Pastafarian Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jepp, gjelder alle Lenke Fingerprint greia på T400 er jeg ikke helt fornøyd med, måtte deaktivere den i bios. Mener Latitude også har dette. DDR3 minnet er stort sett bare fordyrende, gir liten/ingen ytelsesgevinst og marginalt lengre batterilevetid. Forskjellene på nettverkskortene kjenner jeg ikke til. Var da ikke meningen å spore så mye av fra topic. Posten var bare ment som et forslag i forhold til spørsmålet fra ATG Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Lenovo lanserte T400 i juni i fjor, og de klarer fremdeles ikke å levere. Da er på sin plass å være kritisk. Jeg er enig i at E6400 høres ut som en fullgod konkurrent til T400. Med rabattene får man det som sikkert er en god pc til en billig penge. I tillegg er dockingløsningen til Dell bedre enn Lenovos. Designet er bedre og den har to DisplayPort-utganger. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Tror vi er ganske enige, selv merket meg problemet med manglende displayport. Fryktelig irriterende om en skal koble maskinen til f.eks en HD tv. Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Tror vi er ganske enige, selv merket meg problemet med manglende displayport. Fryktelig irriterende om en skal koble maskinen til f.eks en HD tv. Ja, virker slik Er det ikke mulig å koble til en HDTV ved å bruke en overgang fra DVI? F.eks. DVI-til-HDMI. Lenke til kommentar
ATG Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Hei, Dette så jo ut så et flott alternativ, den har faktisk displayport og flottere design en T400! Det som jeg er ukjent med her, er det kun 4-cellers batteriet som ikke stikker ut? Og hvordan er levetiden med dette batteriet. Vil du eksempelhvis kunne swappe ut DVD-Rom med ekstra batteri her? Og hvordan er ytelsen på dette nVidia skjermkortet sammenlignet med T400 ATI 3470? Siden dette er bedriftsmodeller, og prisen blir oppgitt uten mva. Hvordan er mulighetene for privat kjøp? Ringe dell? mvh, ATG Endret 24. januar 2009 av ATG Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Grafikk forholdsvis identisk Søk opp en test, batterilevetiden skal være meget bra på denne maskinen uten at jeg helt vet hvordan den er med kun 4-cell batteri, sikkert ikke enorm. Med 6 Cell er den ca 5 timer, så jeg vil tippe 3. Du kan også velge det Slice batteriet på 84 WHr, monteres under maskinen. Vil tippe det gir deg opp mot 10 timer totalt. Hvor praktisk og flott det er vet jeg ikke. Gigant tråd om maskinen Er bare å ringe, totalen er inkludert moms i posten min. 12 xxx kr DVI til HDMI skal være mulig, bare at T400 ikke har DVI. Får da ikke overført lyd over DVI om jeg ikke tar feil, noe som gjør at en trenger en ekstra kabel fra lydkortet. Har ikke satt meg inn i dette. Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Ah, stemmer det, ja. T400 har ikke DVI. Nok en svakhet, med andre ord. Lenke til kommentar
ATG Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hei, Da har jeg bestemmt meg for en E600, etter å ha lest noen hundre sider angående denne Fantastisk med displayport, med en adapterkabel får HDMI med lyd ut også. Gode erfaringer med det på andre forumer. Kommer til å bestille denne sammen med den mer avanserte dockingstasjonen, som har endel flere oppkoblingsmuligheter enn bla. Lenovo sin. 6-Cellers batteriet stikker ikke ut, og ved nvidia gpu får du ca 5-5.5 timer her. Har også backlit tastatur, men dette finner jeg kun når jeg velger "Stor Bedrift". Får ta en telefon til Dell å høre om jeg ikke kan få dette på min utgave også. Takker for en meget godt tips fra dere andre forum brukere mvh, ATG Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 HP har også et alternativ i 6930P slik jeg ser det. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=389055 Lenke til kommentar
ATG Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Da var Dell E6400 bestillt. Ca leveringstid 10 dager. Ble følgende specs på meg: P9500, Nvidia NVS160M PC Express, WXGA+ LED Skjerm, LED underbelyst tastatur, fingerprint, Advanced E-Dock(130W), 6Cellers batteri, 3G\UMTS - GPS, Slim AC65W, 4GB ram, DVD\RW, Intel Wifi5300, Bluetooth Dell 370, DP-HDMI & DP-DVI travel adapter, neopren carrying case. Fikk maskinen levert uten HD og uten OS. Skal sette inn WD500GB 2platers 5400rpm disk, ettersom det er denne så har best ytelsesforhold med tanke på strømfobruk, bortsett fra SSD. Litt usikker på om jeg skal kjøre Vista eller XP på denne? Pris på maskinen kom mva. inkl 16000,-(+ 1000,-kr for WD500). Må si meg godt fornøyd med dette. Denne tråden har vel sporet av litt her, men tenkte jeg skulle publisere dette for å gi spesifikasjoner \ prisforhold her sammenlignet med Lenovo \ HP. mvh ATG Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Meget interessant, ATG! Jeg synes løsningen din med de valgte komponentene ser veldig spennende ut. Faktisk så spennende at jeg vurderer å gå den veien selv (Har ventet på en den riktige T400'en siden juni 08..). Jeg synes det er glimrende at Dell kan skreddersy pcen din slik du beskriver; hvordan gikk du frem for å få dette til? Ved å bestille via nettet ser jeg at man bl.a. må velge en harddisk, og det samme gjelder OS. Det er jo glimrende om man kan bestille uten dette. Jeg håper du også kan tenke deg å gi en liten review av maskin m/docking så snart du får satt systemet opp Takk. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg vurderer nå den billigste T400 jeg kunne finne. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=118626 Må si at å ha muligheten til å ikke kjøpe os, gjør dell maskinen veldig interessant. Fortell gjerne hva du gjorde for å få det til. Ørjan... Lenke til kommentar
ATG Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hei, Bestillingen ble gjennomført over telefon, ettersom dette gir best pris. I tilleg ønsket jeg en litt spesiell konfigurasjon som dere så. LED belyste tastaturet og Slim AC adaptere(Bil\Fly) fås egentlig kun ved bestilling fra "Stor bedriftstkunde \ Offentlig sektor" etter hva jeg kunne se, men dette var ingen problem over telefon. Når det gjelder OS og Hard Disk fikk jeg et intrykk av dette hang litt sammen, fikk først beskjed om at jeg ikke kunne velge vekk Microsoft OS, for dette lå på HD'en. Men da jeg sa jeg ikke ønsket HD heller ble dette greit. Men hvor mye i prisforskjell dette utgjor vet jeg ikke(ettersom jeg ikke ønsket noen av alternativene), men tror det er snakk om veldig lite. Ble opplyst om at dette var OEM versjon, og tilnærmet gratis for dell å levere. Prisdifferansen kan hvertfall ikke sammenlignes med listepriser for Microsoft i vanlige butikker. Fikk først en pris på ca 18000,- som var en "god pris". Men med litt godsnakk, opplysningen om den ene kupongen(som jeg fikk opplyst om at egentlig ikke skal fungere mot Latitude serien), så var vi nede på 16000,-. Personen jeg snakket med var Roger, kan nås på Telefon 23162303. Linjenr: 5563. Kan lage en lite review i egen tråd når jeg har mottat herligheten Ellers har jeg også bestillt meg bluetooth mus, netcom mobilt bredbånd(kampanje gratis 4 mnd), eSATA kabinett. Og er i vurderingsfasen om jeg skal kjøpe et Slice batteri fra ebay. mvh, ATG Lenke til kommentar
twarken Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Er det mulig å laste ned kart og ha disse på PC-en slik at jeg ikke trenger å betale for å kontinuerlig laste ned Google Maps online, dette når jeg bruker GPS? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Netshop har en T400 modell med en T8300 prosessor. Den har i tillegg 4GB ram og 160GB 7200RPM disk. Jeg finner den ikke hos Lenovo.no. Noen som vet hvilken modell dette er? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...px?plid=118626# Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Et kjapt søk over T-modellene til Lenovo viser ingen T400 som kommer med T8300, kun T61/T61p. I følge deres info kommer T400 med P8400, P8600, T9400, P9500. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Nettopp. Fant ingen med den prosessoren. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Sendte like godt en mail til Netshop. Det stemmer at den har en T8300 prosessor. Lenovo sitt modellnummer er 576D512. Har ikke klart å finne noen informasjon angående skjermoppløsning på den. Noen andre som klarer å finne ut noe mer info enn det lille som ligger på Netshop sine sider? EDIT: Ser nå at det er en WXGA skjerm. Da er det vel mest sannsynlig at det er en 1280x800 skjerm. Ørjan... Endret 30. januar 2009 av Orjanp Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Merkelig at den nevnte modellen ikke ligger på Lenovos egne sider, da. Hvorfor går du forresten for billigvarianten? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) For jeg finner ikke noen som gir meg det jeg er ute etter(LED skjerm, P9500/T9400 prosessor, 4 cellers batteri og ATI skjermkortet). Derfor vurderer jeg å kjøpe en maskin for å ha midlertidig. Begynner sterkt å merke behovet for ny maskin nå. Min T30 er passert 6 år, og batteriet er ødelagt. Så den fungerer kun med kabel nå. I tillegg føles den uhorvelig treg når jeg har oppe flere Firefox vinduer med flere tabs i hver. Og flash avspilling er ikke mulig lengre(linux). Det hakker noe så inni granskauen. Vurderer faktisk å gå for en T500. Hadde kanskje vært greit med større skjerm. Og 2,5 kg er jo ikke så voldsomt å bære med seg. Da er LED skjerm og T9400 tilgjengelig i Norge. Men synes kanskje den fysiske størrelsen på en 15,4" er litt i største laget. Driver også å sjekker litt i Englang. Pundet er jo nokså svakt nå. Men har til nå ikke funnet noe. Endret 30. januar 2009 av Orjanp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå