daubyj Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Japanerne blir de første som får muligheten til å se regelmessige TV-programmer i 3D. Les mer Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Var det noe ala dette vi så på Cebit når de spilte Guitar Hero i 3d? Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Etter hvert vil Hyundai også lansere større apparater - i overkant av 50 tommer - som ikke krever briller. Hvordan kan man få til 3D uten briller (jeg regner med vi snakker om 3D ala imax)? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Var på imax og ble ikke akkuratt imponert.. Men det var kansje på grunn av det bare viste kjedelige naturdokumentarer. I en chuck norris film kunne det blitt rimelig heftig vil jeg tro Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hvordan kan man få til 3D uten briller (jeg regner med vi snakker om 3D ala imax)? Det kan ordnes ved å sende ett bilde til hvert øye. Egentlig er det flere måter dette kan gjøres på rent teknisk men i denne sammenhengen er det nok snakk om en teknikk som ligner den vi har på 3D klistremerker. Altså at to og to kolonner med pixler har en felles mikrolinse som gjør at hvert øye ser hver sin kolonne med pixler fordi øynene er plassert ~8 cm fra hverandre. Det gjør at man bør sitte i en bestemt avstand til skjermen. F.eks 4 meter +/- 1 meter for at det skal passe med avstanden mellom øynene. F.eks sånn som denne 3D LCD-skjermen fra Sharp. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Mitsubishi Electronics har også 3D TVer, fra 57" til 73" 3D ReadyAll Mitsubishi Diamond 1080p DLP HDTV's are "3D Ready". This feature allows you the ability to be immersed in your favorite video game, movie or sporting event. As more content becomes available in 3D, this functionality will develop into one of the most exciting HDTV experiences. BTW: Jeg har den TVen som dere bruker i artikkelen, bare i sølv Lenke til kommentar
Knut Arne Vedaa Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Se også dette intervjuet med James Cameron om 3D. Lenke til kommentar
uruvon Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 En kar ved navn Johnny Chung Lee har en av hvordan en kan bruke en "Wiimote" som et headtracking-redskap til å oppnå en VR/3D-effekt, i alle fall for én person. Han har også en blogg der han nevner mer om dette (inkludert noen ord om hvordan man kan bruke briller med lukkere og polarisering for å få ulike bilder til hvert øye), og et eget forum for Wiimote prosjektene sine. Lenke til kommentar
Ferber Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Var på imax og ble ikke akkuratt imponert.. Men det var kansje på grunn av det bare viste kjedelige naturdokumentarer. I en chuck norris film kunne det blitt rimelig heftig vil jeg tro naturdokumentarer egner seg ikke så bra synes jeg, så en på imax, var litt daff. animasjonsfilm i 3D derimot var temmlig kult, prøv å se en sånn, mye tøffere. Lenke til kommentar
Ferber Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 BTW: Jeg har den TVen som dere bruker i artikkelen, bare i sølv Er den no bra? sammenlignet med imax for eksempel.. Lenke til kommentar
NightReaper Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Så 3D animasjonsfilmen The Polar Express på IMAX. Var ikke så imponerende. Helt ok, men foretrekker heller å se uten 3D hvis jeg skulle valgt. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Takk for forklaringen Siemen1. Blir i allfall spennende å se hva som skjer framover på denne fronten. Jeg håper i allfall at dette blir det neste store i årene som kommer, for jeg vil ha billig 3D-TV fra elkjøp Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 BTW: Jeg har den TVen som dere bruker i artikkelen, bare i sølv Er den no bra? sammenlignet med imax for eksempel.. Tenkte på den på bildet, ikke den fancy 3D skjermen Og den er rimelig dårlig, snart ubrukelig siden det analoge nettet går ned. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 All den TV-teknologien som japanerne har, og hva bruker de den til ? http://youtube.com/watch?v=hPV_dZyhyn8&feature=related Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Det tragiske er at vi i Norge har ikke engang HD. Japanere er ikke avansert, de følger bare den naturlige "intelligens" evolusjonen. Det er bonden, Per, som setter oss et par år tilbake... Endret 17. april 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Det tragiske er at vi i Norge har ikke engang HD. Japanere er ikke avansert, men de følger bare den naturlige "intelligenes" evolusjonen. Det er bonden, Per, som setter oss et par år tilbake... Sett hvordan de driver landbruk i østen eller? Sånn sett er vi teten teknologisk. Og hva er viktigere enn å få i seg mat? Har vel HD i norge og... Må bare sette litt innsats til for å få det i stua. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg