Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høyt Dekktrykk ikke bra?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt nye dekk til bilen med dim 205x75x15. Disse dekkene er så høye på profilen og hvis jeg bruker det anbefalt dekktrykket 1.9 bar så blir bilen utrolig løs på styringen og generelt på veien. Så jeg har fylt i 2.4 bak og 2.7 foran, noe som umiddelbart bedret kjøreegenskapene. Noen synspunkter på det å kjøre med så høyt trykk her??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fyll det du syntes er bra. Jeg kjører rundt med 3 bar i alle dekka for og få de egenskapene jeg vil ha. Blir ikke noe mer slitt på midten. Er bare og kjøre som en idiot i svingene så går det opp i opp :p

Kjører jeg på orginalt trykk blir dekka griseslitt i ytterkant så jeg må ha nye hjul hvert år. Varierer veldig fra dekk til dekk, men har omtrent alltid kjørt med høyere trykk enn det som er oppgitt. Har mye med kjørestil og gjøre.

Støyer litt mer... er merkbart.

Kjør med det en stund og se ann slitasjen.. Prøv deg fram!

De store dekktrykk slitasjene pleier og komme etter at fruen i huset har vært og fylt 8 bar i alle dekka eller kjører rundt med halvpunga dekk.. Da skjer det ting!

Lenke til kommentar

Der har vi en som skylder på dama ja :p

On topic: Går ut ifra at dette er en suv/pickup pga. dekkdim.

Der skal du ikke ha så veldig høyt trykk, ofte under 30 psi.

Men på lavprofil er saken en annen, for der belastes siden mer nettopp pga. den lave profilen, så vil nok blåse 38-40 psi på f.eks 205/40-17..

Hør med din lokale dekkforretning, de burde kunne svare deg :)

Bare legge til at dekkene på din bil skal se rimelig blaute ut, men det er så det er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...