MasterCard Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Har en pc av litt eldre kaliber som jeg idag skulle starte opp for å hente fram noen gamle dokumenter. Har ny pc nå så denne er vell en 3 år ca. Da jeg skulle starte den opp kommer den helt inn til bildet hvor windows "Loader" den blå streken under det store windows ikonet rett før innloggings bilde kommer fram. Rett etter dette loade bildet, restarter bare pcen seg... jeg bare lurer på hva som kan være problemet og hvordan jeg kan få fixet det. Trenger virkelig de dokumentene - Takk =) Lenke til kommentar
spiffern Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg hadde det samme problemet med dataen til mamma. Jeg vet ikke helt hva det var, men hørte han fyren som kom og sjekka på den at det var noe problem med harddisken eller noe. Dette er kanskje ikke mye til hjelp, men men.. lykke til Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Har du forsøkt å starte opp i sikkermodus ? Og kjøre en diskkontroll. Eller du kan ta ut harddisken og putet deni en annenmaskin for så å hente ut dokumentene dine. Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 hvordan kjører jeg en diskkontroll? har prøvd å starte i safe mode, det fungerte ikke.. Mamma har tenkt å bruke pcen, så jeg har lyst å få den til og fungere... Noen som vet hva som kan gjøres? - Takk =) Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Du kan jo prøve å starte fra en Windows CD og kjøre chkdsk på disken fra gjenopprettingskonsollen. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Deaktiver automatisk omstart fra NTLDR-menyen (Trykk F8 før Xp loade-indikatoren) Om det kommer en blåskjerm med en feilmelding poster du denne her. Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 "STOP 0x000000ED UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME" er bluescreen meldingen Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Boot opp fra Gjenoppretingskonsollet fra Windows CD-en. Deretter kjører du chkdsk /r herfra og starter på nytt. Mer detaljert forklaring finner du her Endret 16. april 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 automated system recovery? Det funker ikke ihvertfall... fordi jeg trenger "automatec system recovery disk" satt inn i Floppy Driven. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Nei, som du ser i guiden min kommer du inn i Gjennopprettingskonsollet "Recovery Console" ved å trykke E ikke F2. Mao vent til driverne er lastet inn og trykk E. Endret 16. april 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 (endret) hmm... kommer ikke noe når jeg trykker e det er da når det der greiene med "press F2 for ditt og press F6 for datt" kommer opp sant?##edit ah## Endret 16. april 2008 av MasterCard Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) hmm... kommer ikke noe når jeg trykker e har uekte windows cd noe og si? Altså du starter fra CD-en---driverne lastes inn---deretter kommer det opp en meny hvor du kan velge å starte Gjenopprettingskonsollet (Recovery Console) eller repare/installer Windows på nytt. Du skal mao IKKE trykke denne tasten med en gang...vent til menyen kommer opp. Om du har en engelsk Windows cd er jeg usikker på om hurtightasten er den samme---men det burde da forklares ganske greit på den menyen hvordan du kommer inn i Recovery Console. Edit: Ser ut til å være R på engelsk utgave av Windows. Endret 16. april 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 så editen din litt for sent mybad... driver på nå... ill report back Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 det fungerte forresten... Tusen takk for hjelpen =) <3 (L) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå