Marini Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Har idag Gigabyte P35-DS3P hovedkort med 2 stk PCI-E x16 slots, men nr 2 av de kjører bare på x4 hastighet (det vil vel si 2GB/s?). Siden jeg skal bli bygningsplanlegger, så driver jeg å CADer en del, og har derfor et ATI FireGL V5100. Problemet mitt er at det ikke duger særlig til spilling og mange spill nekter å starte med det kortet. Kan jeg putte det kortet i slot nr 2 (x4) og kjøpe f.eks. et 8800GT i slot 1, og bytte mellom kortene ved behov? Vil kortet jeg har nå tape mye p.g.a. lavere båndbredde, eller er den ikke så høy uansett på det kortet? Og er 8800GT fortsatt det som anbefales under/rundt 1500kr? På forhånd takk for all hjelp:) Lenke til kommentar
Lillehagen.no Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Jeg kan kort og enkelt si at du ikke kan kjøre en pc med to forskjellige skjermkort. De må være av samme type, f.eks at du kjører SLI på to GeForce 8800GTS 320 mb kort.... Og hvis du vil ha et billig 8800GT kort er det bare å ta en tur inn på finn.no's trofaste hjemmeside Endret 16. april 2008 av Lillehagen Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Feil! Man kan kjore to ulike kort sammen, men ikke i SLI eller crossfire. Lenke til kommentar
Lillehagen.no Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Å... sorry, da leste jeg feil Tenkte at han ville kjøre kortene i SLI og liknende Endret 16. april 2008 av Lillehagen Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Heheh, etter slik som jeg skjonte det sa ville han ha to skjermkort sa han kunne bytte om pa skjermkabelen nar han ville spille? Lenke til kommentar
Lillehagen.no Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Ja, det høres mer fornuftig ut Lenke til kommentar
Marini Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Mente det som 2mmy91 sa. Jeg vil bruke det jeg har når jeg tegner i CAD, men bruke et annet når jeg skal spille, da mitt FireGL kort ikke støttes av mange spill. Noen som vet om jeg taper mye ytelese på å kjøre FireGL kortet i x4 hastighet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå