Gå til innhold

Fått NOK av Vista, XP: Here I Come Again!


Anbefalte innlegg

Nå har jeg faentameg fått nok av Vista, aka Windows Millenium 2. Nå brenner jeg ut XP SP2 lastet ned fra min MSDN subscription :yes:

 

Synes Gartner rapporten om Window's fremtid stemmer bra.

Baksiden er at jeg fremdeles har 2 andre Vista installasjoner hjemme + 1 på jobben. Måtte Windows 7 vært bedre, mer lettdrevet og mindre bloated, buggy og plagsomt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-63169

Jeg er med.

hva er vitsen med at en skal få hundre spørsmål om du virkelig vil slette en fil, eller kopiere den. herregud får lyst å kaste mamma sin nye data i søplen.

skulle lagre en fil engang i en mappe i et spill, men det fikk jeg ikke lov til, men å lagre den på skrivebodret og så flytte den over var greit.

Er drit lei av å måtte jobe på en pc som jobber imot meg istedenfor med. En pc er ikke en venn eller en rådgiver, den er et verktøy, vil at den skal holde kjeft mest mulig.

Stresser med å få fjernet de ekle meldingene som kommer på oppgavelinjen hele tiden (winxp) alt det der med at "datamaskinen kan vere utsatt for risiko", "c: har lite diskplass". osv.

Lenke til kommentar

Du står naturligvis fritt til å slå av meldingene om du vil...både i Vista og XP. Mange av disse meldingene er jo faktisk nyttige for de aller fleste og er derfor aktivert som standard.

 

En Pc er da også et verktøy som er usedvanlig komplekst og det er vel egentlig bare forbeholdt de aller færreste og ha fullstendig oversikt over hvordan PC-en fungerer så som sagt disse tipsene kan jo være nyttige.

 

Det eneste grunnen til at folk blir plaget med et system er at de ikke har tilstrekkelig forståelse for det.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Du står naturligvis fritt til å slå av meldingene om du vil...både i Vista og XP. Mange av disse meldingene er jo faktisk nyttige for de aller fleste og er derfor aktivert som standard.

 

Det eneste grunnen til at folk blir plaget med et system er at de ikke har tilstrekkelig forståelse for det.

Prøv å kjøre f.eks. Peer Guardian i Vista. Da har du to valg, slå av driversignering under booting eller la være å installere x antall sikkerhetspatcher og glemme SP2.

Automatisk start med windows kan du også glemme. For å installere Folding at Home SMP, må du av med UAC, boote, installere, på med UAC, boote osv. NVidia gidder jeg ikke snakke om engang.

 

DreamScene og "kul" win+tab kan ta seg en tur dit sola ikke skinner.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...