Q e C Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg fikk datamaskinen min i dag (Lenovo T400), og førsteinntrykket er veldig bra. Liker tastaturet veldig godt, men det stemmer at det gir litt etter hvis man legger på press. Dette er overhode ikke noe problem for min del, da jeg ikke merker noe når jeg taster. I forhold til min forrige pc (Fujitsu-Siemens S7020 2Ghz Pentium M / 2 GB ram) er tatstaturet mye bedre. Eneste jeg trekker litt for er tastelyden som jeg synes er litt "knirkete", men muligens det endrer seg etter litt tasting. Jeg har amerikansk tastatur, men har skiftet til norsk oppsett og har ikke merket noen problemer enda. Styreflaten på maskinen er mye mindre enn jeg er vant til, noe som gjør det litt ubehagelig. Den er veldig responsiv, men jeg beveger fingeren utenfor flatene hele tiden noe som gjør det litt irriterende. Regner med at det bare er en vanesak. Har nå hatt den på i en god del timer, og den utvikler ikke noe særlig varme. Blir kun litt varm på høyre side, men det er heller ikke noe problem (den blir uansett kjørt ganske hardt akkurat nå). Vifte og harddisk lager knapt noe støy. Skjermen er meget lyssterk (LED skjerm), og fargene er gode og klare. Veldig fornøyd. Litt mye undøvendig installert på pcen, og Vista kjører med over 110 processorer akkurat nå. Så må renske opp en god del. Med 4 GB ram merker jeg ingen lagg, og viduer og programmer åpner seg meget raskt. Nå er det tross alt litt overgang fra Pentium M 2 Ghz med 2 GB DDR2 (667 Hz) til Lenovo med Intel T9400 (2.53 Ghz) og 4 GB DDR3 minne, så for min del merker jeg stor forskjell. I tillegg bestilte jeg med 2 GB Turbo Memory, men aner ikke om dette har noe betydning. At den går så raskt med alt som kjører i bakgrunnen og alle programmene som er inne nå, så kan jeg tenke at den blir meget responsiv når jeg er ferdig med å renske og tweake pcen. Utseendemessige ble jeg faktisk positivt overrasket. Vet mange synes Lenovo har kjedelig design, men personlig liker jeg veldig godt utseende til T400. Derimot er jeg ikke noe fan av at batteriet stikker ut bak (6 cell), men det ødelegger ikke inntrykket av pcen. Ser faktisk helt greit ut. Det var vel alt for nå, har ikke fått testet grafikk kort, batteritid osv. enda. Foreløpig er jeg ihvertfall meget fornøyd. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Da er prise gått opp til 19.500 kroner for NM51RMN. Dette gjør det uaktuelt for min del å kjøpe den. Så kan man jo spørre seg hvorfor man ikke la inn en bestilling når man hadde tenkt, bare for å ha gjort det. Crap. Hvilke andre modeller har 4cell batteri og LED skjerm? Ørjan... Endret 20. desember 2008 av Orjanp Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Noen som har testet VGA-utgangen på T500? Sitter på to skjermer, og da det ikke finnes noen dockingstasjoner med to DVI-utganger blir jeg nødt til å kjøre en skjerm på DVI og en skjerm på VGA. Dette har funka fint på andre bærbare jeg har hatt, men med T500 er det omtrent umulig. Billedkvaliteten på VGA-utgangen er rett og slett så elendig at skjermen er vanskelig å jobbe foran. Lenke til kommentar
twarken Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 BrainMan: Har du tweaket PCen din? Hva har du gjort? Hvilke programmer har du slettet? Er litt usikker på hva en kan slette og hva som en ikke bør slette. Lenke til kommentar
twarken Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Har nå hatt T400 en stund. En irriterende ting med min er at det ofte kommer en høyfrekvent tikkende lyd fra den ved bruk, rart. Ellers knirker plastikken en del ved nedre høyre hjørne der en har høyre håndledd når en skriver. En annen ting er at jeg ikke er sikker på om det er DDR3 jeg har fått, Everest eller CPU-Z sier begge at det er DDR2. Dårlig hvis jeg er blitt lurt. Har ikke hatt noen problemer med Vista ennå, går som en drøm. Tastaturet er godt å skrive på. Ellers mye rart som er innstallert på forhånd, noen som kan tipse meg om hva en fint kan slette? Og hvorfor må en ha et sim-kort i for at GPS-en skal fungere? Endret 2. januar 2009 av twarken Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 En irriterende ting med min er at det ofte kommer en høyfrekvent tikkende lyd fra den ved bruk, rart. Ellers knirker plastikken en del ved nedre høyre hjørne der en har høyre håndledd når en skriver. Jeg har prøvd to identiske T500 og begge har gitt fra seg en svak, høyfrekvent pipelyd under bruk. Ganske irriterende, da maskinen ellers er lydløs. Vitner i grunn om dårlig byggekvalitet, men så er ikke dette lenger IBM, men noe billig kina-produserte greier. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Dersom man skulle befinne seg i London, hvor vil det være hensiktsmessig å dra for å kjøpe en T400? Utvalget er kanskje større der? Er ute etter NM51RMN eller lignende. Denne var jo noe spesiell. Thinkpad W700ds 17" skjerm, med en 10,6" på siden. 2x200GB disker, NVIDIA Quadro FX 3700 1GB. Fant ikke vekt eller batterilevetid. Endret 13. januar 2009 av Orjanp Lenke til kommentar
twarken Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hvorfor må en ha i sim-kort for at GPS-en skal virker? GPS er jo i seg selv ikke avhengig av nettdekning. Merkelige saker.. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hvorfor må en ha i sim-kort for at GPS-en skal virker? GPS er jo i seg selv ikke avhengig av nettdekning. Merkelige saker.. Det er ikke merkelig i det hele tatt. Må ha SIM kort for å få linje, er ikke egen GPS enhet i den. Lenke til kommentar
twarken Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Så det du sier er at PCen ikke har GPS? Ligger da et GPS-program på skrivebordet. Og kan mobilsignaler peile nøyaktig hvor en befinner seg? Er det ikke merkelig å kalle det for GPS? Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Ellers mye rart som er innstallert på forhånd, noen som kan tipse meg om hva en fint kan slette? Og hvorfor må en ha et sim-kort i for at GPS-en skal fungere? Har en SL300 selv (tror den leveres med nøyaktig samme preinstallerte programpakke som din T400), og jeg slettet samtlige ThinkVantage-programmer. Det eneste som kan være lurt å beholde, er ThinkVantage GPS hvis du har behov for GPS. Ellers er det bare å reinstallere programmene senere hvis du absolutt vil bruke noen av dem. Jeg klarer meg helt fint uten noen av dem. Lenke til kommentar
twarken Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Vet du DLR hvorfor en må ha sim-kort i for at GPS skal virke? Endret 16. januar 2009 av twarken Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 twarken: Nei, jeg vet ikke årsaken til at det kreves sim-kort for at GPS skal virke. En teori er at siden GPS-modulen er bygget inn i WWAN-kortet, må man ha et SIM-kort på plass for at WWAN-kortet (og GPS-modulen) skal fungere. Man trenger uansett ikke å ha et aktivt abonnement knyttet til SIM-kortet for å bruke GPS, det er nok at SIM-kortet fysisk er i maskinen. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Er det noen som har bestilt T400(NM51RMN) fra Amentio i det siste, og fått maskin? Ser det er konstant ETA på maskinen. Lurte bare på om årsaken er at de ikke får tak i maskiner, eller at de får så få at de er solgt før de ankommer lager. Regner med at det er norsk operativsystem på maskinene fra Amentio? Ørjan... Lenke til kommentar
ATG Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hei, Blir T400 P900(NM51RMN) levert med 4 eller 6 cellers batteri? Og hvordan er erfaringene med GPS? mvh, ATG Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 NM51RMN leveres med 4-cellers batteri. Specs finner du her. Når det gjelder GPSen, så har jeg testet litt med min i bilen, og der funker den helt fint. Finner flere satelitter og holder linken ganske så bra. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hepp. Da har jeg fått min T400 (bedrift) og kan rapportere om følgende: Issues: Lyd: Når maskinen våkner fra dvalemodus, så skurrer lyden. Drivere tenker jeg. Docking: Maskinen mister kontakt med docking når man tar maskinen ut av docking og inn igjen uten å sette den i dvalemodus. Også drivere tenker jeg. Thinkvantage programvare: Noe ustabil til tider, sliter med å finne WIFI kortet. Pros: Maskinen er lynrask! Den oppleves som smidig og lett. Kvitter seg lett med varme og støyer elegant lite (unntak av DVD-Rom). Alt funker med Windows 7, selv GPS og 3G kortet. Svært god skjerm. Knallgodt tastatur! Totalt sett er jeg veldig fornøyd med maskinen, men den har noen sykdommer som den også deler med T500 modellen. Windows 7 går som ei kule, Vista droppet jeg glatt (testet i noen min...). Kjører dualboot med XP og Win7. Må legge til at det virker som Lenovo sliter med å videreføre arven med Thinvantage programvaren. Det er synd. Konfig: T9400 CPU, 160GB HDD 7200 rpm, 4GB minne, 3G modul. Ellers er vel alle maskinene like utover det... Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 andylove, merker du noe til denne svake, høyfrekvente pipelyden under bruk, som det rapporteres om tidligere i tråden? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 andylove, merker du noe til denne svake, høyfrekvente pipelyden under bruk, som det rapporteres om tidligere i tråden? Nei, den merker jeg ikke noe til. Mulig det føler en annen CPU type? Ellers er jeg svært var på sånne lyder, hører når TV'en står på i et rom bare jeg er i huset.... kan vel ikke kalles normalt eller en god egenskap, men sånn er det. Eneste støyen jeg har biti meg fast i, er DVD-rom'en. Den er noe av det drøyeste jeg har hørt. Lenke til kommentar
ATG Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Hmm, dumt de blir levert med 4Cellers. Men på en annen side stikker det ikke ut. Hva er batteri-levetiden ved normal bruk v/4-cellers? Jeg tror nok uansett jeg bestiller et ultrabay 3-cellers batteri i tilleg. Og swapper DVDromen med dette når jeg er på reiser etc. Jeg ser på å bruke 3G kortet mot Netcom. Fungerer det med alle norske mobil levrandører? Har du noen erfaringer med DVI(HDCP støtte?) og Audio SPDifen? Ser for meg å ha dockingstasjon tilkoblet ved presentasjoner å ønsker 5.1 lyd eller bedre her. mvh, ATG Endret 22. januar 2009 av ATG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå