Gå til innhold

Nytt hovedkort - XFX nForce-630i ?

Bardis

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe et nytt hovedkort da jeg har sett meg lei på støy og bråk.

Ser at XFX nForce-630i hovedkortet har nVidia Geforce 7100 innebygget med hdmi ut blant annet.

Noen som vet hvordan dette hovedkortet er, og spesielt også skjermkortet?

Da sett i forhold til mitt gamle Gainward Geforce 6800GT

Håper på innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Geforce 7100 er ikke i nærheten av 6800GT - det er tilnærmet ubrukelig til spill, dessuten støtter Nforce 610i/630i bare singelchannel minnebuss - noe som ikke er heldig, ytelsen blir en del svakere enn andre chipset.

Hva mener du, at jeg ikke kan kjøre dual channel på ram'en min ?

Har du i så fall tips på andre m-atx kort som kan gjøre dette ?

Lenke til kommentar
Kun singlechannel ram ja, såvidt jeg vet er det kun Nforce 610/630 som har dette "problemet" blant socket 775 kort.

Men hvis du planlegger å bruke pcen til spilling er IKKE integrert grafikk veien å gå.

Mye spilling blir det ikke, men noe...og dumt å utelukke å kunne spille spill når man kjøper ny pc...

Kan gi meg tips på et ok hovedkort til 775 socket som har dual channel til ram, og en pris 400-500 kr? Helst Asus, men er åpen for alle forslag

Trenger ikke ha innebygget grafikk, siden jeg har skjønt at dette ikke er å anbefale hvis det også skal spilles litt..

Lenke til kommentar
Til den prisen er det som regel integrert grafikk uansett, jeg ville styrt unna Asus på det prisnivået - de er VELDIG ribbet, m ditto slaktet bios.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342992

er et bra kort i denne prisklassen.

Takker for bra forslag :)

Kjøre 2x2048mb Kingston HyperX Pc6400 på de to ram-kanalene så blir det vel bra :)

(Selv om jeg ikke får nyttet mer enn 3-3,2gb på Vista Ultimate 32-bit har jeg skjønt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...