AO-Edhunter Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 I min iver etter å bygge ny PC, klarte jeg å forhaste meg ved valg av CPU-kjøler og/eller RAM. Eller hovedkort :!: Nå har jeg mottatt 1 stk Thermalright IFX-14 som måler 12x14 cm, samt 2 sett OCZ Reaper HPC 4GB som er omtrent 6,5 cm høye. Hovedkortet (Gigabyte GA-X48-DQ6)har jeg ikke fått ennå, men ut i fra bilder har jeg funnet ut at minnebrikkene kommer for nærme CPU-sokkelen, slik at kjøleribbene på minnebrikkene kolliderer med CPU-kjøleren. Nå er gode råd dyre, hvis jeg ikke kan få dem gratis her Siden jeg ikke har fått hovedkortet ennå, har jeg prøvd å finne alternativer med bedre plass, men uten suksess. Minnet er av type DDR2 PC8500. Alternativ 2 er å skaffe ny kjøler eller nytt minne. Minne ser ut til å være mangelvare i norske butikker (vil ha mulighet for 8GB PC8500). Skal en tur til Tyskland snart, så har en mulighet til å kjøpe med noe derfra med det samme. Ellers tar jeg gjerne i mot råd angående CPU-kjøler. Kjøpte IFX-14 pga at den kom best ut i en test jeg leste et sted, og at den ser meget imponerende ut. Hvis noen har et hovedkort av samme type, eventuelt tilsvarende X38-kort, hadde jeg satt stor pris på opplysninger om nøyaktig avstand fra senter CPU og til nærmeste minnebrikke. Kjøleren min okkuperer 6 cm fra senter CPU, men jeg tror at vanlige minnebrikker får plass under kjøleribbene. Vil for eksempel en Thermalright ULTRA120 Extreme løse problemet mitt? Håper på noen tips, selv om innlegget mitt kanskje ble litt kaotisk og langt. Har sittet i hele kveld og lett etter alternative hovedkort, og er sliten og trøtt nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå