Gå til innhold

Diskusjon rundt de nye laptopmodellene til Lenovo


Orjanp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, jeg hadde ikke tid å vente lenger, så jeg sitter og venter på en T500 med P8600 prosessor og HD3650 grafikkort. Det blir nok uansett et løft fra min Acer med Celeron M430 og integrert grafikk.

 

Frode

 

Er vel der jeg selv havner, tipper jeg. Er ikke så værst pris på de nye T500 med P8600 CPU. Er Lenovo de eneste med Centrino 2 maskiner og DDR3?

Lenke til kommentar

Da har jeg klart å få x200'en som jeg bestilte for over en måned siden. Datakjeden visste forresten ikke at de hadde sendt den før den stod på døra mi.

 

Nett liten sak, men kjemper litt mot Linux. Ettersom den ikke har noen CD-rom, må det legges inn via LiveUSB, den eneste distroen jeg klarte å få inn var Mint xfce, nå prøver jeg å få trådløskortet til å svare. Får ca fire timer ut av batteriet mens jeg jobber. Ettersom flere butikker har den på lager nå, kan jeg ikke annet en å anbefale den, robust og lett.

Lenke til kommentar

Fikk min X200 for et par dager siden. Helt fantastisk å gå fra min EliteGroup til en pc av skikkelig kvalitet. Min første Thinkpad, og jeg digger den :)

 

Det som imponerer meg mest er hvor stille den er, og den superfine batteritiden. Jeg har allerede hatt den med på skole og jobb, og det eneste som laget litt lyd når jeg satt på stille lesesal var harddisken. Jeg har en 7200RPM, så man kan nok gå for en 5400RPM eller SSD om man vil ha det virkelig stille.

 

Førsteinntrykket kan alltid bedra litt, men det er hvertfall helt herlig å endelig ha en pc som tillater meg å ta den med meg :)

 

Jeg har også Ultrabase X200, men har ikke fått testet den noe veldig ennå.

Lenke til kommentar

Ørjan, NM52MMN (T400) som du refererte til har ifølge en fyr hos Lenovo LED-skjerm. Samme info finner du hos Norsk Data Senter, og det virker som distributøren har nok maskiner inne klar til levering:

http://www.nds.no/netthandel/productsearch...&Collapse=1

 

Han sa også at det var visse leveringsproblemer med det største batteriet grunnet en brann i en eller annen fabrikk.

 

Når det gjelder SSD så kommer det ingen ferdigkonfigurerte maskiner inn med det første.

Lenke til kommentar

Har bestilt en hos NDS, så vi får se om den kommer med riktig skjerm. Tok også med en advanced mini docking for å få DVI og SPDIF, og så skulle kundebehandler prøve å finne frem det ekstra 3-cellers Ultrabay-batteriet. Her er det litt forvirring om den gamle til T61 fortsatt kan brukes. Ihvertfall ba jeg de sjekke opp varenr 43R9250.

Lenke til kommentar

Har nå fått meg en NM911MN, den enkleste modellen av T400, og kan ikke si annet enn at det virker som solide saker. Tastaturet er i alle fall en drøm, og med 3GB minne sliter den heller ikke i VB(kjøpte ekstra 2 GB brikke, enkel montering).

Ser ut som batteriet varer ca 4 timer med wifi+ div på. Og bonus er at jeg ennå ikke har hørt en lyd fra den bortsett fra når jeg putter øret helt inntil. Da er det et svakt sus.

 

Er da ganske stor, i bredde er den tilsvarende min gamle aopen 1557 og i dybde nesten det samme pga batteriet som stikker ut bak.

 

Er forholdsvis mye nettverksfunksjonalitet som jeg ennå ikke har satt meg helt inn i.

 

Synes det blir litt lite med bare 1280x800 oppløsning, men det er muligens bare tilvenning som skal til. Skjermen er i alle fall lyssterk og klar uten noen døde pixler som jeg kan se.

 

Ikke noen morsomme lys og dritt som blinker, kanskje bortsett fra tastaturlyset. Noe som passer meg utmerket.

 

Oppsettet var en lek. Trykk to knapper ca.

 

Det ser ut til å finnes både 9cell batterier, docking, alt hva en kan ønske seg som ekstrautstyr, men det blir fort dyrt.

 

Tror ikke en går feil om en vurderer en T400 som arbeidsmaskin.

Lenke til kommentar

På utenlandske tråder står det svært mye negativt om tastaturet til T500/T400. Men det ser ikke ut til at dette er et issue hos noen av de norske som har kjøpt disse maskinene. Kan det rett og slett være at det norske tastaturet som settes i er det "gamle" T61 tastaturet (som visstnok skal være bedre)?

Norsk tastatur er kanskje ikke noe de masseproduserer i ny versjon (vi er vel ikke akkurat verdens navle). Noen tanker om dette?

 

En annen ting: Jeg ser at noen modeller kommer med Intel Turbo Memory. Hva betyr det og hva gir det ekstra?

Endret av creds
Lenke til kommentar
Noen tanker om dette?

 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men min T500 er min første Lenovo. Tastaturet er av en helt annen klasse enn på den gamle Aceren min. Men det er ikke sikkert at jeg hadde vært like imponert hvis jeg hadde hatt en T61 tidligere.

 

Frode

Lenke til kommentar

Fikk T400 i dag.

 

NM52MMN har LED-baklyst skjerm, ja. Skjermen er veldig lyssterk med et stort område for justering - helt topp! Dessverre stopper det der. Panelet er like dårlig som de andre der ute, så kontrast og innsynsvinkel er temmelig pyton. 6-bits også. Får håpe noen gidder produsere gode paneler etterhvert.

 

Tastaturet er bra, men ikke bedre enn jeg feks hadde på min gamle HP nw8000. Det er litt fleks hist og her, det samme gjelder forresten også hvis man trykker utenfor tastaturet. Kunne godt tenkt meg å sammenligne med feks HP 6930.

 

Lyd - dårlig.

 

Batteriet må jeg neste få komme tilbake til når det er fulladet første gang. Av en eller annen grunn er ikke det sekundære batteriet aktivt enda, mulig det først lades når primær er fulladet? 6-cellers primærbatteriet som stikker ut bak er faktisk et ypperlig håndtak når man ser en tv-serie og må forflytte seg mellom kjøkken og stue!! :)

 

Ellers har det vært mye banning over Vista, prøver febrilsk å komme tilbake til noe XP-aktig så jeg kjenner meg igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...