Blåbær Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Passer ikke kategorien bedre under lyd og bilde enn musikk? Veldig mange av kategoriene under lyddiskusjon hadde nok passet bedre under Musikkskaping og instrumenter Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Litt usikker på om jeg forstår: Mener du at "Musikkskapning og instrumenter" skulle være en underkategori under "Lyd og bilde", og en del av underkategoriene i "Lyd og bilde" flyttes under Musikkskapning igjen. Hvilke underkategorier tenker du på? Er ikke helt overbevist om at jeg er enig. En viss overlapping er det selvsagt, på ting som lydkort og kabler, men det er vel bare unntaksvis snakk om de samme tingene. Det lydkortet jeg kjøper meg nå (så snart jeg har råd) egner seg til egentlig bare musikkproduksjon, og ikke til generell lydavspilling. Ellers kan man vel argumentere for begge deler. På den ene siden er mye av diskusjonene i Musikkskapning hardware-relaterte, som gitarer og synther og pedaler. Men formålet er jo kreativt. Det dreier seg om å lage musikk. Geir Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Ble litt rotete det jeg skrev, men det jeg mente var at musikkskaping og instrumenter enten skal slås sammen med lyddiskusjon eller at kategorien flyttes over til lydforumet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 OK, da skjønner jeg. Her er det som sagt et spørsmål om vi definerer musikkskapning primært etter formålet, altså å skape kultur, eller ut fra at mange av (men slett ikke alle) diskusjonene dreier seg om utstyr. Er det andre som har synspunkter på dette? Geir Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Mitt forslag er å plassere en snarvei til Musikkskaping og instrumenter under Lyd (sånn som vi ser at Bilstereo er). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg