HalogenpæreUtenLys Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Holder på å planlegge en løsning for nettverk. Hadde det fungert å koblet opp slik?: http://bildr.no/view/185040 Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg er ingen ekspert på netverk, men må en ikke ha MODEM der også? Leverandøren gir deg signal fram til kontakten, så må signalet "oversettes" i modemet og videre til routeren. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Holder på å planlegge en løsning for nettverk. Hadde det fungert å koblet opp slik?: http://bildr.no/view/185040 Ja, men du må ha to kabler mellom de to doble veggkontaktene og til ruteren, den som kommer fra nettleverandøren går til WAN-porten, og kabelen til den nederste PC-en går til en av LAN-portene. Har tegnet det inn på bildet. Og som han over meg sier: er ikke ADSL-modemet innebygd i ruteren, så må jo det komme mellom den og nettlinja. Lenke til kommentar
crazyfrog Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Har ikke mulighet til og tegne men skal prøve og forklare. Koble opp modem mot første uttak. (Har du Telenor får du trådløst modem med på kjøpet) Da trenger du stort sett bare trådløst kort i maskinene for og få dem på nett. Skal du bruke nett uttak må du sjekke kabling i hus. Dette må være nettverks utstyr og ikke telefon utstyr. Alternativt kan du bruke strøm nettet til og sende nettverks signalet. Enklere og bedre løsning hvis du sliter med dårlig signal. Få tak i en enkel ruter (Med repeater funksjon) Sett den i andre etasje. Send signalet fra modem (Eller ruter ved modem) til repeater som forsterker signal i andre etasje. Da har du bra dekning i hele huset. Dette er alternativer og litt andre løsninger, men hvis du forklarer hvordan du skal bruke det kan det være litt til hjelp om hvordan en kan sette det opp Lykke til Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Tror jeg går for Inge Rognmos løsning. Takk likevel for andre løsninger. Bare jeg ikke misforstår helt. Er det slik at nettverksutaket har 2 tilkoblingsmuligheter bak? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Det ville ikke være fornuftig å koble to nettverksuttak på en tp-kabel... Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Bare jeg ikke misforstår helt. Er det slik at nettverksutaket har 2 tilkoblingsmuligheter bak? Doble nettverksuttak har to separate tilkoblinger inni, ja. Doble RJ-45-kontakter for telefon, derimot, kan muligens være sammenkoblet, men det er en annen sak.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå