men jeg vil aldri respektere folk som oppfører seg på den måten. Om du tror folk respketer deg fordi de blir redde, så tar du skammelig feil. Om noe ser folk antaklig mer ned på deg. AtW Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Det skremmer meg at folk reagerer så sterkt på at noen peker og ler at de mener det er OK å reagere med vold. Å slå andre mennesker, uansett årsak og omstendigheter er ALDRI akseptabelt. Og den som slår først, har ALLTID tapt. Den som tar det godt humør og ikke lar seg bry av at andre peker og ler, er en vinner. Fått det fra da må jeg spørre.. foreldra dine og dr.phil? Nei, jeg kan tenke selv. Jeg har opplevd både å bli slått og å bli gjort narr av, og lært at begge deler løser man best ved å heve seg over det. Da gidder de ikke lenger verken slå eller gjøre narr. Nei du.. den som slår først har ikke alltid tapt. I dette tilfellet vant jeg for der viste jeg dem hvordan det går når man sitter offentlig og gjør narr av folk. At du poster denne historien her, kan tyde på at du ikke har det helt godt med deg selv etter det du gjorde. Det kan se ut som at du har dårlig samvittighet, og er desperat etter å finne forsvar for det du har gjort. At du overfalt noen plager deg. Du har tapt. Både selvkontroll og selvrespekt. Håper du blir klokere av dette, både av å tenke over det du har gjort og av noen av svarene her, og ikke kommer i flere sånne situasjoner. Men du mener at det er greit å gjøre narr av folk du da? Eller DERE mener det?? Og at det ikke skal få noen følger? Det er ikke høflig å gjøre narr av noen. Men det bør ikke føre til blind vold. Det er å skyte mygg med kanon. Le heller av de som ler av deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg