Gå til innhold

asus a7n8x deluxe og ram valg

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde meg på en post tidligere men fikk ingen konkrete svar, kanskje ordlyden var feil? jeg prøver igjen

:woot:

jeg får meg et asus a7n8x deluxe hovedkort med den nye pc'en jeg skal bygge....

hkortet har en maks bus hastighet på 333mhz,

Har sett på twinmos pc2700 512mb cl2 TO STK ca kr1260

Så er spørsmålet, vil dette hovedkortet dra nytte av

twinmos pc3200 type ram da denne rammen er ddr-pc400mhz

Vil twinmos pc3200 512mb winbond cl2.5 være raskere enn pc2700 512mb cl2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreløpig så har dette kortet ikke støtte for mer enn 333 mhz fsb prosessorer men det kommer det til å få når AMD går ut med sin 400 mhz prosessor. Så hvis du skal kjøpe nye ram brikker så er det like greitt å kjøpe 3200 ram nå for kortet kommer som sagt til å støtte det så snart AMD slipper ut prosessorer med 400 mhz fsb og en ny bios oppdaterig fra ASUS. Jeg har bare PC 2700 ram på mitt men det er på grunn av at jeg bruker rammen som jeg hadde på mitt gamle hovedkort.

Lenke til kommentar

Har dette kortet på en av mine maskiner og kjører minnet på 400MHz når FSB er 266MHz. Du vil med andre ord kunne utnytte PC3200 til det fulle. Om CPU klarer å dra nytte av det? Se det er et annet spørsmål....

-KJ

Lenke til kommentar
Foreløpig så har dette kortet ikke støtte for mer enn 333 mhz fsb prosessorer men det kommer det til å få når AMD går ut med sin 400 mhz prosessor. Så hvis du skal kjøpe nye ram brikker så er det like greitt å kjøpe 3200 ram nå for kortet kommer som sagt til å støtte det så snart AMD slipper ut prosessorer med 400 mhz fsb og en ny bios oppdaterig fra ASUS. Jeg har bare PC 2700 ram på mitt men det er på grunn av at jeg bruker rammen som jeg hadde på mitt gamle hovedkort.

Har testet en bios til a7n8x som skal klare høy FSB.. gjorde dette hos en kamerat så jeg har ikke drevet og testet så mye.. men fikk ikke kortet til å gå stabilt med 200 FSB.. 195 gikk.

Skal man klokke så er det bare epox som holder. Med Epox 8rda kan man lett kjøre 220+ helt stabilt.

Lenke til kommentar

takker og bukker

dette forumet er helt glimrende for newbies som megselv, takk til alle som svarte nå har jeg bestemt meg.

Jeg priser meg lykkelig over at jeg tilfeldigvis dumpet innom hardware.no for en måned siden. Har lært mye og fått linker av andre til steder som overklokking.no og netconnection :woot:

Lenke til kommentar
Jeg prøvde meg på en post tidligere men fikk ingen konkrete svar, kanskje ordlyden var feil? jeg prøver igjen

:woot:

jeg får meg et asus a7n8x deluxe hovedkort med den nye pc'en jeg skal bygge....

hkortet har en maks bus hastighet på 333mhz,

Har sett på twinmos pc2700 512mb cl2 TO STK ca kr1260

Så er spørsmålet, vil dette hovedkortet dra nytte av

twinmos pc3200 type ram da denne rammen er ddr-pc400mhz

Vil twinmos pc3200 512mb winbond cl2.5 være raskere enn pc2700 512mb cl2

Overså en del av spørsmålet ditt, jeg... :oops:

Svarene er som følger:

Ja, hovedkortet vil kunne utnytte PC3200 (og PC3500 hvis du overklokker...), og; Ja, PC3200 CL2.5 er raskere enn PC2700 CL2 på standard innstillinger. Hva som er best å overklokke, og hva som yter best i overklokket tilstand er det umulig å svare 100% på, men PC3200 har nok et overtak.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...