Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bensinpumpe Audi 100 2,3 '91


MBarne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bensinfordeleren, fordeler bensin ut til hver sylinder. Om den kan koste 5k ny aner jeg ikke, men endel hoggere har sikkert noen. Hva er problemet med bilen?

 

På golf med k-jet sitter bensinpumpen rett etter tanken, sammen med filteret. Pumpa sitter midt i "bensinpumpehuset" Er også en pumpe i tanken, men den skal bare løfte drivstoffet fra tanken. Du kan jo sjekke om det sitter på samme plass.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Det er bensinfordeleren, fordeler bensin ut til hver sylinder. Om den kan koste 5k ny aner jeg ikke, men endel hoggere har sikkert noen. Hva er problemet med bilen?

 

PÅ golf med k-jet sitter bensinpumpen rett etter tanken, sammen med filteret. Pumpa sitter midt i "bensinpumpehuset"

Hei! takk for svar!

 

Er faktisk ikke sikker på om det er denne som er problemet, men var visst ikke mulig å måle alt på bilen på grunn av elektrisk innsprøytning og noe greier! Litt kjipt å legge ut 5k for så å finne ut at det ikke er problemet.

 

Det som er problemet er at bilen starter, men dør etter få sekunder! Før dette hendte det til tider at den bare bjunte å riste når jeg ga gass og nesten daua. Da måtte jeg inn med clutsjen og fyre opp turtallet for å få gang i den igjen! Og nå vil den altså ingen vei :hmm:

 

Føler at de har hatt litt slakk holdning der jeg leverte den inn. Den har stått der i to måneder nå og det var ikke før denne uken da jeg ringte inn for 1000 gang at dem fikk raua i gir og ringte hoggeren for så å finne ut at dem ikke hadde delen. Prøver å lete etter en brukt nå men skal kjekke noen "hoggere".

Lenke til kommentar

feilsøking av k-jet er ikke det folk vet mest om dessverre.

 

Sist jeg var med og bytta en slik bensinfordeler på audimotor så ble det gjort fordi bilen gikk magert, fjusket og mistet mer og mer av trekk-kraften. Kunne jo høres ut som bensinfilteret var tett, men etter å ha skifta både filter og pumpe (lå i tanken på denne bilen) endte vi opp med å kjøpe en brukt bensinfordeler til 1000kr ca.

Lenke til kommentar
feilsøking av k-jet er ikke det folk vet mest om dessverre.

 

Sist jeg var med og bytta en slik bensinfordeler på audimotor så ble det gjort fordi bilen gikk magert, fjusket og mistet mer og mer av trekk-kraften. Kunne jo høres ut som bensinfilteret var tett, men etter å ha skifta både filter og pumpe (lå i tanken på denne bilen) endte vi opp med å kjøpe en brukt bensinfordeler til 1000kr ca.

Så da er det mest sannsynlig bensinfordeleren?

Lenke til kommentar

Den fikk du billig! Jeg ville tippa rundt 5-6000,- for brukt.

 

Det er komplett umulig og måle ut de bensinfordelerene der ja.. Man må bare bytte og prøve! Sitter en nål inni der som er utslitt, henger eller noe i den duren.. Man får ikke reparert dem eller reservedeler så man må bare kjøpe ny!

 

Gi den gamle en real deng med hammeren før du bytter den ut(sikkert for seint men). Har reparert en sånn på den måten før, men jeg har også sprekt hele huset engang :ermm: Hadde vært gøy og sett om det funka.

 

Funka det å bytte hele driten?

Lenke til kommentar

Det funka ikke! De har sjekka alt som er å sjekke! vakumslanger og alt slags drit :cry:

Er desperat her! Noen som har peiling og vil jobbe svart så kontakt meg på pm!!

 

EDIT: Var visst kommet inn noe her som jeg hadde skrevet på en annen tråd! Det er nå fjernet..

Endret av Audiguy
Lenke til kommentar
Det kan jo hende du finner noe info på http://www.vwaudi-club.no/ Du trenger ikke å være medlem for å søke på teknisk\mek delen av forumet.

Fant lite nyttig der :(

 

Siden min bil har elektronisk innsprøytning, kan dette være mer tilpasset en bilelektrisk mekaniker? Som bare driver med dette.

 

Det kan vel hende at en vanlig mekaniker ikke klarer å finne problemet fordi det ligger sånne ting bak! rett og slett noe av det han ikke er ekspert på. For synes det er merkelig at en mekaniker ikke skal klare å finne problemet etter timesvis med feilsøking!!!???

Lenke til kommentar
Det er neppe så vanskelig som du skal ha det til...

 

Henger meg med på den :yes: Sett den på et annet verksted og ikke si en dritt om hva som er sjekka osv. Det bare forvirrer.. Få en ny mann på saken. Mulig han som allerde har sjekka bilen er en jævlig god mekaniker, men det hjelper mye og få inn en mann til med blanke ark. Sikkert noe enkelt!

 

Ellers gratulerer med nok et kvalitetsprodukt :!:

Lenke til kommentar

Du har mekanisk innsprøytning, i ditt tilfelle KEIII-Jetronic.

Foreslår att du finner et verksted som har utstyr for å feilsøke på mek innsp, dessverre er det ikke mange av de.

Om jeg skulle tippe på feil i ditt tilfelle vil jeg gå for bensintrykkregulatoren.

 

Linken til joka gir ett vist overblikk av den mekaniske innsp virkemåte (tidlig k-jet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...