Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

JL Audio W7 8" og 10", noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Er lei av kicker kassa, så derfor tenkte jeg at skulle prøve noe nytt! Alltid sikla litt på JL audio sin 13,5" W7, men gidder ikke bruke så mye penger på et basselement akkurat nå.. derfor vurderer jeg enten 8"ern eller 10"ern! Kjøper fra USA, så elementene kommer på henholdsvis 1600 og 2400kr inkl. frakt.. Men hvordan låter disse? vet ikke om en sjel som har disse, og vil gjerne høre de\få noen anbefalinger før jeg bestiller en av de.. Funker det fint med en standard kasse, eller bør jeg bygge en spesielt for de elementene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk et tilbud av Fort Knox i Drammen på en JL Audio W6 12" i en bassworx 25mm mdf basskasse.. Kassa var helt sinnsykt sa han.. skulle få dette for 6000kr ferdig montert i bilen.. er det et godt tilbud? De hadde et Polk Audio SR element i det nå, låt helt fantastisk! Og han mente JL elementet låt bedre til tross for at SR elementet kostet mer!

Lenke til kommentar

Har en bassworx kasse til mine subber, å si at den er sinsyk er vel en overdrivelse, men så er han jo en selger da.

Kassen fungerer bra den. Og JL Audio, og spesielt W, skal være solide saker. Hvis du ikke har fulstendig bestemt deg ennå, se på Resonant Engineering også, men jeg tror W vil være billigere. Skader ikke å se rundt :)

Lenke til kommentar

Han mente den skulle være veldig bra, og den hadde null bassrefleks forvrengning blabla uten at det sier meg stort.. Jeg spurte om de kunne lage en custom kasse til bagasjen på bilen min, men han anbefalte meg heller den bassworx kassa.. hvis jeg får plass da, kassa var ganske stor! Blir nok enten den kassa+12" W6'en, eller så går jeg for 2x8" W7 og importerer de.. må bare få solgt unna kicker kassa først!

De hadde også en 13,5" W7 som hadde stått i butikken i 1 års tid, men et lite hakk i elementet.. ifølge jl audio kunne man fikse denne ved å fylle sprekken med super-lim, eller kline sica flex ellerno over.. elementet var det ihvertfall ingen ting galt med! Kunne få den for 8000kr, men synes det er sykt mye penger.. importert kommer dne på 4000-4100 inkl. frakt og moms.. så får se hva det blir til!

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Jeg har en bassworx 2x tolv tommer kasse som jeg ga 1800 for tror jeg.

Kassen er nøyaktig så stor som den skal være for mine subber, men er tunet 2 hz for høyt. Lyden ble ganske bra, men jeg lurer på at om jeg bytter bil en gang i fremtiden skal jeg ha lukket kasse :p

Hvordan forsterker skal du bruke på dette?

Lenke til kommentar

De skulle ha 4000kr for 12" w6 og 2000kr for kassa.. må jo være noe spesielt med den, finner nemlig en 12" kasse fra bassworx på amentio til 900kr.. den kassa de hadde på fort knox hadde en avlang port på høyre siden, en stilig plate foran elementet for å skjule skruer etc og var rimelig feit av seg.. var jo bygd i 25mm mdf også, noe som jeg ikke har vært borti før! gamla kassa var i 22mm mdf.. solide saker

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...