Raijin Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 thx sneipen. Virker fett! Men, jeg skal nok begi meg over paa kde naa naar versjon 4 blir mer stabilt. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Jeg har prøvd 2 ganger å installere 8.04 men hver gang stopper alt når vwdial skal installerers! Vil dette bli et problem i den endelige versjonen, tror dere? Lag deg en bruker på launchpad å se om bugen er rapportert, hvis ikke legger du jo den inn. Så er den kanskje borte inne release Endret 19. april 2008 av rocknrolf77 Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg har prøvd 2 ganger å installere 8.04 men hver gang stopper alt når vwdial skal installerers! Vil dette bli et problem i den endelige versjonen, tror dere? Lag deg en bruker på launchpad å se om bugen er rapportert, hvis ikke legger du jo den inn. Så er den kanskje borte inne release Will do! Jeg har googla etter løsninger og jeg ser at det er flere som plages med det! Men det er fra eldre distroer. Men skal på launchpad. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Har gått helt over til Kubuntu Beta nå, og det er den absolutt beste distro'en jeg noensinne har testet! Enda i så stor beta fase, og funker så glimrende! Kudos KDE 4! Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Har gått helt over til Kubuntu Beta nå, og det er den absolutt beste distro'en jeg noensinne har testet! Enda i så stor beta fase, og funker så glimrende! Kudos KDE 4! KDE4 faktisk? Har såvidt prøvd Kubuntu med KDE4. Tok det vel egentlig for god fisk at den ikke var klar for privatbruk, så ble derfor bare med en liten test. Du opplever den som stabil? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 vil ubuntu 8.04 takle hp pavillion dv 9000 serien? den forgje versjonen taklet ikke den jækla maskinen min Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 vil ubuntu 8.04 takle hp pavillion dv 9000 serien? den forgje versjonen taklet ikke den jækla maskinen min Guide til å bruke Ubuntu på maskinen din.http://aldeby.org/blog/?page_id=87 Det ser ut som MYE er blitt bedre fra 7.10 til 8.04 for den maskinen. Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Har klart og overtale fruen til og la meg installere Ubuntu på hennes Laptop. Hadde store problemer med 7,10 da den ikke ville installere seg, og når den ble installert nektet den og boote. Har hatt litt problemer med 8,04, men ga det nytt forsøk for noen dager siden og nå er det installert. Har brukt det noe (hun spiller The Sims så blir ikke 100% enda) og det funker helt fint. Har hvertfall ikke hatt problemer enda. Skal sies at hun har en AMD64 prosessor og Nvidia skjermkort, med i386 8,04Beta. Så hvordan det vill funke med annen CPU, Skjermkort, etc vet jeg ikke... Selv kjører jeg 7,10. Skal skifte til 8,04 jeg også. Men er jo ikke noe stress. Så har ingen erfaring selv. @ole_marius: Er jo ikke værre enn og dualboote og prøve. Eller bare kjøre LiveCD'en. Selv har jeg lest det ikke skulle være noe problem med 7,10 på fruens laptop, men funke gjorde det ikke. Prøve selv er som regel det beste... EDIT: Siden du spørr gjetter jeg på at du kjører Windows, og 8,04 kan du installere "inne" i Windows. Men backup er anbefalt og fikse før du starter prosessen. Endret 19. april 2008 av Ördög Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) vel... problemet med min hp pavillion dv 9232 med vista home premium er jo dette: når jeg skulle installere kom det opp en drøss med feilmelding at nettverkskortet ikke funket, så får at jeg skulle klare å installere dette måtte jeg bruke kommandoen noapic. etter at det var ferdig å installere så måtte jeg bruke kabel får å hente driver til det trådløse og alt det andre. etter dette var gjort testet jeg internettet, men jeg blir kastet ut av trådløen etter 10 min - 3 timer bruk og det tokk ytterlige 2 min til 4 timer før jeg kunne koble meg på nettet. neste problem var usb portene, får at jeg skal kunne bruke en usb enhet må jeg restarte maskinen og sette inn usb enheten. grunnen til dette er at ubuntuen ikke reagerer når jeg setter inn noe nytt. dermed håper jeg at 8.04 løser disse problemene Endret 19. april 2008 av ole_marius Lenke til kommentar
t_k Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Har gått helt over til Kubuntu Beta nå, og det er den absolutt beste distro'en jeg noensinne har testet! Enda i så stor beta fase, og funker så glimrende! Kudos KDE 4! KDE4 faktisk? Har såvidt prøvd Kubuntu med KDE4. Tok det vel egentlig for god fisk at den ikke var klar for privatbruk, så ble derfor bare med en liten test. Du opplever den som stabil? Ja. Den fungerer kjempefint. Er en del innstillinger "under" panseret som ikke er der enda, men når du får knotet den "fin" så er det en kjempedistro. (noen ting fungerer ikke helt enda, men de tingene er det bare og holde seg unna til neste release) Tar lite ressurser også enda den er så fin og har masse eyecandy. Mest stabile distro jeg har testet faktisk. Bruker kun den nå og gleder meg virkelig til ferdig produkt. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Bruker kun den nå og gleder meg virkelig til ferdig produkt. Har du et fullt oppdatert kubuntu 8.04-system nå, så har du i praksis det ferdige produktet installert allerede. Det skal ekstremt mye til før det skjer endringer fra RC til final. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Jeps. Men jeg mente det helt ferdige KDE 4 produktet, da dette er en remix enda. Når alle applikasjoner er "native" QT 4 for KDE. Som nye Amarok og lignende. KDE 4 vil også få en hel haug med nye innstillinger og funksjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå