denix89 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg har en mitubishi lancer 1,3 gli 94-model. Jeg oppdaget først for leden dag at bilen døde når jeg kjørte på motorvegen. Jeg så at lysene på dashbordet var slått på og så startet jeg bieln igjen i fart og det gikk fint. men nå som jeg har kjørt litt mer skjer det oftere. Selv ved krupekjøring døde motoren, og selv da kunne jeg starte den rett etter? Er det noen som vet hva som kan være feil? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg har en mitubishi lancer 1,3 gli 94-model.Jeg oppdaget først for leden dag at bilen døde når jeg kjørte på motorvegen. Jeg så at lysene på dashbordet var slått på og så startet jeg bieln igjen i fart og det gikk fint. men nå som jeg har kjørt litt mer skjer det oftere. Selv ved krupekjøring døde motoren, og selv da kunne jeg starte den rett etter? Er det noen som vet hva som kan være feil? Usikker på denne. Men mener at på en Galant jeg hadde kunne man lese ut feilkoder via en kabel som gikk ut i passasjerens fotrom. Jeg målte antall «ticks» med et voltmeter, noe som ga meg indikasjon på hva feilen er. Er du ikke helt kjent med elektronikk, stikk innom et Mitsubishi-verksted og få dem til å måle feilkoden. NB! Jeg hadde en 91-modell (tror jeg). Mest sannsynlig at din 94-modell har et lignende system. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Har du strøm nok til å starte på vanlig måte etter at den stopper? Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Det har jeg. Jeg har også funnet ut at noen ganger når jeg holder inne clutchen så kobler bateriet seg ut, og når jeg da trykker på gasspedalen igjen så er alt i orden. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Det har jeg. Jeg har også funnet ut at noen ganger når jeg holder inne clutchen så kobler bateriet seg ut, og når jeg da trykker på gasspedalen igjen så er alt i orden. Hmm... på min tidligere nevnte Galant hadde jeg problemer med batteri-polene (klemmene). Pusset dem opp etter alle kunstens regler til de så helt ny ut. Fikk ikke start på bilen med et nytt batteri heller. Det viste seg at det hadde dannet seg noen porøse «blemmer» inni batteriklemmene. Fikk skiftet dette og alt var bare vel. Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Jeg får vel se på det. Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Nå har jeg prøvd å vasket batteri polene og jeg kjøpt nye klemmer. men jeg har forsatt problem med at bateriet slår seg ut. Og vis jeg har for liten fart må jeg vri teningen igjen for at den skal starte. Men har jeg fart trenger jeg bare å tråkke på gasspedalen:/ Endret 21. april 2008 av denix89 Lenke til kommentar
FireNacho Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Vet ikke helt hvordan det er med Mitsubishi men har vært borti lignende med Ford Escort og da var det lambdasonden som var defekt. Prøv å koble ut lambda sonden(ikke farlig, bilen kan kjøre helt fin uten den) og se om bilen kjører bedre da. Hvis denne er defekt og måler feil avgass vil luft/bensinbensinblandingen bli feil noe som medfører at bilen plutselig kan daue. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå