Gå til innhold

Diskusjon rundt de nye laptopmodellene til Lenovo

Orjanp

Anbefalte innlegg

Hmm, dumt de blir levert med 4Cellers. Men på en annen side stikker det ikke ut. Hva er batteri-levetiden ved normal bruk v/4-cellers?

Jeg tror nok uansett jeg bestiller et ultrabay 3-cellers batteri i tilleg. Og swapper DVDromen med dette når jeg er på reiser etc.

Jeg ser på å bruke 3G kortet mot Netcom. Fungerer det med alle norske mobil levrandører?

Har du noen erfaringer med DVI(HDCP støtte?) og Audio SPDifen? Ser for meg å ha dockingstasjon tilkoblet ved presentasjoner å ønsker 5.1 lyd eller bedre her.

mvh, ATG

Jeg har 6 cellers batt og det funker ypperlig. Har et ekstra håndtak med det. Jeg skal bruke 3G kortet på Netcom og det funker som ei kule, er bare Mobilt Bredbånd, eget simkort.

Ellers har jeg planer om å docke pga digital lyd og bilde til TV og reciver.

Forøvrig er den diggeste maskina jeg har lekt meg med på flere er: Lenovo X301. I en egen klasse. Men koster deretter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var en av de svært få med den CPU'en da jeg browset gjennom alle modellene på Lenovo sine sider tidligere, ja. Tror det var 2-3 andre modeller med samme CPU, ellers regjerte T-serien.

Har du link til noen av de andre? Evt. forskjeller?

Jeg har ikke funnet noen andre med samme prosessor i norske butikker.

mvh, ATG

Lenke til kommentar

Hei,

Ser det står P9500 i hovedteksten\beskrivelsen. Men ved spesifikasjoner står det at denne bruker T9400(som bruker 35Watt i motsettning til P9500 som bruker 25Watt).

Ser også det er beskrevet 100GB disk, noe jeg synes er litt i minste laget til en maskin i denne prisklassen(Forutsatt at det ikke er SSD da)

Dårlig informasjon fra Lenovo sin side. Sitter i telefon med de nå.

mvh, ATG

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer det. Husker det nå når du sier det.

Enig i at du får lite for pengene der.

PS. Mens du er på telefonen med Lenovo, så kan du jo høre med dem om muligheten for å kjøpe maskin uten Windows lisens. ;)

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Ja, det stemmer det. Husker det nå når du sier det.

Enig i at du får lite for pengene der.

PS. Mens du er på telefonen med Lenovo, så kan du jo høre med dem om muligheten for å kjøpe maskin uten Windows lisens. ;)

Ørjan...

Hei,

Har nå snakket med allt for mange Lenovo representanter, og underlevrandører på kryss og tvers av Norge.

Eneste maskinen de har i dag med P9500 prosessor på det norske markedet er NM51RMN. Denne har også 320GB S-ATA 5400rpm disk, 3G-støtte, 4-Cellers batteri og Bluetooth(som er viktig for meg).

Hørte desverre ikke med Lenovo om de kan levere uten Lisens. Men dette tviler jeg på, ettersom maskinen kommer forhånds "satt opp".

Problemet er imidlertidlig å oppdrive faktiske underlevrandører som selger denne maskinen. Flere av de jeg har snakket finner den ikke i sitt eget system, selvom de er fullstendige forhandlere.

Spørs om denne maskinen i det hele tatt vil bli tilgjengelig med det første, jeg har mistanke om at intel har leveranseproblemer ved P9500 prosessoren, og dermed holder Lenovo kortene til brystet inntill dette er løst.

mvh, ATG

Lenke til kommentar

Hei,

Ble akkurat oppringt av en underlevrandør av Lenovo. Denne T400 NM51RMN har en estimert leveringsdato 6 mars 2009.

Ser at nettbutrikker som Amentio, Multicom, Eweb, Computerland, 99X, PCExpress, Atea. Har denne maskinen ute. Med estimert leveringsdato 27.februar 2009.

Da gir jeg med på denne pris\produktjakten i første omgang. Vi får se i slutten av Februar. Kanskje det er dukket opp noen spennende alternativer ;)

mvh, ATG

Lenke til kommentar

Trodde det sto 27.01, ikke 27.02 som estimert leveringsdato. Da skal jeg bare avbestille min fra Amentio. Jeg trenger ny maskin snart. Kanskje man får se på andre alternativer.

Synd, for den hadde mye jeg var interessert i. Bl.a. 4 cellers batteri(stikker ikke ut bak), LED skjerm og 14" skjerm.

Skal tro om det er andre alternativer når det kommer til LED skjerm, 4 cellers batteri og 14" skjerm. Det var de viktigste elementene mine. Og forsåvidt en modell med ATI skjermkortet.

Mulig jeg får ringe Lenovo å høre på mandag om det er andre modeller som har det jeg ønsker. Prosessor og HD er jo mulig å bytte ut etterhvert dersom man ønsker.

Lenke til kommentar

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...17;c:36159;r:pg

Det er en annen som leveres med LED skjerm. Og som er på lager. Men den har dårligere oppløsning på skjermen, mindre harddisk og en T9400 prosessor. Likevel er den høyere priset enn tidligere nevnte P9500 maskin. Lenovo fortsetter med andre ord i samme fotspor som IBM, med uforståelig prising.

EDIT: På ordrebekreftelsen min fra Amentio, står det forøvrig ETA: 28.01. Da hadde jeg sett rett alikevel. Får se hva som skjer når det nærmer seg den 28.01. Ikke at jeg tror det vil skje noe da. :)

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Skal tro om det er andre alternativer når det kommer til LED skjerm, 4 cellers batteri og 14" skjerm. Det var de viktigste elementene mine. Og forsåvidt en modell med ATI skjermkortet.

LED 13.3-14,1"skjerm, batterilevetid, P9500 prosessor, 3G, Bluetooth og "ok" 3d-ytelse.

Ingen som vet om noen andre alternativer som utfyller disse kriteriene?

Har sett på Zepto sin performance 14" utgave. Bakdelene her er at den ikke er LED, elendig batterilevetid(men betraktelig bedre 3dytelse igjen). Og denne er ikke i samme kvalitets klasse som Lenovo.

Anyone else?

:)

mvh, ATG

Lenke til kommentar

Ville kanskje tatt en kikk på Dell sin latitude serie.

Synes det er litt drøyt å lete etter en maskin/modell som fyller ens kriterier i 9 mnd og fortsatt sitte med en ubekreftet leveringsdato. Da er det på tide å se til noen som tilbyr en skreddersydd PC med dine spesifikasjoner og ikke bare ferdigmodeller.

Tror heller ikke latitude står så fryktelig mye tilbake for T400 når det kommer til kvalitet uten at jeg har testet den. Er basert på tester jeg har lest.

Prisene er også hinsides, greit T400 er flott og av bra kvalitet, men den er ikke type 16 000 kr bra kvalitet. Det er i alle fall min mening etter å ha brukt maskinen i en del mnd.

Dell Latitude med 14,1" 9500 prosessor, LED, 4-cell batteri og 4 GB minne havner vel på ca 12000 kr levert. Er da Nvidia GFX.

Lenke til kommentar

Konfigurer du en topptrimmet Latitude E6400 hos Dell.no ender du fort på 16-17000 kr inkl. MVA, altså omtrent det samme som NM51RMN. Da med DDR2-minne, ikke DDR3 som T400 har. Men også med nVidias skjermkort, som kanskjer sparker mer enn ATI-kortet som sendes med T400?

Vil man merke stor forskjell på 4GB DDR2 og 4GB DDR3-minne?

Lenke til kommentar

Med tanke på prisen ser jeg at du har lagt inn en ekstra kupongkode, er denne gjeldende for alle?

Noen av forskjellene jeg mente å sikte til er at NM51RMN altså kommer med det dyrere DDR3-minnet, fingerprint reader, integrert kamera, 320GB HDD, fax/modem, og Intel WiFi Link 5300AGN som har en del større rekkevidde.

Om dette forsvaret forskjellen i prisen kan diskuteres. Samtidig vet jeg at E6400 også har DisplayPort for de som ser viktigheten av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...