Gå til innhold

Tips til GB Switch m 12+ porter - uten vifte!

Anbefalte innlegg

Hei,

da min 8 porters 3Com OfficeConnect GB-switch ble for liten så kjøpte jeg en 3Com OfficeConnect Gigabit Switch 16. Da jeg satte den opp (50cm unna mitt venstre øre) så oppdaget jeg til min skrekk at den har en hissig vifte som snurrer opp i tide og utide.

Jeg trenger tips til en god GB-switch på mer enn 12 porter (helst 16) som _IKKE_ har en slik vifte. (Jeg er inne på tanken om å bryte opp den jeg har og rive ut vifta...) Det er uaktuelt å bruke flere 8 porters switcher, siden jeg da også trenger flere strømforsyninger, noe jeg ikke har plass til. (Samt at jeg da får enda flere ledninger ++)

Pris er irrelevant, jeg betaler hva som helst for å bli kvitt den hissige vepsen!

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har veldig god erfaring med HP's gigabit switcher. Her er det ikke så veldig gode priser mot hjemmemarkedets dlinker og netgearer, men kvaliteten man får for pengene gjør at produktet sannsynligvis holder i flere år etter dlinken har dødd :p

1800-24G - 24 porter, vifteløs med webmanagement, ligger prismessig i underkant av 3000,-

1800-8G - 8 porter, også vifteløs med webmanagement, rundt 1200,- ligger denne på.

Så har du samme switcher uten webmanagement

1400-24G

og

1400-8G.

Klart, har du en kompis eller bekjent som jobber i bransjen pleier hp å ha gode priser mot forhandlere. ;)

Lenke til kommentar
Hei

Jeg har veldig god erfaring med HP's gigabit switcher. Her er det ikke så veldig gode priser mot hjemmemarkedets dlinker og netgearer, men kvaliteten man får for pengene gjør at produktet sannsynligvis holder i flere år etter dlinken har dødd :p

1800-24G - 24 porter, vifteløs med webmanagement, ligger prismessig i underkant av 3000,-

1800-8G - 8 porter, også vifteløs med webmanagement, rundt 1200,- ligger denne på.

Så har du samme switcher uten webmanagement

1400-24G

og

1400-8G.

Klart, har du en kompis eller bekjent som jobber i bransjen pleier hp å ha gode priser mot forhandlere. ;)

Takker for tips! :) Får se på en slik variant med 24 porter, så får den bråkesaken ved siden av meg havne på loftet. (Spent på hvor lenge den varer der, det er et råloft med ~50 grader i sola om sommeren og ~-20 om vinteren, samt variabel fuktighet ++. Nå står det en 5-porters 3Com 100Mbit switch der, som fantastisk nok har overlevd i 3 år.

3.000,- er en del for en switch, men om den er lydløs så er den verdt hver krone... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...