Gå til innhold

Kjøp av Shuttle og CPU i USA


Anbefalte innlegg

Er fortiden på jobb i USA og etter å ha sjekket litt på nettet så har eg lyst å kjøpe meg en Shuttle. Trenger bare litt hjelp til valg av de forskjellige alternativene. Det står mellom Shuttle SP35P2 pro som koster ca 2000 kr med frakt og Shuttle SX38P2 Pro som koster ca 2500. Forskjellen er vel bare at SX modellen er beregnet på å kjøre Crossfire og X38 brikkesettet. Men det må vel bli veldig varmt med 2 stk ATI HD3870 kort i et så lite kabinett???

 

Når det gjelder CPU så står valget mellom Q6600 til 1250 , Q6700 til 1900 , QX6700 til 2600 og Q9550 til 3100.

 

Håper at det er noen av dere Shuttle eigere der ute som kan komme med noen anbefalinger :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har lyst å komme med råd eller tips?? :dontgetit:

 

Har forresten også begynt å vurdere Core 2 Duo E8500 etter å ha lest forskjellige tester hos X-bit labs og bit-tech.net

 

Denne maskinen vil for det meste bli brukt til surfing , spill og normale office programmer , mens serveren får ta seg av nedlasting og streaming av media på nettverket.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Denne maskinen vil for det meste bli brukt til surfing , spill og normale office programmer , mens serveren får ta seg av nedlasting og streaming av media på nettverket.

 

Jeg er i akkurat samme situasjon, dvs i USA og vil ha en liten og stille XPC som skal brukes til office, statistikkprogrammer og itunes. Jeg har ikke et voldsomt budsjett, og jeg er interessert i aa vite hva du kommer fram til.

 

Det er noen aar siden sist jeg var "in the loop" mtp. pc-komponenter, og det er en del aa sette seg inn i, men det jeg har kommet fram til er:

 

Shuttle XPC SD30G2 PLUS - ca 200$

Billig intelprosessor som passer - 180$ ???

2 GB ram - 60$

Harddisk, 250 GB? - 60$.

Trenger jeg noe mer?

 

Jeg har en 24" skjerm fra foer, boer jeg ha et bedre skjermkort enn det som er integrert. Hvor stor er forskjellen paa VGA-kontakt og DVI-kontakt, merkbart?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...