Programvare Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 HYLSE !!!! eg vant Det rimer ikke da Mao, du vant ikke Lenke til kommentar
toazty Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 en slags "beholder" ammo hylse ? penis hylse? finnes mange hylser.. google det og hvorfor rimer ikke det? så det kan ikke brukes til å lage rim? Lenke til kommentar
xersess Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 poenget glipper når hylse ikkje rimer på pølse det med "pylse" er ein dialektsak.. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg stemmer på at rølse skal bli et ord i den Norske ordforrådet. Det høres bare så bra ut. Noen som vet hva det skal være? Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Mølse er et (visstnok) nynorsk ord som betyr uorden, rotTølse er et uttrykk som på bokmål beskriver handlingen å snyte seg uten lommetørkle ved å holde for det ene neseboret og blåse ut gjennom det ander for så å la snørra falle til jorden. Best gjort utendørs av langrennsløpere. Enkelte mener også at tølse betyr utørst. Søk forøvrig på forumet eller nettet forøvrig, denne debatten har gått før. forøvrig.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Dere har jo glemt vølse! Dette burde være velkjent for alle som er interesserte i vikinger. For de som lurer, er det en avkappet hestepenis som ble lagt på lake. Det har også blitt spekulert i om de ble brukt til diverse ting av overkåte husfruer. De hadde også en religiøs funksjon som fruuktbarhetssymboler eller noe. Lenke til kommentar
Takethebluepill Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Pølse rølpe gaupe raute Vokalrim for tze win. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 ingenting rimer på pølse punktum. mølse er bullshit. mølse utales mylse. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Pølse - følelse! Sei det litt fort, så rimer det. Gode pølser gir gode føl(el)ser! Lenke til kommentar
xersess Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Pølse - følelse! Sei det litt fort, så rimer det. Gode pølser gir gode føl(el)ser! trur den der bare funker best på østlandsk. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det stemmer Nokon burde senda inn eit ordforslag til språkrådet som rima på pølse. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Ja takk du. Jeg har enda ikke funnet noen. Nærmeste jeg kommer er "sølvskje" Lenke til kommentar
redsword Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg har verdens beste ord som rimer på Pølse!!! Pølse - Røkelse Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Røkelse rimer ikkje E9 Lenke til kommentar
sirbao Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 blodpølse grillpølse kjøttpølse knakkpølse morrpølse mørrpølse sjøpølse vindpølse danskepølse fleskepølse fårepølse grisepølse julepølse karripølse middagspølse rullepølse sauepølse spekepølse medisterpølse salamipølse servelatpølse wienerpølse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå