Gå til innhold

Stille HD

Anbefalte innlegg

Opphenget betyr en god del, satt inn en WD400BB i et Aopen HQ8 kabinett. Det låt som ei kværn, sammenligna med mitt Chieftech som har WD600BB i Coolermaster DCD-4002 på 5V. Gjorde samme endring og flytta opp i 5,25" plass i Aopen kabinettet og kværna forsvant..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

thorwb skrev (2002-02-07 16:41):

Betyr dette med reklamasjonsrett at jeg kan klage på min 30GB 75GXP som gikk i stykker for tre måneder siden? I så fall, hvem skal jeg klage til?

Jepp! Det jeg skrev gjelder alle forbrukerkjøp* i norge. Du må selvsagt ha kvitteringa og klaging går i første gang til selger som er pliktig å ta i mot varen. Hvis selger ikke vil ta i mot, så meld i fra til forbrukerrådet og ta kontakt med leverandør i landet og klag til dem i stedet (fortell også dem hva som har skjedd! Kanskje selger mister retten til å selge produkter fra produsenten).

HUSK: hvis du får et nytt produkt så gjelder garanti og reklamasjon fra og med du får det nye prduktet, ikke fra da du først kjøpte det nå defekte produktet.

Garanti er bare en garanti som gis av produsenten. Det som gjelder er reklamasjonsretten som lovverket gir deg.

*Altså salg mellom selger og kunde. Ikke privat salg. MEN, har du kjøpt hos en privatperson og fått kvitteringa med, så klag til selgeren som solgte han produktet. Det har du rett til.

Hvis noen lurer på, så har jeg vært plaga med El-kjøp og i tillegg gått allmenne, økonomiske og administrative fag. Ikke kjøp noe av dem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...