Supernaut_ Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Vokser bra du liksom. Nei, takke seg til 10-12 reps med shrugs i smithmaskina sier jeg "Lao's bodybuildig bible ftw" Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Gårsdagensøkt: Knebøy: 5x5 85KG +overhead squat (FAIL) Benkpress: 5x5 77,5KG Stangroing: 5x5 62,5KG Dips: 5x5 BW+10kilo Tung økt, alltid lite energi til siste øvelsen nå om dagen. Spiste masse fullkornsspagetthi og karbonadedeig til middag før treninga. Benken gikk litt dårligere en forventet pga svakeskuldersmerter. Grunnen til det var at jeg prøvde meg på overhead squat med bare stanga. Jeg løftet stangen overhode akuratt som jeg skulle tatt militærpress og prøvde å bøye meg ned til jeg plutselig kjente en INTENS smerte i beggeskuldrene å reiste meg opp igjen. Noen som kan tenke seg grunnen? :o Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Dagensøkt: Knebøy: Droppet denne idag, skulle ha 20min med interval kardio på slutten av treninga. Militærpress: 5x5 52,5KG Markløft: 1x4 60KG 1x1 100KG 1x5 125KG 1x10 60KG (veldig eskplosivt, føltes fjærlett ut. Morro) Pull-ups: 9xBW 5xBW 5xBW Får legge ut et bilde og, dette er tatt for en uke siden. Har trent siden august 07. Endret 4. juni 2008 av Supernaut_ Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Bare blitt litt lette deload økter denne uka + endel interval-løping. Kjørte meg fult ut på løping/jogging igår i ca 50min. Helt sykt deilig følese og være ferdig med en sånn økt, får en behagelig mental rohet i hele kroppen. Neste uke skal jeg teste max-løft i baseøvelsene. Vanskelig og holde seg til skjema om dagen. Når det gjelder mat og alt. Så heavy-styrketrening blir drøyd til høsten! Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Tok max-løft i knebøy, benk og markløft idag. Etter en uke med en form for deload etter 5x5 så tok jeg max. Det skal sies at jeg skal kjøre 5x5 til høsten igjen, når det er litt mer struktur i hverdagene. Fikk ikke kjørt programmet helt ut men det har tydligvis hjelpet på styrken. Knebøy: 130kg 1RM Benkpress: 100kg 1RM Markløft: 150kg 1RM Hvordan pleier treningstudioer og takle at man slipper vekta på feks mark? Hadde turt og presse meg mer om jeg hadde vist om jeg kunne slippe stanga. ^__^ Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Forslag til å unngå å slippe: Har dere knebøyrack med sikringstenger på ca 60-70 cm så bruker jeg å ta mark like ved for så å ta et par skritt fram å legge stanga på racken. Mange steder er det upopulært å slippe stanga når du har godt over 100 kg da det bråker og du kan være uheldig å f.eks skade gummien på gummierte vekter. Har forøvrig samme gode erfaring med 5x5 som du har Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Forslag til å unngå å slippe: Har dere knebøyrack med sikringstenger på ca 60-70 cm så bruker jeg å ta mark like ved for så å ta et par skritt fram å legge stanga på racken. Mange steder er det upopulært å slippe stanga når du har godt over 100 kg da det bråker og du kan være uheldig å f.eks skade gummien på gummierte vekter. Har forøvrig samme gode erfaring med 5x5 som du har Hmm, har et knebøyrack som jeg pleier og ta bøy i. Men det er jo et bur så er jo umulig og gå inn å legge stangen ned. Ja, var skaden jeg tentke på. Er gummierte vekter. Har du tatt noen max-løft i det siste? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Flere måneder siden nå, men tok vekta ganske rolig ned sist. Jeg synes det er tyngre å løfte den opp enn ned, men jeg kjører sumo-stilling på mark så kan hende det er derfor det går lettere. Du kjører sikkert diva\vanlig-utgangsstilling med føttene smalt og armene på utsiden? Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Jepp, det stemmer. Har ganske lange armer og det gir et pluss i mark men trekker ned på benken igjen. Tar ikke sumo mere på beina og smalere beinstilling mer på ryggen? Over til noe annet, med så mye knebøy man får trent i 5x5 så merker man ekstrem teknikk forbedring. Thumbs up! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Jo, sumo er tøffere til bena og noe lettere til ryggen. Ofte vil de som naturlig har anlegg for bøy velge sumo, mens de som er sterke i korsryggen velger diva\vanlig da de greier å løfte tyngre med den. Jeg har litt ryggtrøbbel så diva blir i tøffeste laget, men sumo funker bra! Jepp, knebøy er en øvelse mange må kjøre mye før teknikken blir god! Lett at knærne kommer innover på vei opp, ryggen krummes, man ikke greier å komme langt nok ned etc. Endret 17. juni 2008 av Delavar Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Gårsdagensøkt, trener egentlig ikke noe program nå. Pga jeg prøver og gå ned i vekt med og bruke IF. Så vil ikke kjøre meg helt ut på treningene. Noen tips her? RYP? Frontbøy: 4x8 40KG Chins: 2x6 BW Manualroing 1x10 20kg 1x10 27,5kg Benk med liten skrå: (manualer) 1x10 20kg 1x10 27,5kg Situps: (decline) 3x max , hater denne. er så tungt Curl med rettstang: 1x10 30kg 2x10 20kg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå