Orjanp Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Dette er interessant. Hos Multicom står det at den må bestilles. Så kanskje man bare får gjøre det da. Forøvrig er ikke prisguiden helt oppdatert på pris. Prisen hos nettbutikkene er litt lavere enn på prisguiden. EDIT: Bestilt fra Multicom. Ørjan... Endret 11. desember 2008 av Orjanp Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Fikk en email fra Multicom. De sier at modellen er utgått hos deres leverandør, og dermed ikke mulig å skaffe. Så de har fjernet den fra nettsiden deres. Det er jo ikke bra dersom dette gjelder flere nettbutikker. Ørjan... Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Bra folk oppdaterer tråden med erfaringene sine. Enig i at det umiddelbart ikke høres bra ut, Ørjan, men samtidig tenker jeg at dette må vedrøre et problem med Multicom sin leverandør og kontakter, og ikke alle nettbutikkene? Papyrus meddelte i hvert fall meg at modellen kan bestilles. Hva twarken får i posten de neste dagene vil forhåpentligvis gi oss litt mer innsikt Lenke til kommentar
twarken Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hei! Da har P9500 ankommet stua. Fikk den for et par timer siden, har ikke rukket å sett så mye på den ennå, men lagt inn Everest som stadfester at det er P9500 med 1440*900 oppløsning, 2GB og ca. 300 GB HD, har også mobilt bredbånd installert ser det ut som. Er et GPS program også, usikker på om det er GPS også i maskinen. Står sett inn sim-kort når jeg åpner det. La inn 2 GB til, men vet ikke hvor mye som er tilgjengelig i Vista. Tror det er 32-bits som følger med. Merkelige var at det ikke fulgte med Vista DVD og DVD med ThinkPad-programvare. Det skal vel følge med? Ellers er skjermen noe av det bedre jeg har sett av laptoper. Meget lyssterk. Ikke så gal innsynsvinkel, men det er det jo ikke uansett. Tastaturet er også bra, men det flekser på både høyre og venstre side, bare litt, en skal skrive hardt for å merke det. Ellers virker den veldig solid bygd. Er også meget kjapp i vendingene, drar 1080p fint på skjermen, kommer ikke til å koble den til TV, siden den ikke har HDMI. Bråker nesten ingen ting, nærmest lydløs, blir heller ikke varm. Hører litt av HD da, når en setter inn en SSD om et par år blir det bra.. OK, det var da litt så langt. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) La inn 2 GB til, men vet ikke hvor mye som er tilgjengelig i Vista. Tror det er 32-bits som følger med. Merkelige var at det ikke fulgte med Vista DVD og DVD med ThinkPad-programvare. Det skal vel følge med? Det ligger en partisjon på harddisken din (Bilde av en datamaskin og en DVD med rød bakgrunn og flotte piler), du klikker bare på den, hiver inn en brennbar DVD plate og du skal ha en disk. Jeg greide da ikke å få det til å fungere, prøvd med litt forskjellige DVD plater... Noen tips? Endret 13. desember 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Takk for mini-review'en, twarken! Det som gleder meg mest er det du skriver om at pcen føles rask og responsiv, og at den er støysvak. Perfekt kombinasjon. Pastafarian: Her må nok noen som har vært igjennom prosessen guide deg. Med mindre du kan pakke ut et disk-image, vet jeg ikke. Endret 13. desember 2008 av Torbjørn S. Lenke til kommentar
Q e C Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hei folkens. Jeg har bestilt en Lenovo T400 fra USA ved å benytte SHOP4YOU tilbudet til Jetcarrier. Fikk de til å bestille følgende datamaskin 05.12.2008 på Lenovo sin offisielle internett shop: Intel Core 2 Duo T9400 14.1 WXGA+ LED W/Camera ATI Mobility Radeon 3470 Hybrid 4 GB PC3-8500 1067 MHZ Ultranav (TRP+TOUCHP) Fingerprint reader 160 GB HDD / 7200 RPM Intel turbomemory 2 GB DVDRECORD 8X MAX DUAL. ULTBAY Express cardslot 1-7 M Cardreader Integrated Bluetooth panel Intel WIFI Link5300 6 Cell LI-ION Battery KYB US ENGLISH Vista Business 64 US English XP Professional US English RDVD Country Pack North America LPACK US ENGLISH Total sum (inkludert frakt, toll, mva osv. ) = $ 1 951,33 som tilsvarer i underkant av NOK 14 000. Datamaskinen er allerede på vei til Norge, så det har gått raskt med tanke på at datamaskinen først ble satt sammen i Asia, sendt til USA og nå allerede er på vei til Norge. Lenke til kommentar
twarken Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Det vil vel være mulig å oppdatere til Windows 7 når det kommer etter hvert. Vil Lenovo støtte det, slik at nytteprogrammene fra Lenovo vil fungere i Windows 7? Må en kjøpe en helt ny lisens til Windows 7, eller kan en oppgradere ved å betale en mindre pris siden en allerede har lisens til Vista? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Hei folkens. Jeg har bestilt en Lenovo T400 fra USA ved å benytte SHOP4YOU tilbudet til Jetcarrier. Fikk de til å bestille følgende datamaskin 05.12.2008 på Lenovo sin offisielle internett shop: Intel Core 2 Duo T9400 14.1 WXGA+ LED W/Camera ATI Mobility Radeon 3470 Hybrid 4 GB PC3-8500 1067 MHZ Ultranav (TRP+TOUCHP) Fingerprint reader 160 GB HDD / 7200 RPM Intel turbomemory 2 GB DVDRECORD 8X MAX DUAL. ULTBAY Express cardslot 1-7 M Cardreader Integrated Bluetooth panel Intel WIFI Link5300 6 Cell LI-ION Battery KYB US ENGLISH Vista Business 64 US English XP Professional US English RDVD Country Pack North America LPACK US ENGLISH Total sum (inkludert frakt, toll, mva osv. ) = $ 1 951,33 som tilsvarer i underkant av NOK 14 000. Datamaskinen er allerede på vei til Norge, så det har gått raskt med tanke på at datamaskinen først ble satt sammen i Asia, sendt til USA og nå allerede er på vei til Norge. Hvordan er det med garanti? Har du fått en garanti som gjelder i hele verden? Synd at dollarkursen er så høy for øyeblikket. Jeg vurderte det samme da den var nærmere fem, nå er den nesten syv. Er rundt 3500 kroner i forskjell fra i sommer til nå. Lenke til kommentar
Q e C Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hei folkens. Jeg har bestilt en Lenovo T400 fra USA ved å benytte SHOP4YOU tilbudet til Jetcarrier. Fikk de til å bestille følgende datamaskin 05.12.2008 på Lenovo sin offisielle internett shop: Intel Core 2 Duo T9400 14.1 WXGA+ LED W/Camera ATI Mobility Radeon 3470 Hybrid 4 GB PC3-8500 1067 MHZ Ultranav (TRP+TOUCHP) Fingerprint reader 160 GB HDD / 7200 RPM Intel turbomemory 2 GB DVDRECORD 8X MAX DUAL. ULTBAY Express cardslot 1-7 M Cardreader Integrated Bluetooth panel Intel WIFI Link5300 6 Cell LI-ION Battery KYB US ENGLISH Vista Business 64 US English XP Professional US English RDVD Country Pack North America LPACK US ENGLISH Total sum (inkludert frakt, toll, mva osv. ) = $ 1 951,33 som tilsvarer i underkant av NOK 14 000. Datamaskinen er allerede på vei til Norge, så det har gått raskt med tanke på at datamaskinen først ble satt sammen i Asia, sendt til USA og nå allerede er på vei til Norge. Hvordan er det med garanti? Har du fått en garanti som gjelder i hele verden? Synd at dollarkursen er så høy for øyeblikket. Jeg vurderte det samme da den var nærmere fem, nå er den nesten syv. Er rundt 3500 kroner i forskjell fra i sommer til nå. Jeg er faktisk litt usikker på hvordan det er med garantien til Lenovo. Litt risiko involvert, men stresser ikke noe med det. Når det kommer til Jetcarrier, står det følgende på siden: "Varen selges av JetCarrier INC i NJ og reklamasjoner eller garantisaker behandles som en vanlig online-bestilling fra USA fra feks Amazon eller Sears etc." Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Synd at dollarkursen er så høy for øyeblikket. Jeg vurderte det samme da den var nærmere fem, nå er den nesten syv. Er rundt 3500 kroner i forskjell fra i sommer til nå. Når man i tillegg må gå til anskaffelse av et norsk tastatur utenom vil jeg tro at profitten blir forsvinnende liten. Lenke til kommentar
Q e C Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Synd at dollarkursen er så høy for øyeblikket. Jeg vurderte det samme da den var nærmere fem, nå er den nesten syv. Er rundt 3500 kroner i forskjell fra i sommer til nå. Når man i tillegg må gå til anskaffelse av et norsk tastatur utenom vil jeg tro at profitten blir forsvinnende liten. Tja.. får jo en pc med noelunde samme spesifikasjoner som den hos amentio bare med 2 GB ekstra ram, vista 64 istedet for vista 32 pluss intel turbomemory 2 GB. Vet ikke om den harddisken hos amentio er 5400 eller 7200 så vanskelig å si noe om det. Og kortleser kommer ann på bruk, men jeg ønsket 7in1. Total kostnad for min del er under 14k. Hvis man kjøper den hos Amentio til 17k må du bruke noen hundrelapper ekstra for å legge inn 2 GB ekstra minne, og betale noe for frakt. Så blir kjapt 3.5 - 4.5k forskjell. Når det gjelder norsk tastatur, så har jeg ingen planer om å skaffe det. Alle fagene jeg tar for mastergraden min er på engelsk, så da er ikke det noe problem. Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hehe ingen planer om det, nei. Du kommer sikkert aldri til å ønske å skrive noe som helst på norsk (mail, web, chat, docs) og dermed er behov for æøå fraværende Lenke til kommentar
Q e C Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hehe ingen planer om det, nei. Du kommer sikkert aldri til å ønske å skrive noe som helst på norsk (mail, web, chat, docs) og dermed er behov for æøå fraværende Får se det ann, men det var ihvertfall ikke planen Merker vel kjapt om det blir et stort problem. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Det er ikke noe problem å skrive norsk på et engelsk tastatur. Det er bare å benytte norsk tastaturoppsett. Og, man vet jo stort sett hvor de særnorske bokstavene er. Jeg benytter engelsk tastaturoppsett når jeg programmerer. Selv om jeg har et norsk tastatur. Ikke noe problem. Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Ok, selvsagt. Det gjør jo det hele lettere! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Hvordan er framgangsmåten dersom man ikke ønsker å få med Vista på maskinen. Gi selger beskjed på forhånd, eller ta det med dem i ettertid? Ørjan... Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg vet ikke om man har valget, en gang. Jeg sitter med inntrykket av at man må ta det man får, og selv legge inn det man ønsker i ettertid? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Såvidt jeg vet så er det mulig å få refundert lisenskostnaden for Windows dersom man ikke ønsker det. Det har vært diskutert i forumet ved flere anledninger. Den skal benyttes med GNU/Linux, så jeg trenger ikke Vista lisens. Dessuten har jeg fri tilgang til lisenser for Windows operativsystemer via Universitetet. Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Dersom løsningen du skisserer er reell, er den meget aktuell for meg også. Jeg kommer til å anvende Linux med Win XP el. Vista som back-up i dualboot. Hvor kan må gå for å se på T400 før man kjøper den? I Oslo.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå