Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er dette ett trygt kjøp? - WV Passat 1.8 T 1997

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

aldri i verden om du skal kjøpe deg den bilen. du kan google etter feks "passat+feil+97" feks og du finner masse dritt ang den bilen. vw har selv innrømmet at de hadde mange feil på 97-2000 mod....du kommer til å kjøpe deg problemer.

har selv to kompiser som selv har hatt passat. en hadde 97 mod og andre hadde 98. begge to blei ruinert av problemer..STYR UNNA eller kjøp 2001 og nyere hvis du absolutt vil ha passat

her en no en liten ting av alt som står om de bilene på nettet: https://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t842202.html

Lenke til kommentar
Lurer på å kjøpe en WV Passat 1.8 T Highland 1997....

Er det noen som har tips anngående den bilen????

Den har gått 180000km

Kjenner ikke denne modellen spesiellt, men VAG fra siste halvdel av 90-tallet er befengt med endel kostbare feil. Om dette hadde vært meg ville jeg ha tatt den til et verksted som kjenner VAG og fått en gjennomgang av de tingene som oftest ryker på disse. Her i Bergen finnes det flere gode u-autoriserte VAG-verksteder som jeg ville benyttet til slikt.

Sånn i farten er det hjulopphengsdetaljer (ledd, fjærer) og bremser (inkl kalippere/stempler) jeg kommer på som svakheter.

Sikkert andre her som kan svare mer presist, men her har du iallfall en begynnelse :-)

Forøvrig er det jo en fin bil da. Grei komfort og motor.

Lenke til kommentar

Sannsynligheten er stor for at denne har fått byttet ut forstillingen på garanti, da til en forsterket utgave. Du kan jo også se på Octavia med samme motor, den har ikke samme forstillingen.

Endret av trra
Lenke til kommentar

utdrag fra et annet forum:

2 ganger røk automatkassen

alle dørlåser måtte byttes. ene døren måtte byttes 2 ganger

forstilling alt sammen byttet. klunket ved salg igjen

alt av bremser byttet. fremme 2 ganger.

luftmassemåler

klimaanlegg. gjentatt tett drenering

Sentrallås defekt

Brudd på ledninger inne i kupeen. Måtte ut med hele teppet i bilen.

Det er en stund siden eg solgte min 98 mod passat nå, så har helt sikert glemt noe, men eg kan ALDRI anbefale denne modellen til noen. ikke engang mine verste fiender. Kjøp passat 97-2000 modell og du kjøper deg problemer.

Lenke til kommentar

eg sier bare min mening og har to kompiser som har måttet bite i det aller sureste eplet. passat er fin biler og god komfort ja.. så har ingenting imot passat sånn sett. bare prøver å overtale deg til å glemme passat hehe

Lenke til kommentar

spørs litt kor nøye du er på det. eg ville ha holdt meg unna alt koreansk hvertfall og hyundai (usikker på om de er koreanske...sikkert samma slekto')

toyota er jo en driftsikker bil og billig i både drift og deler

EDIT:

eller kanskje dette er nåkke for deg: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=12...mp;WT.svl=Bilde

velger du feks bmw så kan du velge å vrake i masse fine biler spes i 3 serien. de er gjerne ikke fult så økonomiske biler samt litt dyrere deler

Endret av gyt6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...