ronron25 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Og 21(?) dager til Fedora 9 ! http://fedoraproject.org/ Bare 1 dag igjen til Ubuntu 8.04 kan lastes ned ! Endret 23. april 2008 av ronron25 Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Heiv inn Ubuntu 8.04 beta på min stasjonære her om dagen (ny harddisk og greier). Ble litt jobb fordi jeg kjører softwareRAID og måtte derfor gjøre en debootstrap-install, noe som er uvant for en linuxnoob som meg. Og etter jeg fikk knotet meg ferdig (var ikke spesielt vanskelig, men gjorde noe feil første gangen) viser det seg at keyboardet mitt ikke er standard USB, så det virker ikke i grub. Noe som har medført at jeg ikke har brukt Linux i det hele tatt i det siste, når jeg egentlig planla å migrere ganske hardt over og kun beholde XP til spilling... Må bare klare å bestemme meg for et nytt keyboard, og så skal jeg nok skjerpe meg. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Konge! Mulig jeg laster ned betaen når jeg får den nye PC-skjermen min. Trengs en god rensk på maskin min. Formaterer alltid før hver nye versjon. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 NorthWave: få deg en USB -> PS overgang. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hoho, det hadde jeg ikke tenkt på en gang. *facepalm* Takk for opplysningen, nå sitter jeg i Hardy og leker. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 La det inn i går. Fungerer greit. Noen som har prøvd Fedora 9? Hvordan er det i forhold til Ubuntu 8.04? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 La inn Ubuntu 8.04 Beta på to pc-er for ca. 14 dager siden. På den ene stasjonære pc-en fungerte alt utmerket. Der forblir 8.04 værende. På min laptop fungerte selve installasjonen greit, og det meste andre også, bortsett fra utrolig hakkete avspilling av lydfiler. Uansett format. Prøvde med kompilering av alsa-drivere og diverse annet. Fant heller ikke svar på Google eller Linux-fora. Ble skuffet over det, så på laptop-en ble det inn med 7.10 igjen. Og lyden virker perfekt. Noen andre som har opplevd lydproblemer som beskrevet over? Og er dette fikset i den offesielle utgaven? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Bruker du PulseAudio? Og det gjaldt alle avspillere? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Gøy. Blir artig å se hva som er nytt. Startet med 7.04 på laptoppen (etter flere år med slackware) og har bare oppgradert installasjonen siden. Fortsatt like rask. Virker ikke som det blir mye clutter av å oppgradere eksisterende installasjoner. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Dette er noe av det jeg elsker<3 med Ubuntu og de fleste andre Debian baserte distroer. Opgraderte for to-tre dager siden helt uten noe som kan minne om problemer. Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) ...og x antall dager til Slackware 12.1 edit: typo Endret 16. april 2008 av v3g4rd Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Har kjørt 8.04 i fjorten dager nå uten problemer. RC blir vel lansert i dag hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 RC er visst utsatt til fredag Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hva med den ferdige versjonen?? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Dette er noe av det jeg elsker<3 med Ubuntu og de fleste andre Debian baserte distroer. Opgraderte for to-tre dager siden helt uten noe som kan minne om problemer. Samme her, har kjørt uten re-install i to år nå tror jeg - litt trøbbel i de første oppgraderingene, men i de to siste releasene (7.10 og 8.04beta) har det gått smertefritt Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Er det noen nye features i 8.04? De satset mest på stabilitet i 8.04 fikk jeg med meg. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Bruker du PulseAudio? Og det gjaldt alle avspillere? Ja, jeg prøvde flere avspillere. Til og med aplay fra kommandolinjen. Konfigurerte avspillerne til å bruke både pulse, alsa, oss og resten som var tilgjengelig. For meg virket det som om lydkortet fikk altfor lav latency på min PC, noe som resulterte i drop-outs og ujevn gange utover i lydfilen. Om jeg har forstått riktig er alsa (og pulse?) lagt inn i kernel-en nå. Kanskje dette blir for tøft for en eldre PC? Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Er det noen nye features i 8.04? De satset mest på stabilitet i 8.04 fikk jeg med meg. Det er en god del nyheter sån som Gnome 2.22, Uncomplicated Firewall, ny Linuxkjerne og at det meste av programmer er opdatert til nyeste versjon. Du kan jo se på denne reviewen. Må si jeg likte UFW veldig godt. Endret 17. april 2008 av sn3ipen Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Firefox og Compiz er veldig ustabile enda. Opplever ofte at Firefox plutselig bare blir borte. Vet det er mange andre som sliter med det, så regner med det blir fikset til utgivelsen. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg har prøvd 2 ganger å installere 8.04 men hver gang stopper alt når vwdial skal installerers! Vil dette bli et problem i den endelige versjonen, tror dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå