kns Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Har tenkt å kjøpe en platespiller fra amerikanske Turntablelab.com. Har ikke så mye erfaring med å kjøpe såpass store ting fra utlandet, og undrer meg på hva dette kan koste i frakt og tollutgifter. Med tanke på dollarkursen virker dette som en god idé, men hva tror dere blir billigst? Og hva er sannsynlig at toll og frakt koster? Jeg aner ikke hvor mye den veier, men platespillere veier jo litt. Fra turntablelab.com (USA): $169 + frakt + toll Fra ps.no: 1995 kr + 25 kr i frakt (bare 25 kr for en hel platespiller?) Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 bare sånn FYI om du ikke vet det allerede, husk at tollen opererer med sine egne dollar kurser. Sånn at du ikke går på en smell Lenke til kommentar
tintin11 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 For tyngre pakker er USPS som regel det billigste (Amerikanske posten). Lenke til kommentar
kns Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Takk for tips. Men egne dollarkurser? Hvordan da? Endret 17. april 2008 av kns Lenke til kommentar
wizeman Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Tollvesenet har ikkje sine "egne" dollarkurser. Tollsatsen kan sjekker på: www.toll.no Lenke til kommentar
valentino Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Det som menes med at tollvesenet opererer med egne omregningskurser er at de har en kurs som er satt for 1 uke i slengen, i motsetning til valutamarkedet som varierer fra minutt til minutt. Denne uken har tollvesenet satt dollaren (USD) til 5,07 NOK. Neste uker er den satt til 5,00 NOK. Om jeg har forstått førsteposten din rett er den platespiller for avspilling av vinylplater? Om det er tilfellet vile jeg tariffert det til tolltariff nr. 85.19.3000 Apparater for opptak eller gjengivelse av lyd.- platespillere uten innebygd forsterker ("record-decks") Dette varenummeret er ikke belastet med toll, kun mva. Det vil si at du vil betale følgende i mva (dersom du får varen neste uke): ($169+frakt)*5*0,25 De siste 25% der kommer selvsagt av mva. satsen inn til Norge. I tillegg kan du regne med at de som fortoller varen ilegger deg et gebyr for den tjenesten. Om jeg har misforstått varetypen er det nok et annet varenummer som gjelder. Endret 17. april 2008 av valentino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå